Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه کاشان با بیان اینکه بخش عظیمی از مشکلات کشور ریشه در بی‌عدالتی دارد، گفت: اقتصاد کشور نیاز به انقلاب جهادی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از‌ کاشان‌، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و هفته گذشته اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و سالروز ولادت امام صادق(ع) در دیدار با مهمانان کنفرانس وحدت بیانات مهمی داشتند که لازم به تبیین این بیانات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی دانشمندان به این اسلام نگاه جامع ندارند، افزود: ضرورت وحدت اسلامی به عنوان اصل قرآنی یکی از محورهای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود در حالی که امام راحل نیز بر این موضوع نیز تاکید داشتند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه لازم است عدالت در همه برنامه‌ها وجود داشته باشد، ابراز داشت: عدل اساس و فلسفه قیام حضرت مهدی(عج) است و از این رو عدل باید به عنوان یک پیوست در همه بخش‌ها وجود داشته باشد و حتی در برخورد با دشمن نیز باید این موضوع مد نظر قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت با قول بی‌عمل و کار بی‌علم و تهمت زدن نمی‌شود، گفت: مطالبه عدالت ریشه در آموزه‌های دینی دارد در حالی که بخش عظیمی از مشکلات ما ریشه در بی‌عدالتی دارد و متاسفانه این عدالت مد نظر امام و انقلاب اجرا نشده است و از این رو در عدالت نمره قابل قبولی نداریم.

امام جمعه شیراز‌: دشمنان ‌روی مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم متمرکز شده‌اند/ مدیران جدید میدان‌داری کنندگزارش تسنیم نتیجه داد؛ شهردار کاشان دستور رفع مشکلات خیابان کارگر را صادر کرددستاورد سفر رئیس قوه قضائیه به خوزستان/ تخصیص 230 میلیارد تومان برای رفع مشکلات دستگاه قضایی

سلیمانی با بیان اینکه امروز در حوزه علمی تا آنجا که امکان داشت عدالت آموزشی و علمی وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه درمان نیز تا حدودی عدالت درمانی گسترانیده شده است و سیستم درمان ما در مقایسه با گذشته بسیار بسیار پیشرفت کرده است‌

وی با بیان اینکه امروز در عرصه اقتصاد شاهد بی‌عدالتی‌های ملموسی هستیم، تاکید کرد: لازم است در حوزه اقتصاد یک انقلاب جدی آمیخته با روح انقلابی و جهادی در زمینه اقتصادی صورت پذیرد اگرچه سیاست‌های جهانی در حوزه اقتصاد تاثیرگذار است در حالی که باید اقتصاد کشور اقتصاد مردمی باشد و مردم را در صحنه اقتصاد وارد کنیم.

اقدامات دولت در بروز اختلال در سامانه هوشمند سوخت توطئه دشمنان را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز،‌حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود اظهار داشت: باید قدردان نعمت نظام و انقلاب اسلامی و قدردان نعمت ولایت و رهبری و ملتی باشیم که همچون کوه در برابر مسائل و مشکلات ایستاده و خم به ابرو نمی‌آورند.

امام جمعه بادرود گفت: اختلالی که در سامانه توزیع هوشمند سوخت بنزین پیش آمد مردم بزرگوار و همیشه در صحنه همچون گذشته توطئه دشمنان اسلام را نقش بر آب کردند.

قاسمی حضور سرزده رییس جمهور به یکی از جایگاه‌های سوخت  را ستود و گفت: رئیسی با این حرکت زیبای خود توطئه دشمنان را خنثی کرد زیرا دشمنان قصد داشتند با این کارشان نارضایتی را در مردم ایران ایجاد کنند که موفق نشدند.

قاسمی با اشاره به اهدای بازوبند پهلوانی رییس جمهور  به جابر صادق‌زاده و تجلیل از مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2020 گفت: ورزش پهلوانی با فتوت جوانمردی توصیه به ضعیفان و با مفاهیم عالی عبادت و توکل به خداوند همراه است که همه باید به گسترش آن کمک کنند.

وی افزود: امروز یکی از مصادیق امر به معروف همین احیای ورزش است و ما باید کاری کنیم که به ورزش در همه خانواده‌ها سازمان‌ها و ادارات توجه شود خوشبختانه بسیاری از قهرمانان و پهلوانان کشورمان که در عرصه بین‌المللی مدال می‌گیرند بلافاصله سجده شکر به جا می‌آورند و جوایز ارزشمند خودشان را به شهیدان و ائمه اطهار اهدا می‌کنند خود این حرکت نشان‌دهنده توجه به قدرت لایزال الهی است از خدا توفیقات روز افزون همه ورزشکاران را مسئلت می‌کنیم.

امام جمعه بادرود تاکید کرد: فردا هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید فهمیده است نوجوانی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و به همین خاطر این روز به نام روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شد ما این روز را به همه نوجوانان کشورمان به ویژه به عزیزان بسیجی تبریک عرض می‌کنیم.

وی گفت: شهید فهمیده دانش‌آموز شهیدی است که درس شجاعت و فداکاری ایثار و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب‌الله آموخت و امام بزرگوار ما از این نوجوان 13 ساله به عنوان رهبر یاد فرمودند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس است که ما یاد و نام او را گرامی می‌داریم و به روان  او درود می‌فرستیم.

قاسمی بیان داشت: در آستانه یوم‌الله 13 آبان قرار داریم روزی که یادآور سه رخداد بزرگ در سه مقطع از تاریخ است سال 43 تبعید حضرت امام، سال 57 شهادت جمعی از دانش‌آموزان و سال 58 تسخیر لانه جاسوسی که معمار حکیم انقلاب اسلامی از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند و اگرچه این سه رویداد در سه مقطع تاریخی اتفاق افتاد اما یک وجه اشتراک دارد و آن مبارزه با زورگویی و زیاده خواهی و استکبار جهانی است.

قاسمی افزود: روز 13 آبان ماه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در تقویم به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد لذا باید برنامه‌ها طوری تنظیم شود که مردم ما همچنان دشمن سرسخت خود را آمریکا بدانند و بدانند که تحت هیچ شرایطی به آمریکا اعتماد نمی‌توان کرد و پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی در جهان ملت بزرگ ایران است.

وی به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: وحدت و اتحاد مسلمانان یک امر تاکتیکی نیست که بعضی خیال کنند حالا به خاطر شرایط خاصی ما بایستی با همدیگر متحد باشیم نه این یک امر اصولی است و رهبر انقلاب در ادامه فرمودند علت تاکید جمهوری اسلامی ایران بر وحدت مقابله با برنامه دشمنان است آنچه که در افغانستان اتفاق افتاده خود نمونه‌ای از اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است اگر اتحاد مسلمین تحقق پیدا کند قضیه فلسطین قطعاً به بهترین وجه حل خواهد شد.

فتنه دشمن در موضوع بنزین با هوشیاری مردم و مسئولان خنثی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع اردستان اظهار داشت: سخنانه حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مهمانان خارجی بسیار مهم بود که در خصوص جامعیت اسلامی و موضوع وحدت بود و مسئله مهمتر اینکه هنه را به صبر، عدالت و اخلاق پیامبر سفارش کردند.

وی افزود: هشتم آبان روز شهید فهنیده قرار داریم و فردا را روز نوجوان نامگذاری شده که امام خمینی(ره) در وصف آن مطالبی را فرمودند و باید الگوی نوجوانان و جوانان ما باشد هر چند به جهت وجود کرونا جپانان را در جمع خود کم داریم.

امام جمعه اردستان گفت: اتفاق خاصی در هفته بسیج دانش‌آموزی اتفاق افتاده که می‌توان به تبعید حضرت امام و روز استکبارستیزی اشاره کرد که باید این قشر دانش آموز را دریابیم آنانی که در زمان جنگ 36 هزار نفرشان به شهادت رسیدند.

وی ابراز داشت: ادامه مذامرات برجام در حال برگزاری است مه امیدوایم باعث مجد و عظمت ایران شود هرچند دشمنان دشمنی خود را برای تخریب کشور و نظام ادامه می‌دهند و موضوع قطعی کارت‌های بنزین با حمله سایبری میخواستند کشور را به آشوب بکشاند که با هوشیاری مردم و مسئپلین این فتنه هم خاموش شد.

حجت‌الاسلام دهشیری بیان کرد: با فروکش کردن تاب و تب کرونایی و اینکه بیشتر مردم واکسن تزریق کرده‌اند که از همه می‌خواهیم موضوع واکسن را جدی بگیرند.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: میراث فرهنگی نباید فقط اسم مسجد جامع را یدک بکشد و باید موضوع سرویس‌های بهداشتی و حفاظت از مسجد هرچه بیشتر کوشا باشند و در استحکام و تبلیغات مسجد باید کوشا بود و دستگاه‌ها باید در استان و کشور پای کار بیایند.

انتهای پیام/801/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعه کاشان بی عدالتی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه

این روزها شاهد شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در راستای حمایت از مردم غزه آن هم در دانشگاه‌های آمریکا هستیم و آنان به تعبیر رهبر انقلاب دانسته‌اند که «بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم است.» - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمایت همه‌جانبه آمریکا و اروپا از یهودیان صهیونیست این روزها بیش از پیش برای مردم دنیا نمایان شده است؛ هرچند این سیاست غرب دهه‌هاست آغاز شده و تاکنون تداوم دارد. این مسئله یا به دلیل مرعوبیت آنان از یهود است و یا آنکه با ثروت صهیونیست‌ها مورد تطمیع قرار گرفتند و یا ریشه در نوعی هم‌پیمانی آنان با صهونیست‌ها دارد، همچنان که هم‌اکنون عمده رهبران آمریکا، مسیحیت صهیونیست هستند و حفظ اسرائیل غاصب را تعهد دینی و مذهبی خود تلقی می‌کنند. 

این حمایت و این مقدار از تعهد غرب به ویژه آمریکا از صهیونیست‌ها، سبب عقب‌ماندگی اقتصادی،‌ فرهنگی و سیاسی آنان شده است؛ هرچند در برخی صنایع مثل هوا و فضا و تسلیحات موشکی به رشد قابل توجهی دست یافته‌اند، اما قمار آنان با صهیونیست‌ها سبب شده از سایر عرصه‌ها عقب بیفتند؛ این میزان تسلیحاتی که غرب برای بقای اسرائیل در منطقه هزینه می‌کند، سبب شده بدهی‌های فراوانی متحمل آنان  ملت‌شان شود و از دیگر سو سبب ایجاد جنبش‌های مردمی شده است؛ مضاف بر اینکه این جنبش‌ها در غرب هم‌زمان شده با آنچه که امروز از نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها رقم می‌خورد و سبب شده حس انسان‌دوستی آنان فوران کند و وجدان‌های آنان به بیداری کشیده شود و جنس جنبش‌ها را از نگاه اقتصادی به سمت مطالبه در راستای توقف نبرد غزه سوق دهد.

امام خمینی(ره):ملت‌ها به محکوم‌کردن اسرائیل بسنده نکنند

.

جالب است آنچه که امروز جهان غرب از ددمنشی و سبوعیت صهیونیست‌ها و نیز حمایت دولت‌‌شان از این قوم می‌دانند، ملت ایران با روشنگری‌های امام خمینی (ره)، از همان روزهای آغازین انقلاب نسبت به آن واقف بودند. امام (ره) در جمله‌ای تاریخی و در مصاحبه‌شان با یکی از شبکه‌های غربی اینطور خطاب به ملت آمریکا می‌گویند که «ملت آمریکا می‌فهمند که گرفتار چه رؤسای جمهوری هستند که ملت‌شان را به تباهی کشیده است و آبروی ملت‌شان را در بین مسلمین از بین برده است.» به طور مشخص همان طور که اشاره شد، این تباهی به دلیل حمایت‌شان از صهیونیست‌ها و هم‌پیمانی با آنان است. چند بعد رهبر انقلاب این واقعیت را اینطور بیان می‌فرماید «غرب امروز بر سر دوراهی است؛ یا باید دست از زورگویی طولانی‌مدت خود بردارد و حق ملت فلسطین را بشناسد و بیش از این از نقشه‌ صهیونیست‌های زورگو و ضدبشر پیروی نکند و یا در انتظار ضربه‌های سخت‌تر در آینده‌ی نه‌چندان دور باشد، این ضربه‌های فلج‌کننده فقط سقوط پی‌درپی حکومتهای گوش‌به‌فرمان آنان در منطقه‌ی اسلامی نیست، بلکه آن روزی که ملت‌های اروپا و آمریکا دریابند که بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم بین‌الملل بر دولت‌های آنهاست و دولتمردان آنان به‌خاطر منافع شخصی و حزبی خود، مطیع و تسلیم در برابر زورگویی‌های کمپانی‌داران زالوصفت صهیونیست در آمریکا و اروپایند، آنچنان جهنمی برای آنان به وجود خواهند آورد که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست

نگاهی به پیش‌بینی رهبر انقلاب درباره بیداری ملت‌ها علیه صهیونیزم بین‌الملل + فیلم

حال این روزها شاهد شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در راستای حمایت از مردم غزه آن هم در دانشگاه‌های آمریکا هستیم و آنان به تعبیر رهبر معظم انقلاب دانسته‌اند که «بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم بین‌الملل بر دولت‌های آنهاست» و امروز «آنچنان جهنمی برای آنان به وجود خواهند آورد که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است