Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان برتری‌جویی و خود بزرگ‌بینی را آفت جامعه بین‌المللی دانست و گفت: اهل تقوا و فرد مؤمن اراده تفاخر و برتری‌جویی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: تقوا کلید سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آیه ۸۳ سوره قصص «تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِینَ لا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ» بیان‌کننده این نکته است که بهشت مخصوص کسانی است که در زمین اراده غلو و سرکشی ندارند و سرانجام نیکو و موفقیت در دنیا ازآن پرهیزگاران است، افزود: در این آیه مقصود از «عُلُوًّ»، تکبر، خود بزرگ‌بینی و برتری‌جویی است کمااینکه خود بزرگ‌بینی و برتری‌جویی آفت جامعه بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

شاهرخی با اشاره به اینکه نتیجه خود بزرگ‌بینی، هلاکت در دنیا و آخرت است، افزود: امام علی(ع) این آیه را برای تاجران نیز بیان می‌کرد تا به‌واسطه ثروت دچار خود بزرگ‌بینی نشوند و اصناف ما به این موصوع توجه کنند که عاقبت نیکو برای کسانی است که اموال دیگران را چپاول نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به استناد این آیه برتری‌جویی ممنوع و منشا فساد است، اظهار کرد: اهل تقوا، پرهیزکاران و فرد مؤمن، اجازه تفاخر و برتری‌جویی نسبت به دیگران ندارند.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌ هشتم آبان سالروز ورود حضرت معصومه(س) در سال ۲۰۱ هجری قمری به شهر قم، ادامه داد: بیش از ۱۲ قرن از ورود این بانو به قم می‌گذرد کمااینکه آن حضرت با ورود به قم بر تاریخ جهان بشریت تاثیر ارزشمندی گذاشت به طوری‌که در کنار او حوزه علیمه‌ای شکل گرفت که مرکز فقاهت و نشر معارف اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار حرم حصرت معصومه(س) جویندگان دانش در داخل و خارج کشور حضور دارند که معارف اسلامی را فرا گرفته و منتشر می‌کنند، اظهار کرد: مجاهدانی در کنار حرم کریمه اهل‌بیت پرورش یافتند که در مقابل زورگویان ایستادگی می‌کنند و مبلغ اسلام ناب هستند.

شاهرخی دیگر مناسبت هفته جاری را روز پدافند غیرعامل دانست و با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل اقداماتی در زمان صلح برای دفاع از کشور است، افزود: حمله به شبکه سوخت کشور ضرورت پدافند غیرعامل را بیشتر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به فرا رسیدن روز نوجوان، دانش‌آموز و شهادت شهید حسین فهمیده در هشتم آبان اشاره کرد و گفت: تبعید امام راحل(ره)  در ۱۳ آبان، تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مناسبت‌های دیگر این هفته است که دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه بررسی تاریخ انبیا ما را به این شاخت راهنمایی می‌کند که ایمان به خدا و مقابله با طاغوتیان همان صراط مستقیمی است که ما در نماز آن را از خداوند می‌خواهیم، ادامه داد: امروز آمریکا نماد استکبار جهانی است و در این مسیر جوانان و نوجوانان ما نقش‌آفرینی کردند به طوری‌که دانش‌آموزان در ۱۳ آبان انرجار خود را از رژیم پهلوی اعلام کردند و در این راه جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پرجم برافراشته‌ای است که ملت ما روش‌های گوناگون مبارزه با استکبار جهانی را بشناسند، ادامه داد: مبارزه با استکبار جهانی یک شعار همیشگی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و ما در ۱۳ آبان اجتماع خواهیم کرد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه چند روز اخیر شاهد برخی انتصابات غیرقانونی در وزارت‌خانه‌ها بودیم، خاطرنشان کرد: هنوز در بدنه حاکمیت افرادی هستند که ترجیح روابط بر ضوابط در رفتارشان وجود دارند و گرچه این انتصابات منتفی شد اما مردم از این کارها ناراحت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های امنیتی، دادستان، بازرسی در قبال افرادی که قانون‌شکنی می‌کنند ورود کرده و اعلام قانون کنند، اضافه کرد: هفته گذشته اجلاسیه اساتید شبکه تربیتی بسیج صالحین در مشهد برگزار شد که هدف آن تربیت ۸ میلبون جوان انقلابی، پای‌کار، معنویت‌گرای عدالت‌خواه است کمااینکه استان لرستان جز سه استانی بود که مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماینده ولی فقیه در لرستان مبارزه با استکبار جهانی خود بزرگ بینی برتری جویی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم‌های مس رفسنجان و گل گهر سیرجان به مصاف یکدیگر می‌روند. کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت این بازی که در رفسنجان برگزار می‌شود را به سیدرضا مهدوی سپرده است.

در گزارش ورزش سه آمده است:مهدوی که اصالتا کرمانی است حالا دربی استان کرمان را میان مس رفسنجان و گل گهر سیرجان سوت می‌زند که اتفاق جالبی است.

البته انتخاب مهدوی برای دربی کرمان یک سود هم برای کمیته داوران داشته است. از آنجایی که پروازها به شهر کرمان به سختی صورت می‌گیرد و معمولا در همه هفته‌ها فدراسیون فوتبال برای اعزام داوران به رفسنجان و سیرجان به مشکل می‌خورد، حالا دربی کرمان این فرصت را به خداداد افشاریان و همکارانش داده تا به‌صورت موقت دغدغه‌ای بابت اعزام داور به کرمان نداشته باشند.

قضاوت تیم داوری از استان کرمان دیگر نیازی به خرید بلیت هواپیما برای آنها ندارد و به‌نوعی صرفه‌جویی مالی نیز برای کمیته داوران و فدراسیون انجام می‌شود.

گفتنی است؛ بازی مس و گل گهر ساعت 17:45 روز چهارشنبه در ورزشگاه اختصاصی مس رفسنجان برگزار می‌شود.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901022

دیگر خبرها

  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند