Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعۀ موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین مأموریت مقام معظم رهبری، آماده‌سازی امت اسلامی جهت ورود به تمدن نوین اسلامی است و ایشان امت اسلامی را امروز برای ایجاد این تمدن و ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، گفتمان سازی اهمیت فراوانی دارد، برای نمونه بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی بخشی از همین گفتمان است، اما امروز کمتر از 10 درصد افراد جامه با آن آشنا هستند.

حجت الاسلام خضری اظهار کرد: رهبر عزیز انقلاب برای پیاده‌سازی این ابرپروژه تمدن نوین اسلامی، طرح راهبردی دارند رهبر معظم انقلاب دانشجویان ایشان خطاب به همه فرمودند، برای رسیدن به تمدن اسلامی  باید یک حرکت عمومی ایجاد شود.

امام جمعۀ موقت قزوین این حرکت را آغاز شده و در جریان خواند و افزود: هرچند این حرکت عمومی به سمت تمدن نوین اسلامی آغاز شده آما باید شتاب آن بیشتر شود.

خطیب جمعۀ قزوین گفت: شتاب بخشی به این حرکت عظیم اجتماعی و برنامه‌ریزی برای آن برعهدۀ حلقه های میانی است

 حجت الاسلام خضری با بیان اینکه ساختار  فرهنگی کشور  باید متحول شوند، عنوان کرد: این دستگاه‌ها باید بتوانند با رویکرد حمایتی، کارها به این جریان‌ها و حلقه‌های میانی بسپارند و حرکت به سمت گفتمان تمدن نوین اسلامی را رشد دهند.

امام جمعۀ موقت قزوین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، بر ضرورت توجه به اخلاق تأکید کرد و در مسیر عدالتخواهی، باید به معنویت و اخلاق توجه کرد و همانگونه که با فسادهایی مانند زمین‌خواری مبارزه می‌‌کنیم، با آبروخواری هم مبارزه و برخورد کنیم.

وی افزود: امروز تهدید آبروی افراد در فضای مجازی به سادگی صورت می‌گیرد اما جبران آن سخت و گاه نا ممکن است، چرا که اگر ما حرفی را در جمعی محدود بزنیم می‌توانیم برای جبران آن به همان جمع مراجعه کنیم، اما گاهی مطلبی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که دیگر جبران آن ممکن نیست.

حجت‌الاسلام خضری، بر ضرورت عدالتخواهی و فسادستیزی در تریبون نماز جمعه تأکید کرد و گفت: تریبون نماز جمعه جای عدالتخواهی است و باید با رعایت اخلاق و معنویت مطالب را پیگیری کرد اما باید مراقت هم کرد تا عدالتخواهی دچار آسیب نشده و آبروی افراد حفظ شود.

خطیب جمعۀ قزوین در ادامۀ خطبه‌های این هفته، به موضوع مشکلات مرغ و تخم مرغ در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در استانی که تولید کنندۀ مرغ و تخم مرغ است، چرا باید برای مردم مشکلاتی به‌وجود بیاید که نتوانند این کالاها را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تغییرات دولت سیزدهم را در قزوین شاهد نبودیم و رایحۀ دولت انقلابی مردم هنوز در قزوین به مشام نمی‌رسد، و هنوز در مدیریت استان اتفاقی نیفتاده است.

حجت الاسلام خضری با تأکید بر اینکه مسؤولان دولتی و قضایی از جمله دادستان در مصاحبه‌هایی از اشکالات در امر توزیع کالا و تلاش برای حل آن گفته بودند، عنوان کرد: یکی از علل نارضایتی مردم در بازار، جولان دلالان و واسطه‌ها است، مگر تعداد این دلالان چند نفر است که نمی‌توانند با آن‌ها برخورد کنند، در حالی که مرغ و تخم مرغ بازار قزوین را به استان‌های همجوار برده و به قیمت بالاتر می‌فروشند.

امام جمعۀ موقت قزوین گفت: در زندان‌های ما امروز باید یک بند اختصاصی برای دلالان و واسطه‌هایی که بازار مردم را بهم می‌ریزند و مسئولان ناکارآمدی که نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند وظایف خود را در این باره انجام دهند و با مفسدان همکاری می‌کنند، تشکیل شده و با هر دو گروه برخورد شود.

حجت الاسلام خضری در پایان عنوان کرد: به رئیس جمهور اسلامی ایران توصیه می‌کنم تا نهضت ملی مقابله با دلالی و واسطه‌گری را آغاز کند تا در بستر یک حرکت ملی، با اخلالگران و دلالانی که به سفرۀ مردم آسیب می‌زنند برخورد شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین نماز جمعه عدالتخواهی مبارزه با دلالی تمدن نوین اسلامی حجت الاسلام خضری نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد