Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@11:01:20 GMT

دلیل تفاوت رنگ بندی شهرها در مهر ۹۹ و ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۸۳۷۷

دلیل تفاوت رنگ بندی شهرها در مهر ۹۹ و ۱۴۰۰

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علی شریفی زارچی در پاسخ به این پرسش در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این  که با مقایسه نقشه رنگ‌بندی و تعداد ابتلا و مرگ سال گذشته و امسال، چرا مهر ۹۹ همه‌ نقشه قرمز بود ولی الان بیشتر نقشه، زرد و آبی است؟ گفت: مهر ۹۹ روند بستری در اکثر شهرها شدیدا صعودی و به سمت قله موج سوم بود بنابراین اکثر نقاط قرمز بود اما در حال حاضر از قله خیز پنجم گذشته‌ایم و روند بستری در اکثر نقاط کاهشی است، لذا بیشتر شهرها زرد و آبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که همچنان بعضی از شهرهای بزرگ مثل تهران، کرج، تبریز، ارومیه و اصفهان نارنجی هستند و  آمار بالای ابتلا و فوت هم دقیقا به همین خاطر است، گفت: یک شهر پرجمعیت در وضعیت نارنجی می‌تواند به اندازه ده‌ها شهر کم جمعیت، بیمار داشته باشد.

به گزارش وبدا، سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاکید کرد: نقشه تماما قرمز منتشر شده ربطی به اپلیکیشن ماسک ندارد. ماسک از ابتدا به هر شهرستان یک رنگ می دهد در صورتی که اگر دقت کنید نقشه منتشر شده، هر استان را یک رنگ و قرمز کرده در حالی که در نقشه‌های ماسک هیچ گاه کل کشور تماما قرمز نشده است.

کد خبر 634673 برچسب‌ها رنگ بندی شهرها - کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رنگ بندی شهرها کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

روسیه تاکنون یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل خود دارد و طی هفته های اخیر پیشرفت هایی در مناطق شرق اوکراین داشته است.

گفتنی است؛ درحالی وزارت دفاع روسیه از صدور دستور افزایش تسلیحات نظامی به جبهه های جنگ با اوکراین خبر می دهد که طی هفته های اخیر کنگره و کاخ سفید بسته کمک های نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و پنتاگون نیز از کمک جداگانه ۶ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر می دهد.

ر ئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • کیم مین جائه تفاوت بزرگ بایرن و رئال بود
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا