Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع معارض در سوریه مدعی شدند که ترکیه خود را برای انجام دو عملیات نظامی جدید در خاک سوریه آماده می‌کند و هر لحظه ممکن است بدون اعلام قبلی آغاز شود. منابع وابسته به معارضان سوریه به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفتند که گروهک‌های نظامی همسو با ترکیه به دستور این کشور در شمال سوریه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و آماده عملیات نظامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این منابع، گروه‌های مسلح همسو با ترکیه به یگان‌های مختلف نظامی تقسیم شده و در چند جبهه از استان ادلب و برخی روستا‌های شهر‌های «مارع»، «اعزاز» و در اطراف فرودگاه نظامی «منغ» در نزدیکی شهر «منبج» و همچنین در مرز بین القامشلی و الحسکه مستقر شده‌اند.


یک منبع وابسته به معارضان سوریه، به ریانووستی گفت که موعد این عملیات مشخص نیست، اما پیش از دیدار میان اردوغان و جو بایدن در ابتدای نوامبر امکان آن وجود ندارد. دیداری که قرار است در نشست اقلیمی شهر «گلاسکو» در اسکاتلند برگزار شود.

این خبر در حالی منتشر شده است که «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنج شنبه) گفت که ترکیه باید هر آن‌چه می‌تواند برای حفاظت از مرز‌ها و امنیت خود انجام دهد. او آمریکا و روسیه را مسئول آن‌چه «عدم عمل به تعهدات» از سوی نیرو‌های کرد سوریه می‌خواند، دانست.

روز چهارشنبه نیز یک کاروان ارتش ترکیه متشکل از ۱۰۰ خودرو که حامل تانک و توپ سنگین بوده به سوی جبل الزاویه در ادلب سوریه حرکت کرد. روز سه شنبه نیز پارلمان ترکیه با حضور نظامی ارتش این کشور در عراق و سوریه تا دو سال دیگر موافقت کرد.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ترکیه عملیات نظام بانکی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه