Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اولویت این فدراسیون را زنده نگه داشتن ورزش‌های سنتی، آیینی و بازی‌های بومی محلی عنوان کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون با حضور در برنامه صبح و نشاط در شبکه سه سیما گفت: در ابتدا از سیمای ملی جمهوری اسلامی ایران بابت وقتی که به خانواده بزرگ و مظلوم ورزش سنتی، روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی قرار داد، بسیار سپاسگزارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که این ورزش‌ها و بازی‌ها ریشه و عقبه در فرهنگ و اصالت ایران زمین دارند، امیدوارم این برنامه‌ها در راستای گسترش، توسعه و احیا تداوم داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه این‌ روزها به دلیل نوع زندگی نسل جدید، ورزش‌های سنتی، آیینی و بازی‌های بومی محلی در حال فراموشی است که اولویت اول فدراسیون زنده نگاه داشتن آنها طبق تاکید فرمایش مقام معظم رهبری است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: در حوزه همگانی در‌نظر داریم تا این بازی‌ها و ورزش‌ها در دید عموم قرار بگیرند تا هم برای نسل گذشته یادآوری شود و هم اینکه برای نسل نو آموزش داده شوند.

امیری خراسانی تاکید کرد: در حوزه ورزش قهرمانی باید بگویم برای اولین بار در تاریخ، سازمان لیگ ورزش‌های سنتی را به صورت حرفه‌ای تشکیل دادیم و با حضور باشگاه‌های رسمی، اولین دوره لیگ هفت سنگ و چوب‌کشی در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد. در نظر داریم در سال‌های آینده بتوانیم تعداد ورزش‌های تحت پوشش سازمان لیگ را بیشتر کنیم.

وی در ادامه گفت: از همان ابتدای کار سعی کردیم با تعامل سایر فدراسیون‌های صنفی مانند فدراسیون ورزش کارگری، دانش‌آموزی، دانشجویی، نیروهای مسلح و … و انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف در حوزه گسترش، ترویج و احیا این ورزش‌ها و بازی‌ها گام مثبت برداریم.

رئیس فدراسیون خاطرنشان کرد: در‌ بحث ثبت ملی و بین‌المللی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی نیز با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و آیسسکو جلسات خوبی داشتیم و در گام اول ثبت بازی قلعه قوس(بازی مورد علاقه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) نشان از همکاری طرفین دارد.

امیری خراسانی در پایان یادآور شد: نباید فراموش کنیم که خیلی از همین ورزش‌های المپیکی، روزی یک بازی بومی محلی بوده‌اند و با ایجاد قوانین و گسترش و توسعه امروز در دنیا جایگاه خود را پیدا کرده‌اند. امروز وظیفه‌ معنوی همه ما ایرانیان گسترش و احیای این فرهنگ اصیل و انتقال به نسل جدید است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی در افتتاح دوره داوری: انتظار گسترش ورزش‌های سنتی را دارم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های سنتی و بومی ورزش فدراسیون ورزش های سنتی و بومی ورزش فدراسیون ورزش روستایی بازی های بومی محلی رئیس فدراسیون ورزش های سنتی بازی ها ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد

احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال پس از بازگشت تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا گفت: همه شاهد بودند که تورنمنت‌های مختلف و بازی‌های دوستانه با تیم‌های رده بالا را طبق نظر سرمربی و کادر فنی برنامه‌ریزی کردیم و اگر رنکینگ جهانی فوتسال را نگاه کنید، از بین تیم‌های رده بالا، اسپانیا و پرتغال نخواستند با ما بازی کنند. با اکثر تیم‌هایی که حرفی برای گفتن داشتند، بازی و در تورنمنت برزیل شرکت کردیم که تورنمنت اثرگذاری بود و شاکله اصلی تیم در آنجا توسط کادر فنی تیم ملی شکل گرفت و در دو بازی با روسیه و تورنمنت ویتنام، تیم تکمیل شد. خدا را شاکریم و جا دارد که از همه کسانی که در این مدت کمک کردند، تشکر کنیم.

او ادامه داد: از تمام حمایت‌های آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش، مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس جمهور و رئیس مجلس ممنون هستیم که با پیام محبت‌آمیزشان باعث دلگرمی فرزندان خود در تیم ملی شدند. امروز و فردا استراحت می‌کنیم و سپس کارمان را برای جام جهانی شروع می‌کنیم و با توکل به خدا و تلاش همه اعضای تیم ملی می‌رویم که در جام جهانی هم افتخارآفرین باشیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که تعداد اردو‌های تیم ملی تا جام جهانی مشخص شده است یا خیر، خاطر نشان کرد: براساس نظر شمسایی، لیگ را تا پنج شش هفته پیش می‌بریم و در این مدت لیگ را برنامه‌ریزی کردیم و بازیکنان در لیگ بازی می‌کنند. بازی در لیگ یک مقدار بازیکنان را در آمادگی نگه می‌دارد و برای بازی‌های دوستانه در فیفا‌دی‌های پیش رو برنامه‌ریزی کردیم. این موضوع در صورت قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد و ما کاملاً آماده می‌شویم تا در جام جهانی باقدرت حضور پیدا کنیم.

اصولی راجع به بحث تمدید قرارداد شمسایی تصریح کرد: ما در خدمت او هستیم و با پرقدرت ادامه خواهد داد.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مبالغ قرارداد گذشته کادرفنی تیم ملی آنها پرداخت شده است یا خیر، گفت: یک بدهی از سال گذشته باقی مانده است و آن هم به خاطر این بود که به آخر سال خوردیم و به دلیل گرفتاری و نزدیک شدن به مسابقات جام ملت‌ها نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم. یک مبلغ جزئی از سال گذشته باقی مانده است که در اولین فرصت به شمسایی تقدیم خواهیم کرد و قرارداد جدید را امضا می‌کنیم. هیچ مشکلی وجود ندارد. ارکان مدیریتی فدراسیون روی تمام قرارداد‌ها حساس هستند و این موارد کاملا انجام می‌شود خوشبختانه فصای خیلی خوبی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: از فردا به فکر جام جهانی هستیم
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد