Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی لایحه رتبه‌بندی معلمان را عاملی مهم برای رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگیان و دانش آموزان ارزیابی کرد و گفت: اجرای مناسب این لایحه منجر به ارتقای آموزش در کشور می‌شود.

به گزارش ایمنا محمدمهدی زاهدی با اشاره به بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در جلسات علنی مجلس گفت: همه کشورهایی که در حوزه‌های مختلف پیشرفت کردند، زیرساخت اصلی توسعه و پیشرفت آنها آموزش و پرورش بوده و در این کشورها از نهاد آموزش برای تربیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به فناوری‌های جدید علمی، اقتصادی، فرهنگی خود به بهترین شکلی استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور ما به رغم اینکه در تعالیم اسلامی، قرآن، سنت و روایات توجه ویژه‌ای به معلم و شغلی معلمی شده است، ولی در این سال‌ها در قبال این قشر کوتاهی صورت گرفته و آن طور که شایسته است، معلمان و فرهنگیان مورد توجه قرار نگرفتند.

وی با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان می‌تواند جایگاه و کرامت این قشر مهم جامعه را ارتقا داده و سبب بهبود سطح شغلی و حرفه‌ای معلمان شود، عنوان کرد: تصویب و اجرای این لایحه هم می‌تواند ارزش گذاری واقعی برای معلمان را فراهم کند و هم اینکه سطح معیشت معلمان و فرهنگیان را ارتقا دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بارها گفتم که باید نگاه ویژه‌ای به معلم داشت چرا که معلمان وظیفه سنگین هدایت و آموزش فرزندان این مرز و بوم را بر عهده دارند و همه ما در هر پست و مقامی که هستیم با تعالیم معلمان به این جایگاه رسیدیم.

زاهدی با بیان اینکه تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان و اجرای درست آن می‌تواند تحول بسیار مناسبی را در آموزش و پرورش ایجاد کند، اظهارداشت: تصویب و اجرای درست لایحه می‌تواند از نظر کیفی و کمی تأثیر مثبتی بر نحوه آموزش و پرورش فرزندان این کشور گذاشته و سبب شود جایگاه و شأن معلمان نیز حفظ شود و انگیزه آنها را برای آموزش بهتر به دانش آموزان بیشتر کند.

وی با اشاره به روند آموزش مجازی در سال‌های اخیر اظهار کرد: البته باید قبول کرد که کیفیت آموزش مجازی قابل مقایسه با آموزش حضوری نیست و به عبارتی با آموزش مجازی نمی‌توانید سطح سواد و علم معلم را ارزیابی کنید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه باید فضای حقیقی آموزش را برای معلم ایجاد کرد تا شاهد رشد و شکوفایی او و دانش آموزان بود، ادامه داد: وقتی بستر مناسب آموزشی فراهم شود در این صورت معلمان می‌توانند توانایی‌ها و استعدادهای خود را بروز داده و سبب خلاقیت و رشد استعداد دانش آموزان شوند.

وی خاطرنشان کرد: این لایحه می‌تواند معلمان را وادار به افزایش و ارتقا سطح علمی خود کند که نتیجه آن رشد و ارتقای سطح آموزش در سطح کلان کشور خواهد بود.

کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان ۱۸ خردادماه امسال در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و از هفته گذشته نیز نمایندگان در صحن علنی مجلس بررسی جزئیات را در دستور کار قرار دادند. از ۱۰ ماده این لایحه تاکنون ۳ ماده به تصویب رسیده است.

در مهمترین ماده این لایحه که ماده ۳ است، شرایط کسب، ارتقا، توقف و تنزل در آئین نامه رتبه‌بندی معلمان تعیین شده که به اساس آن شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی معلمان در رتبه‌های پنجگانه آموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار می‌گیرد.

سایر مواد لایحه نیز با رأی نمایندگان به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد تا نسبت به اصلاح برخی از مواد آن اقدام شود

منبع: ایرنا

کد خبر 531878

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح رتبه بندی معلمان لایحه رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان در سال 1400 رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق اجرای طرح رتبه بندی معلمان محمدمهدی زاهدی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون آموزش و تحقیقات لایحه رتبه بندی معلمان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است

رئیس جمهور گفت: آموزش و پرورش ناظر بر عموم رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت_ در آستانه روز معلم، در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد که باید همواره مورد توجه دولتمردان، معلمان، مربیان و خانواده‌های گرامی باشد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای نسل‌ها است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش ناظر بر رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

تکمیل می‌شود ….

کد خبر 749054

دیگر خبرها

  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است