Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:50:43 GMT

ضرورت مبارزه بی امان با تبعیض در جامعه

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۷۸۲۶

ضرورت مبارزه بی امان با تبعیض در جامعه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز  در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با رعایت اصول بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد گفت: قانون‌گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی و پرهیز از اشرافی‌گری اصول و پیوست عدالت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی باید با جدیت اجرا شود و هر اقدام و برنامه‌ای باید در مردم احساس کاهش این فاصله و تبعیض را ایجاد کند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها بر ضرورت به‌کارگیری هوشمندانه، دقیق، علمی و جدی پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، اگر پدافند غیرعامل در کشور توسعه نیابد، کشور در معرض تهدیدات و خطرات غیرقابل جبرانی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به حمله سایبری اخیر به سامانه توزیع سوخت کشور خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواستند با این حمله سایبری فتنه بزرگی به راه بیندازند که اگر پدافند غیرعامل هوشیار باشد تمامی این توطئه‌ها خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در جریان این حمله‌ سایبری نیز گفت: از صداوسیمای جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌ها که با اطلاع‌رسانی به موقع مردم را از حقایق مطلع کردند، تشکر می‌کنم چراکه هرچقدر به مردم راست بگوییم، همکاری مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: نوجوانان بسیجی پرچمداران آینده نظام اسلامی هستند و بسیج تفکری بود که در جنگ تحمیلی شکل گرفت و توانست نیرو‌های مردمی را در تحولات نظام ثمربخش کند و با فداکاری‌های بسیج دانش‌آموزی در دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: به پاس اهمیت این روز بزرگ و جایگاه مهم بسیج دانش‌آموزی، نماز جمعه هفته آینده تبریز (موذنی، مکبری، مجری گری و حتی سخنرانی پیش از خطبه) را در اختیار نوجوانان قرار خواهیم داد تا فضای مصلی امام خمینی (ره) تبریز و نماز جمعه حال و هوای دانش‌آموزی به خود بگیرد.

امام جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت فرارسیدن روز دهم آبان‌ماه سالروز شهادت نخستین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی که در سال ۱۳۵۸ توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید گفت: حرکت‌های عظیم این شهید بزرگوار در مساجد مقبره و شعبان تبریز و اعلامیه‌هایی که صادر می‌کرد، فراموش نشدنی است؛ به طوری که ساواک به خاطر فعالیت‌های شهید قاضی از او به‌عنوان خمینی آذربایجان یاد می‌کرد.

وی اضافه کرد: منزل آیت‌الله قاضی به مرکز فعالیت نیرو‌های انقلاب تبدیل شده بود و این شهید همچون دژ مستحکمی در برابر شکل‌گیری خطوط انحرافی بود و در عین شجاعت و قاطعیت فرد بسیار مهربانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه‌ها فرارسیدن روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز بیان کرد: روز ۱۳ آبان سالگرد سه واقعه بسیار مهم در تاریخ جمهوری اسلامی است؛ به طوری که تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۴۳، شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان توسط رژیم ستمشاهی پهلوی در سال ۵۷ و اقدام خودش‌جوش دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ همگی در روز ۱۳ آبان به وقوع پیوسته است و امسال نیز به دلیل شرایط کرونایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تجمع مردمی در سنگفرش مصلی امام خمینی (ره) تبریز با حضور مردم و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با تبریک به سردار عباسقلی زاده که روز گذشته به‌عنوان فرمانده سپاه عاشورا منصوب شد گفت: از سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابت این انتصاب تشکر می‌کنم چرا که سردار عباسقلی زاده یکی از چهره‌های ارزشی، خدوم و مقبول در بین رزمندگان اسلام است و این انتصاب را به همه رزمندگان، پاسداران، پیشکسوتان و تمامی نیرو‌های مسلح استان تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه تبریز نماز جمعه دانش آموزی جمعه تبریز امام خمینی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماز جمعه این هفته در تکاب به امامت حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان در مصلی بقیة الله الاعظم (عج ) برگزار و اقامه شد.

حجت الاسلام کوهی گفت : تربیت دانش آموزان نمونه و تعلیم و تربیت اصولی در مدارس رسالت خطیر معلمین تلاشگر در سنگر تعلیم و تربیت است.

امام جمعه تکاب گفت : معلمین متعهد و انقلابی سنگر داران واقعی خط اول مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب هستند و آموزه های آنان برای دانش آموزان در زندگی اجتماعی آنان بروز و نمود عینی خواهد داشت.

وی گفت : کارگران زحمت کش گردانندگان چرخ تولید کشور هستند و حمایت از این قشر زحمت کش افزایش تولید و جهش تولید را در پی خواهد داشت.

امام جمعه تکاب گفت : اجرای طرح نور و هدایت بی حجابی و بی بند و باری بسوی عفت و عطوفت کار با ارزشی است و از اقدام نیروی انتظامی در تقویت حجاب و رعایت حجب و حیا در جامعه قدر دانی می کنیم.

دیگر خبرها

  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز