Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@00:13:36 GMT

مریوان شهر تفریح و تجارت است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۶۵۸۷

مریوان شهر تفریح و تجارت است

راهنما و ایدەپرداز بخش گردشگری مریوان، شهر مریوان را شهر تفریح و تجارت خواند و گفت: باید از پتانسیل‌های مریوان بە نحو احسن استفادە کرد.

دانا حیدری در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: هرسالە برای شناسایی شهرستان مریوان به تمام فعالان حوزە گردشگری در کل استان‌های کشور از طریق فضای مجازی با تولید محتوا از جشنواره تئاتر خیابانی و کل شهرستان در حال فعالیت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیستم گردشگری مریوان نوپاست، افزود: با توجه به پتانسیل بالای گردشگری شهرستان مریوان از لحاظ  زیرساخت‌های گردشگری اعم از، بازاریابی گردشگری، فعالین گردشگری، آموزش آکادمیک، جاده‌ها، هتل‌داری، کمبود راهنمایان گردشگری و دوره‌های آموزشی ضعیف است.

راهنمای گردشگری و ایده پرداز بخش گردشگری مریوان در ادامه اظهار کرد: در دو سال اخیر متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا سیستم گردشگری متوقف و هیچ نوع فعالیتی در این زمینه نداشته است، اما موضوع مهم برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران که در بهمن ماه است کە می‌تواند کمک بسیاری به حوزه گردشگری مریوان کند، اما متاسفانە به دلیل نبود پشتیبانی لازم ازطریق مراکز مربوطه، مشکلات و ضعف‌هایی دارد.

حیدری بیان کرد: گردشگری و پتانسیل مریوان هنوز به کشور معرفی نشده که این از ضعف عملکرد مسئولان و اداره میراث فرهنگی استان کردستان و فعالین بخش‌های خصوصی است که در تولید محتوا، فستیوال‌ها و برگزاری تورهای گردشگری ضعیف عمل کردەاند.

وی عنوان کرد: مافیای گردشگری در ایران نیز یکی دیگر از مشکلات گردشگری کشور است چرا که با ایجاد کمربندی سنتی مشخص است کە تنها شهرهای شیراز، کاشان، یزد، شمال، اصفهان و مشهد بە گردشگران خارجی معرفی و اجازە سفر بە سایر استان‌ها را ندارند، لذا در این شرایط اقتصادی گردشگری مریوان می‌تواند منبع  مهمی برای ارز آوری باشد.

راهنمای گردشگری و ایده پرداز بخش گردشگری شهرستان مریوان با بیان اینکه افتتاحیه پانزدهمین جشنواره مریوان نسبت بە سال‌های گذشتە بسیار ضعیف بوده، خاطرنشان کرد: جمع آوری و جذب گردشگر و ایجاد فضای شاد بسیار موثر است.

حیدری فصل پاییز را فصلی نامناسب برای برگزاری جشنواره دانست و گفت: شهریور ماە مناسبی برای برگزاری جشنوارە تئاتر خیابانی است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گردشگری مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فلاح شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بازدید از غرفه مازندران در ایران اکس پو۲۰۲۴ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین رشد صادرات ایران به عمان رخ داده و این تجارت رشد ۵۲ درصدی در صادرات را تجربه کرده است، تصریح کرد: در سال‌جاری حجم تجارت ایران به عمان به دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که در بین ۱۵ کشور همسایه رتبه هشتم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل‌های مناسبی در بخش شیلات و کشاورزی دارد، تصریح کرد: پرورش ماهی و میگو در قفس که در مازندران از جمله اولویت هاست بازار خوبی در عمان دارد و نیز صیفی جات مازندران در این استان مشتری‌ها خوبی دارند.

فلاح از افزایش تبادلات تجاری مازندران و عمان خبر داد و افزود: یک هیأت اقتصادی در سال گذشته از مازندران در عمان حضور یافت و امیدواریم با تجدید این دیدارها، بتوانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران مورد توجه عمانی‌ها است، افزود: عمانی‌ها ایران را به شیراز و کلاردشت می‌شناسند و تمایل به این دو شهر دارند از این رو ضرورت دارد شرکت‌های گردشگری مازندران برای حضور گردشگران عمانی برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

فلاح با بیان اینکه خط پروازی مستقیم مسقط به رامسر که در سال گذشته دایر شده و امروز متوقف شده است می‌تواند مجدداً راه اندازی شود، بر توسعه تبادلات گردشگری عمان و مازندران تاکید کرد.

کد خبر 6094729

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان