Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - کارگردان حوزه تئاتر به بازگویی بخشی از جنایت رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی و خاطراتی تلخ از عروسی که مهمانان آن بمباران شدند، پرداخت. - اخبار استانها -

«سعید زبیحی»؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر (کورپه شیرینم) در بخش ویژه از کرمانشاه در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مریوان  اظهار داشت: موضوع نمایش ما مربوط به بازگویی بخشی از جنایت رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی و خاطراتی تلخ از یک عروسی که بمباران و مهمانان آن مراسم به شهادت رسیدند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این نمایش جنایت بمباران شیمایی را به نمایش گذاشتیم، گفت: در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با حمایت دولت‌های اروپایی عراق را به تسلیحات شیمیایی تجهیز کرد تا مردم مظلوم و بی‌گناه کشور به ویژه استان کردستان را بمباران کنند.

این کارگردان حوزه تئاتر با تأکید بر اینکه باید بازیگران و فعالان این عرصه به بمباران‌ها از منظر ظرفیت تبدیل شدن به آثار نمایشی بپردازند، خاطرنشان کرد: ارتش صدام در طول هشت سال جنگ با ایران چندین نقطه از کشور و حتی نقاطی از خاک عراق را مورد حمله شیمیایی قرار داد و عده فراوانی از مردم بی‌گناه و افراد غیر نظامی را به خاک و خون کشید.

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان|آغاز اجراهاى تئاتر خیابانى از امروز/40 گروه با هم به رقابت می‌پردازندپانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان|وزیر ارشاد: تئاتر خیابانی محملی وجیه برای بیان معضلات و کاستی‌هاستپانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان|جشنواره با استقبال پرشور مردم کلید خورد؛ «جان من ایران من» به اجرا درآمدپانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان|کارگردان تئاتر: تئاتر خیابانی مریوان یک برند جهانی استپانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان| تئاتر خیابانی به‌عنوان تئاتر ملی و ایرانی به جهانیان معرفی شود‌پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان|بازگویی خاطراتی از شهدای غواص عملیات کربلای 4

وی بیان کرد: متأسفانه تنها حملات شیمیایی به سردشت (در خاک ایران) و حلبچه (در خاک عراق) شهرت یافته‌اند و از سایر حملات شیمیایی به شهرهای مرزی همچون مریوان و بانه سخن چندانی به میان نمی‌آید، در حالی‌که نباید تا این اندازه ناشناخته و در حاشیه باقی بماند.

زبیحی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در اکثر جشنواره‌های خیابانی مریوان شرکت داشته‌ام، تصریح کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یکی از ارکان قطب خیابانی ایران و بین‌المللی است و کارهای بسیار خوبی در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با ذکر اینکه مردم مریوان تئاتر را به خوبی درک می‌کنند، اظهار کرد: زمانی که در این شهرستان حضور می‌یابیم هیچ‌گونه دغدغه‌ای بابت تماشگر، مردم و امکانات نخواهیم داشت و از تمام برگزارکنندگان جشنواره تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/484/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان رژیم بعث عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان