Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کاروان تیم زیر 23 سال فوتبال کشور توضیحاتی را در خصوص شرایط این تیم و دیگر تیم‌های ملی رده پایه ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، میرشاد ماجدی در خصوص میزبانی تاجیکستان در مرحله گروهی مقدماتی رقابتهای زیر23 سال آسیا اظهار داشت: تاجیکستان یکی از کشورهای در حال توسعه در فوتبال آسیا است که AFC روی این قبیل کشورها در این زمینه مانور می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز کافا هم در تاجیکستان قرار دارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا تلاش می‌کند تاجیکستان را در این منطقه از آسیا مطرح کند. این کشور به دلیل شرایط آب و هوایی، زمین چمن طبیعی زیادی ندارد و اکثر زمین های فوتبال در این کشور چمن مصنوعی هستند. حتی ورزشگاه اصلی شهر دوشنبه هم چمن مصنوعی است. از لحاظ امکانات هم، آنچه را که کنفدراسیون فوتبال آسیا برایشان طراحی کرده، به صورت حداقلی در اختیار تیم ها گذاشته اند ولی از لحاظ امکاناتی مانند هتل و اینترنت با وجود تاکید AFC مبنی بر 5 ستاره بودن هتل محل اقامت تیم ها شاهد ضعف تاجیکی ها بودیم. از سوی دیگر چون نگاه AFC به فوتبال تاجیکستان نگاه توسعه ای است با برخی کمبودها و ضعف ها کنار می آید.

سرپرست کاروان تیم زیر 23 فوتبال کشورمان درباره اینکه چرا ایران نتوانست میزبانی مرحله گروهی را بگیرد گفت: ایران به دلیل وجود موانع انتقال پول و تحریم های ظالمانه شانس کمی در گرفتن میزبانی این گونه بازی ها دارد. امیدوارم هرچه سریع تر موانع و تحریم ها برداشته شود تا بازهم شاهد میزبانی برای ایران باشیم. 

وی در مورد وضعیت تیم ملی زیر23 سال عنوان کرد: ما در کمیته جوانان، پیش از انتخاب مهدوی کیا کارهای زیربنایی، زیرساختی و مورد نیاز را انجام داده بودیم و دراین مرحله از لحاظ سلامت بازیکنان مشکلی نداریم. در برابر نپال 4 گل زدیم و چندین گل نزدیم. دربرابر لبنان هم تیم زیر23 سال می توانست بیش از پنج گل بزند و دو پنالتی تیم هم در دو بازی اول و دوم از دست رفت. تیم های دیگر این گروه یعنی لبنان و تاجیکستان قدرتمند هستند ولی بازیکنان ایران سرشار از انگیزه اند و در بازی با لبنان دیدید که چقدر بازیکنان با کیفیت ظاهر شدند.

ماجدی در مورد تعامل فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان و همچنین تیم زیر 23 سال با باشگاه ها اظهار داشت: ما باید با باشگاه ها به یک تعامل می رسیدیم. همه تیم ها با ما همکاری کردند. بحث تیم ملی زیر 23 سال، بحث ملی است. باشگاه ها تلاش می کنند لیگ موفقی داشته باشیم که خروجی اش تیم های ملی موفق باشد اما امیدوارم این تعامل بیشتر و مداوم باشد و مقرراتی به وجود بیاید تا تمرینات و بازی های ما در روز فیفا صورت بگیرد که مشکلات ما کمتر شود. پیشنهاد ما به AFC بابت تغییر زمان بازی ها به روزهای فیفا، اعلام شده و خود مهدوی کیا پیشنهاد داد اما تقویم بازی ها برای سال بعد فیکس شده و فکر می کنم حتی تقویم و زمان بندی بازی های ازبکستان و بازیهای آسیایی هانگژوی چین بسته شده باشد. احتمال تغییر زمان بازی ها بسیار کم است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص مصوبات جلسه هیات رئیسه پیرامون تیم ملی زیر23 سال گفت: اعضای هیات رئیسه اعلام کردند قرارداد کادر فنی تیم ملی زیر23 سال هرچه سریع تر نهایی شود و هرگونه همکاری لازم برای تقویت این تیم صورت بگیرد. ما باید از الان به فکر المپیک 2024 باشیم و با یک برنامه ریزی دقیق بتوانیم به این مسابقات صعود کنیم. البته باید به فکر تنظیم سن بازیکنان باشیم. به نحوی که در مسابقات آتی و مقدماتی المپیک بازیکنانی داشته باشیم که از لحاظ سنی مشکلی برای حضور در المپیک نداشته باشند. از حالا باید به این مسئله فکر کرد. البته فدراسیون به خوبی برنامه ریزی می کند و تیم زیر23 سال را با اردوهای خوب مهیای مسابقات آتی خواهد کرد.

وی افزود: امیدوارم برنامه ها به طریقی پیش برود که پس از این مسابقات در راستای همکاری ایران و قطر بتوانیم در این کشور اردو و بازی های تدارکاتی مناسبی را داشته باشیم. رایزنی هایی هم برای انجام یک تورنمنت چهارجانبه در قطر با حضور تیمهای امید قطر، امید ایران، امید امارات و امید کره جنوبی شده است که امیدواریم شرایط برگزاری این تورنمنت فراهم شود. به این نکته اشاره کنم که این اولین بار است تیم سه سال قبل از المپیک تشکیل شده و فلسفه این کار تغییر نسلی است که برای جام جهانی 2026 و 2030 انجام شده و امیدواریم که بازیکنان تیم تا جام ملتهای 2023 به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند.

ماجدی گفت: معماری نوینی در فوتبال کشور شکل گرفته و باید تکامل پیدا کند. به زودی کمیته جوانان با نگاه توسعه محور و متوازن، استعدادیابی در بانوان و فوتسال را شروع می کند. در روزهای سخت همه باید کمک کنند وگرنه در روزهای پیروزی همه برای عکس گرفتن حاضر هستند. از وزیر ورزش باید تشکر کرد چرا که در این مدت کم به تیمهای ملی کمک کرده است. واقعیت این است که برد و باخت جزو لاینفک فوتبال است اما به محض باخت بعضی ها تازه پیدایشان می شود. ما در چند دهه گذشته میزبانی رویدادهای مهمی مثل میزبانی جام جهانی، المپیک و جام ملتها را نداشته ایم و زیرساختهایمان فرسوده است. برای ایجاد زیرساخت باید بودجه مناسب در اختیار داشته باشیم. اگر قرار است در حوزه فوتبال به یک توسعه متوازن و پایدار برسیم، سالانه به رقمی در حدود 100میلیون دلار نیاز داریم و امیدواریم در روزهای سخت، که مردم توقع شکوفایی فوتبال ملی را دارند، همه در کنار فدراسیون فوتبال قرار بگیرند و کمک کنند.

رئیس کمیته جوانان در خصوص وضعیت تیم های ملی در رده های سنی نوجوانان و جوانان عنوان کرد: در راستای اهدافی که در کمیته جوانان داشتیم و داریم، طرح استعداد یابی را در کل کشور شروع کردیم. برای تیم ملی زیر 17 سال، بازیکنان زیر 16 سال انتخاب کردیم و بالغ بر 11523 بازیکن در کل کشور دیده شدند. این تعداد پس از ارزیابی های صورت گرفته به 510 نفر رسیدند که از طریق استان ها به ما معرفی شدند و از این تعداد حدود 160 نفر به مرحله کشوری می رسند که امیدواریم پس از پایش این بازیکنان در این رده سنی، 7حدود 80نفر را برای انتخاب نهایی کنار بگذاریم تا پس از انتخاب  سرمربی، او بتواند از بین این بازیکنان تیم ملی را انتخاب کند.

وی افزود: تیم ملی نوجوانان ما هنوزسرمربی ندارد چون مسابقات ما مهر سال آینده برگزار خواهد شد. در مسابقات رسمی رده های سنی به زیر 17 سال و زیر 23 سال تغییر یافته که قرار است جام جهانی هم با همین شکل  برگزار شود. ما همزمان، استعداد یابی در رده سنی زیر 19 سال را هم دنبال می کنیم. در فرایند استعداد یابی بازیکنان زیر 19 سال، اعلام کردیم که باید یا بازیکنان عضو باشگاهی باشند یا اینکه در یک آکادمی عضو باشند. تیم ملی زیر 15 سال باید 17 الی 24  نوامبر در مسابقات کافا که در همین تاجیکستان برگزار خواهد، شرکت کند.

ماجدی تصریح کرد: تیم ملی زیر 15 سال ما هم با هدایت وحید امیری در حال برگزاری یک اردوی ده روزه در شهر گلپایگان است. پس از آن یک استراحت کوتاه می کنند و سپس یک اردوی متصل به اعزام دارند تا به مسابقات کافا اعزام شوند. هنوز سرمربیان تیم های ملی  نوجوانان و جوانان انتخاب نشده اند زیرا یکی از اولویت های کمیته جوانان توسعه فوتبال و بحث استعداد یابی است. شما می توانید از روسای هیات های فوتبال در سراسر ایران بپرسید که چگونه فرآیند استعدادیابی در استان ها  باعث ایجاد شور و اشتیاق در بین بازیکنان رده های سنی شد.

رییس کمیته جوانان در مورد زمان بندی انتخاب سرمربی برای تیم های رده سنی گفت: بنا بر برنامه مربوط به استعداد یابی و ورود به مرحله کشوری این طرح، از اواخر آذر و اوایل دی سال جاری روند انتخاب سرمربیان تیم های ملی  نوجوانان و جوانان را شروع خواهیم کرد و تا دو ماه آینده تکلیف این دو تیم مشخص می‌شود. این سرمربی ها باید از بین بزرگان فوتبال باشند و همچنین سابقه کاردر رده سنی پایه را داشته باشند. میزان دستمزد مربیان فوتبال در رده های سنی با سرمربیان لیگ برتری متفاوت است و قابل قیاس نیست اما فدراسیون فوتبال سعی می‌کند دستمزد این عزیزان افزایش چشمگیری داشته باشد.

سرپرست کاروان تیم ملی زیر23 سال ایران در تاجیکستان افزود: باید از هیات رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال تشکر کنم که مصوب کردند به هریک از شرکت کنندگان در طرح استعدادیابی یک دست لباس تیم ملی اهدا شود. اگر چه این کار هزینه بالایی را به فدراسیون تحمیل کرد اما این تصمیم باعث افزایش روحیه و شادی بازیکنان فوتبال در کل کشور شد. تمامی اعضای هیات رئیسه تاکنون همدل و یک صدا در کنار یکدیگر تمامی کارها را پیش می برند و به شایعه ها توجه نمی کنند، زیرا به دنبال توسعه در فوتبال کشور هستند. 

ماجدی در مورد وضعیت میزبانی در رده های پایه گفت: به دلیل شیوع کرونا کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی ها را تغییر نداده، همچنان ازبکستان و بحرین در مسابقات آتی میزبان خواهند بود مگر اینکه AFC تغییراتی در این زمینه بدهد.

رییس کمیته جوانان درخصوص پخش نشدن بازی های تیم زیر23 سال از تلویزیون گفت: این بازیکنان آینده سازان فوتبال ملی کشور هستند و انتظار می رود رسانه ملی بازیهای تیم امید را پخش کند. آن هم در حالیکه این تیم در حال نتیجه گرفتن است و دو برد خوب داشته است. اگر خدای نکرده این تیم نتیجه نگرفته بود، تا همین الان دهها برنامه رادیویی و تلویزیونی و کارشناسی درباره ناکامی تیم امید پخش شده بود. حالا برنامه کارشناسی این موفقیت ها پخش نمی شود و در کنارش بازیها هم پخش زنده ندارد. ای کاش بازیهای تیم زیر23 سال پخش می شد تا افکار عمومی و کارشناسان کیفیت خوب این تیم را ببینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران امید ایران امید لبنان تیم ملی زیر23 سال فدراسیون فوتبال کمیته جوانان استعداد یابی تیم زیر23 سال فوتبال کشور فوتبال آسیا داشته باشیم رده های سنی تیم های ملی تیم ملی زیر هیات رئیسه زیر 23 سال رده سنی بازی ها تیم زیر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است

ایسنا/خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به شرایط حال حاضر سه تیم خوزستانی در لیگ برتر اکنون وقت حمایت است و همه باید برای حفظ سهمیه‌های استان حمایت همه جانبه داشته باشیم.

حمید بنی تمیم در نشست مشترک با رئیس هیئت فوتبال خوزستان که امشب در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تلاش کردیم در کنار رئیس هیات فوتبال خوزستان، اوضاع فوتبال استان بهبود پیدا کند. ما کنار هم قدم برداشتیم تا شاید اختلافاتی که به ظاهر وجود داشت به فوتبال خوزستان آسیب نزند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی ورزش خوزستان، عنوان کرد: در بحث تخصیص اعتبارات تعداد قابل توجهی از نمایندگان نقش داشتند و ما به عنوان قوه مجریه کار اجرایی را بر عهده داشتیم. همچنین جا دارد از تلاش‌های استاندار خوزستان  سازمان برنامه و بودجه و وزارت ورزش که در تامین بخشی از عتبارات به ما کمک داشتند، قدردانی کنم.

بنی تمیم افزود: سال گذشته، ۵۲ پروژه تحت عنوان احداث تکمیل و بازسازی استادیوم در سال گذشته داشتیم، ضمن این که ۷۰ روکش چمن مصنوعی در سطح استان اجرا شد که ۵۷ عدد روکش چمن مصنوعی در روستاها، مناطق محروم و مرزی انجام شد. همچنین ۲۵ چمن طبیعی در حال اجرا یا پیمان سپاری است که ۱۵ پروژه در مناطق محروم و کم برخوردار است. ۷۶ پروژه ورزشی نیز مرتبط با فوتبال در اعتبارات سال ۱۴۰۲ داشتیم که شامل بازسازی و بهسازی چمن‌های طبیعی و مصنوعی و دکل‌های روشنایی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: استادیوم تختی اهواز از نظر روشنایی محوطه، مسیر پیاده‌روی، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و ساختمان مدیریت تغییرات بسیاری پیدا کرد و تنها دکل‌های روشنایی آن باقی مانده است که با توجه به اینکه اعتبار آن ۱۶ فروردین ماه سال جاری ابلاغ شد فعلاً در فرایند مناقصه است که امیدوارم هرچه سریعتر این مهم مقرر شود و این استادیوم به چرخه خدمت برگردد.

او با اشاره به آخرین وضعیت ورزشگاه غدیر اهواز، عنوان کرد: ورزشگاه غدیر پس از ۶ سال که به حالت متروکه بود، با پای کار آمدن باشگاه استقلال خوزستان و گروه ملی به چرخه خدمت بازگشت.

بنی تمیم در ادامه، خاطرنشان کرد: دکل‌های روشنایی ورزشگاه‌های ماهشهر، شوش، رامهرمز، باغملک، ایذه، هندیجان و ملاثانی انجام شد، ضمن اینکه امیدواریم شرایط ورزشگاه ملاثانی به صورتی پیش برود که استقلال آبی پوش ملاثانی بتواند از فصل آینده در شهر خود از حریفانش میزبانی کند.

بنی تمیم با بیان اینکه خوشبختانه اتحاد و همدلی خوبی بین خانواده فوتبال و مجموعه ورزش استان ایجاد شده است، گفت: امیدوارم شرایط به صورتی پیش رود که با همدلی بیشتر نقاط ضعف برطرف شود. ما به صورت مستقیم دخل و تصرفی در باشگاه‌های استان خوزستان نداریم ولی با توجه به شرایط حال حاضر سه تیم خوزستانی در لیگ برتر اکنون وقت حمایت است و همه باید برای حفظ سهمیه‌های استان حمایت همه جانبه داشته باشیم.

او درباره حمایت از تیم فوتبال استقلال آبی پوش ملاثانی نیز خاطرنشان کرد: ما پای این تیم بوده و هنوز هستیم. حتی به این تیم کمک مالی هم داشته‌ایم و در مقطعی من به همراه آقای طالقانی اجازه ندادیم امتیاز این تیم از استان خوزستان خارج شود.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به سوالی که قرار بود این اداره کل در مجموعه ورزشی غدیر اهواز شرایط ایجاد یک زمین تمرینی برای استقلال خوزستان را فراهم کند، گفت: طبق قول و قراری که در این زمینه داشتیم مقرر شد باشگاه استقلال خوزستان زیرساخت آن را و ما هم خود زمین چمن را فراهم کنیم و هنوز هم پای کار هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • قهرمانی دختران فوتبال ایران در تورنمنت کافا
  • قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در کافا
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • تساوی الوحده در حضور نوراللهی
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده