Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه اراک گفت: مردم از سوی دیگر باید هوشیار باشند چراکه دشمن در کمین است و ممکن است حوادثی این چنینی اتفاق بیفتد که دشمن به دنبال بهره‌برداری و سواستفاده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به مشکلات پیش آمده در بخش سوخت‌رسانی کشور در روزهای اخیر اظهار داشت: انتظار است تا مسئولان کشور با احصاء دقیق و درست موضوع و مشکل آن را به شکل دقیق و فنی به مردم گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم از سوی دیگر باید هوشیار باشند چراکه دشمن در کمین است و ممکن است حوادثی این چنینی اتفاق بیفتد که دشمن به دنبال بهره‌برداری و سواستفاده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به آتش سوزی در یکی از واحدهای بزرگ تولیدی در شهرستان زرندیه گقت: این کارخانه و واحد تولیدی یک سرمایه ملی به شمار می‌رفت که آتش سوزی در آن زیان بزرگی برای جامعه است بنابراین مقامات مسئول پیگیر باشند تا دلیل این حادثه تلخ مشخص شود.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: این کارخانه 15 تا 20درصد روغن خوراکی کشور را تامین می کرد، چرا چنین اتفاقی باید رخ بدهد بنابراین مسئولین باید هوشیار بوده و اجازه ندهند چنین خرابکاری هایی که از سوی دشمن خارجی، دشمن داخلی یا سهل انگاری است، بار دیگر تکرار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ و جمعی از مسئولان نظام با رهبر انقلاب، گفت: در دیدار مقام معظم رهبری با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی معظم له به نکاتی اشاره فرمودند که بسیار راهبردی بود به طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار اسلام را دینی جامع، جهانی و جاودانه دانستند و در حقیقت اسلام را کلاس آدمیت و فضیلت معرفی کردند که جامعیت آن را نباید نادیده گرفت.

وی افزود: بنابراین نباید قسمتی از اسلام را پذیرفت و قسمت دیگر آن را که به مذاقمان خوش نمی آید رد کرد چراکه ما در مقابل اسلام وظیفه داریم که آن را خوب بفهمیم، به آن به خوبی عمل کنیم و از آن به خوبی دفاع کنیم و این دفاع ممکن است گاهی با زبان،گاهی با قلم یا گاهی هم با سلاح باشد.

امام جمعه خرم‌آباد: کسانی در لرستان باید مسئولیت بگیرند که مستحکم در مقابل بی عدالتی بایستند​امام جمعه موقت کرمانشاه: مردم کرمانشاه به توصیه پزشکان برای انجام واکسیناسیون عمل کنند‌امام جمعه سمنان: دشمن در حمله سایبری به دنبال آشوب بود

دری نجف آبادی تصریح کرد: مسئله وحدت مسلمانان و جهان اسلام موضوع مهم دیگری بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند و از آن به عنوان تقریب جهان اسلام یاد فرمودند و تقریب همانطور که از نامش پیداست یعنی نزدیک شدن مسلمانان در منافع و مسائل مشترک، نه یکی شدن شیعه با سنی یا برعکس و این مسئله مهمی به شمار می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسلمانان باید اختلاف عقاید را تحمل کنند ولی در مسائل مشترک از جمله مقابله با رژیم صهیونیستی و ایجاد تمدن اسلامی اتحاد نظر داشته و باید پشتیبان یکدیگر باشیم تا در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم نه اینکه با دامن زدن به اختلاف نظرات از یکدیگر دور شویم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار به مباحث دیگری از جمله اخلاق، صبر و عدالت نیز اشاره فرموده و در خصوصو این مسائل مهم تذکرات و بیانات ارزشمندی ارائه فرمودند که باید چراغ راه فعالان فرهنگی و مروجان وحدت اسلامی باشد.

انتهای پیام/711/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس امام جمعه نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ امام خمینی در سال 1323 مطلبی را در دفترچه یادداشت های آقای وزیری مکتوب کرد که امروزه به عنوان قدیمی ترین متن مبارزاتی ایشان از آن یاد می شود و به نامه قیام لله مشهور است. در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‌‎ ‎‌رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

 

 

 

 

 

30 سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ 1353/1/17 آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

 

 

متن کامل این نامه بدین شرح است:

«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع

در روز دوشنبه 12 ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری

در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

53/1/17

سید علی خامنه‌ای »

دیگر خبرها

  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد