Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه تبعیض بیشتر از فقر به مردم آسیب رسانده است، اظهار داشت: مبارزه با تبعیض باید بدون هیچ گونه ملاحظه انجام شود.

وی افزود: قانون‌گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی و پرهیز از اشرافی‌گری اصول و پیوست عدالت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه تبریز گفت: کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی باید صورت گیرد و هر اقدام و برنامه‌ای باید در مردم احساس کاهش این فاصله و تبعیض را ایجاد کند.

آل هاشم با بیان اینکه تقوا سرمایه‌ای است که انسان می‌تواند به وسیله آن نفس خود را از سقوط به وادی شهوات و نفسانیت نجات دهد، گفت: بدون تقوا هیچ انسانی نمی تواند حیات طیبه خود در دنیا و حیات اخروی خود را تضمین کند و  اثرگذارترین توفیق آن است که انسان در خانواده‌ای با تقوا پرورش یابد.

وی تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند به اندازه پدر و مادری که با تقوا هستند انسان را به راه راست هدایت کنند و برعکس پدر مادر بی تقوا نیز زمینه ساز سقوط فرزند خود به وادی ضلالت باشد.

خطیب جمعه تبریز گفت: غذای حرام زندگی خانواده را به وادی ضلالت می کشاند و نمی تواند فرزند سالمی به جامعه تحویل دهد و خداوند متعال در قرآن می فرماید: ای پیامبران الهی از غذاهایی که پاکیزه و حلال هستند میل کنید و اعمال صالح انجام دهید و بدانید به آنچه عمل می‌کنید آگاهم.

آل‌هاشم با بیان اینکه ▫️بی توجهی به غذای حلال فرزند توسط والدین نوعی عاق فرزند است،گفت: از دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران و مسئولین کشوری استدعا دارم زمینه معاش خانواده ها را تقویت کنند تا خانواده ها به راه های حرام کشیده نشوند.

تهدیدات خطرناک و غیرقابل جبران در صورت کم کاری مدیران ادارات پیش می‌آید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: در مقابل شیوه‌های پیچیده دشمنان نظام اسلامی باید پدافند غیرعامل هوشیار باشد و در مقابل هر گونه نفوذ دشمن به صورت به روز دفاع کنند.

وی افزود: تهدیدات خطرناک و غیرقابل جبران در صورت کم کاری مدیران ادارات پیش می‌آید که باید به زیردستان خود تذکرات را ارائه بدهند تا در روزهای بحران کشور دچار مشکل نشود.

آل‌هاشم با اشاره به مسئله بنزین در روزهای گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت در سایه حملات سایبری دشمن به پمپ بنزین‌ها، دشمن می‌خواست بلوا ایجاد کند و از اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما تشکر و قدردانی دارم که اخبار صحیح را در زمانِ به روز به مردم دادند.

شهید قاضی خمینی آذربایجان

امام جمعه تبریز باشاره به ۱۰ آبان سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی بدست گروهک فرقان گفت: مسجد شعبان مرکز مبارزه با رژیم طاغوت را نباید فراموش کرد که با حضور شهید آیت الله قاضی طباطبایی صورت می گرفت و همیشه دشمن و ساواک به عنوان خمینی آذربایجان، ایشان را یاد می‌کردند و منزل شهید آیت الله قاضی طباطبایی پایگاه و مرکز مبارزه با رژیم طاغوت بود و این شهید بزرگوار سد مستحکمی در برابر خطوط انحرافی فکری بودند


آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است ، اظهار داشت: ۱۳ آبان ۵۸ روز شکستن هیمنه کاغذی آمریکا بود که دانشجویان خط امام به صورت خود جوش لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که از طرف امام خمینی(ره) انقلاب دوم نام گرفت.

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: فقر تبعیض امام خمینی تبریز امام جمعه تبریز سیدمحمدعلی آل هاشم فارس تبریز خطبه های نماز جمعه تبریز 13 آبان فاصله طبقاتی جمعه تبریز آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید کسانی که به خدا ایمان آورده‌اند سخن درست بر زبان جاری کنند تا در سایه تقوا خداوند آنها را مورد مغفرت قرار دهد.

وی افزود: امیرالمومنین می‌فرماید فردی که تقوا پیشه کند هیچ گاه به هلاکت نمی‌رسد. رستگاران با تقوا به رستگاری می رسند و زیان کاران با معصیت زیان خواهند دید.

برقرار در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: جوان مردی، مروت، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در خصوص روز یکشنبه شکست آمریکا در ویتنام، افزود: آمریکا شیطان بزرگ و اکبر است. آمریکا سمی را در محصولات کشاورزی استفاده کرده است که این سم سال‌ها در محصولات کشاورزی باقی مانده است و مردم را دچار مشکل کرد.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، گفت: مسؤولان نظام کمتر به سخنان رهبری عمل کرده‌اند که اگر از سال ۸۰ تا الان به این دستور توجه می‌شد اکنون فساد در جامعه ریشه کن می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در روز سه شنبه روز جهانی کار و کارگر نام گذاری شده است، افزود: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار با بیان اینکه ۱۲ اردیبهشت روز چهارشنبه شهادت شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نام گرفته است، اظهار کرد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

کد خبر 6089168

دیگر خبرها

  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز