Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:59:12 GMT

کرونای دلتا جلوی رشد اقتصادی آمریکا رامی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۸۱۰۸

کرونای دلتا جلوی رشد اقتصادی آمریکا رامی‌گیرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، شیوع نوع دلتای ویروس کرونا از یکسو، تداوم بحران در چرخه تأمین کالا در جهان که باعث کمبود کالا و حتی خودرو در بازار جهانی شده رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری را پایین خواهد آورد.

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی آمریکا این مسأله نه تنها باعث پایین آمدن عملکرد اقتصادی آمریکا می‌شود، بلکه به افزایش قابل توجه تورم نیز منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل بالا رفتن تورم از یک طرف نبود کالا به اندازه کافی و از سوی دیگر تزریق نقدینگی از سوی دولت با هدف کمک به اقتصاد آمریکا است که همه این‌ها با هم خود را در کاهش رشد اقتصادی آمریکا نشان خواهد داد.

از دیگر عواملی که رشد اقتصادی آمریکا طی ماه‌های گذشته را پایین آورده وقوع توفان آیدا بود که باعث شد تا تولید نفت در تأسیسات فراساحلی آمریکا در ماه آگوست پایین بیاید.

رایان سوئیت کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه مودیز در شهر وست‌چستر ایالت پنسیلوانیا می‌گوید، اصلی‌ترین دلیل آنکه ما شاهد چنین کاهش چشمگیری در رشد اقتصادی آمریکا هستیم شیوع نوع دلتای ویروس کرونا بوده است. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد اقتصادی آمریکا اقتصاد دلتا کرونا دلتا رشد اقتصادی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، گفت: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می‌بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

سیدمحمد شعاعی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزاردهنده و هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است. برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات موثر باشد.

او افزود: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند