Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعلام اخیر یک شرکت آمریکایی درباره لغو قانون ممنوعیت نشر تصاویر از مراکز حساس در اراضی اشغالی، منابع عبری‌ با انتشار اولین تصاویر از نیروگاه اتمی رژیم صهیونیستی، خبر دادند.

به گزارش مشرق،‌ منابع عبری‌زبان، امروز (جمعه)، برای اولین بار تصاویری از «دیمونا» نیروگاه اتمی رژیم صهیونیستی در جنوب غرب اراضی اشغالی فلسطین و همچنین چند پایگاه نظامی این رژیم را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، امروز، در گزارشی از زوایای مختلف هفت تصویر با وضوح بالا از نیروگاه اتمی دیمونا و چند پایگاه نظامی و هوایی رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید

سنگ بزرگ تل‌آویو به نفع وین!

به رغم آنکه رژیم صهیونیستی سال‌ها سعی داشت با فشار بر شرکت‌های ارائه‌دهنده تصاویر ماهواره‌ای از انتشار عکس‌های بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی ممانعت کند، اما یک شرکت آمریکایی، روز گذشته، از ارائه تصاویر با جزئیات بالا از این پهنه جغرافیایی خبر داد.

پیش از این، متمم قانونی موسوم به «کایل-بینگامان»، شرکت‌های آمریکایی را از ارائه تصاویر با وضوح بیشتر از ۲ متر در هر پیکسل از این منطقه منع کرده بود؛ اما این قانون در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد و محدودیت جدید ۴۰ سانتی‌متر تعیین شد.

 «امنون هراری» رئیس برنامه فضای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یدیعوت آحارانوت در این خصوس گفت که فکر نمی‌کند مشورت قبلی با اسرائیل در خصوص اجرایی شدن حکم فدرال آمریکا صورت گرفته باشد. این مسئله منجر به شناسایی پایگاه‌ها و تأسیسات اتمی اسرائیل با دقت و وضوح بالا شده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه اضافه کرد که تل‌آویو بسیار نگران است که گروه‌هایی همچون حزب‌الله و حماس از این تصاویر برای حمله به این مواضع استفاده کنند.

شرکت «مپ‌باکس» مستقر در واشنگتن و سان‌فرانسیسکو روز گذشته اعلام کرد که از روز ۲۶ اکتبر، دسترسی مشترکان خدمات این شرکت به تصاویر واضح از تمام مناطق فلسطین اشغالی امکان‌پذیر خواهد بود.

در بیانیه این شرکت آمده بود: «ما اکنون جزئیات [نقشه‌ها و تصاویر] اسرائیل و فلسطین را چهار برابر کردیم. این تصویربرداری جدید، تصاویری با بالاترین وضوح موجود برای برنامه‌ریزی پیاده‌روی، بررسی تحویل گرفتن کالاها، یا پیمایش بین شهرها را به مشتریان ما ارائه می‌دهد».

این شرکت آمریکایی روز گذشته همچنین ابراز داشت:‌ «وضوح بهبود یافته [تصاویر از فلسطین اشغالی]، جزئیات بیشتری را برای ساختمان‌ها، جاده‌ها و شرایط طبیعی ارائه می‌دهد. ماهیت جدید [نقشه‌ها] نمای کنونی جدیدتری را با استفاده از تصاویری که در تابستان ۲۰۲۱ جمع آوری شده ارائه می‌دهد. ترکیب این تصاویر با زمین یک چشم انداز سه‌بعدی منحصر به فرد را با جزئیات عالی ارائه می‌دهد».

مپ‌باکس، شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده نقشه‌های آنلاین سفارشی برای وب‌سایت ها و برنامه‌های مختلفی است که از  سال ۲۰۱۰، در پاسخ به گزینه‌های محدود ارائه شده توسط شرکت‌های تصویربرداری ماهواره‌ای مانند «گوگل مپس»، به سرعت جایگاه نقشه‌های سفارشی را گسترش داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان رژیم صهیونیستی نیروگاه اتمی اسرائیل عکس هوایی تصاویر ماهواره ای رژیم صهیونیستی شرکت آمریکایی نیروگاه اتمی ارائه می دهد نقشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود

رئیس جمهور کشورمان گفت: راه حل مسئله فلسطین عبارت است از «هر فلسطینی یک رای»،‌ یعنی اهالی فلسطین اعم از مسلمان،‌ مسیحی و یهودی بتوانند حکومت مورد نظر خود را انتخاب کنند. راهکار برخورد با غاصب، میدان دادن به او نیست بلکه باید غاصب از سرزمین غصب‌شده بیرون رانده و مجازات شود.

به گزارش ایسنا،‌ سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای سریلانکایی خود خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین امروز به مسئله اصلی مسلمانان و همه مردم جهان تبدیل شده‌است. ملت‌ها امروز از ظلم بزرگی که به مردم غزه و فلسطین می‌شود نگران هستند. سؤال مردم جهان این است که چرا این میزان کودک‌کُشی و نسل‌کُشی در حال وقوع است؟

وی اضافه کرد: چرا مسئولین و سازمان‌های بین‌المللی در خصوص بروز جنایات در غزه انجام وظیفه نمی‌کنند، کسانی در کسوت انسان، جنایاتی می‌کنند که هیچ درنده‌ای آن را مرتکب نمی‌شود. با چه منطقی این همه جنایت چندماه است که مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار گرفته؟ تاسف‌بار تر اینکه چرا سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان‌های متولی حقوق بشر از کارایی افتاده‌اند و اقدام مؤثری برای جلوگیری از این همه جنایت انجام نمی‌دهند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تهران و کلمبو در قطع سریع بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی و کمک‌رسانی فوری به فلسطینیان اتفاق نظر دارند. راه حل مسئله فلسطین عبارت است از «هر فلسطینی یک رای»،‌ یعنی اهالی فلسطین اعم از مسلمان،‌ مسیحی و یهودی بتوانند حکومت مورد نظر خود را انتخاب کنند. این راه حل هم عادلانه و هم دموکراتیک است. راهکار برخورد با غاصب، میدان دادن به او نیست بلکه باید غاصب از سرزمین غصب‌شده بیرون رانده و مجازات شود.

در ادامه «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا اظهار کرد: صمیمانه از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به سریلانکا تشکر می‌کنم. در این سفر پروژه چندمنظوره سد افتتاح شد ،در این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق به سریلانکا اضافه و با کمبود آب در برخی مناطق این کشور نیز مقابله شد.

وی ادامه داد: این افتتاح به افزایش کشاورزی، بهره‌وری و تامین زنجیره غذایی سریلانکا منجر می‌شود بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در ساخت این سد و نیز انتقال دانش و فناوری آن تشکر می‌کنم. با اجرای این طرح، تعهد خود را به روابط دوجانبه نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای امروز با رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات دوجانبه‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضرورت تقویت همکاری‌ها صحبت کردیم. دو دولت ۵ موافقت‌نامه در حوزه های گوناگون امضا کردند. دو کشور بر همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و نیز کمیسیون اقیانوس هند به توافقات خوبی رسیدند. در حوزه تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، فناوری و نیز ضرورت توسعه‌ همکاری‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • انتشار تصاویر ماهواره‌ای از آمادگی اشغالگران برای عملیات رفح
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان