Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس امروز (جمعه) در واکنش به تنش‌های اخیر به دنبال توقیف یک شناور این کشور از سوی فرانسه، اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های ماهیگیری اتحادیه اروپا را با دقت بیشتری بررسی کند.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: «دولت انگلیس می‌گوید اگر فرانسه به وعده خود برای اعمال تحریم علیه لندن عمل کند انگلیس نیز روند رسیدگی به مناقشات را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنگوی دولت انگلیس نیز پس از دیدار «دیوید فراست» معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت و «ماروس سفکوویچ» معاون امور بین سازمانی رئیس کمیسیون اروپا گفت: «وزیر برگزیت در این دیدار به روشنی بیان کرد که اگر فرانسه طبق اعلام خود در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) تحریم‌های انگلیس را عملی کند، دولت انگلیس نیز اتحادیه اروپا را در جریان نقض توافقنامه تجارت و همکاری (TCA) قرار می‌دهد.»

بنابر اعلام این مقام انگلیسی، دولت این کشور هم‌اکنون در حال بررسی «امکان رسیدگی به نقض توافقنامه تجارت و همکاری (TCA) و سایر پاسخ‌های عملی» است.

از بهمن‌ ماه گذشته که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد، نزاع میان لندن و پاریس بر سر حق ماهیگیری ادامه دارد. اردیبهشت ماه گذشته اختلافات دو طرف در آب‌های اطراف جزیره جرسی بالا گرفت و به دنبال آن حدود ۱۰۰ کشتی فرانسوی اطراف این جزیره را محاصره کردند.

صبح روز گذشته وزارت دریانوردی فرانسه یک قایق ترال (قایق‌های بزرگ کف روب) انگلیس را توقیف کرد و به یک کشتی دیگر نیز به صورت شفاهی هشدار داد.

پیش از این، فرانسه هشدار داده بود که در صورت حل نشدن اختلافات دو کشور بر سر مجوز‌های ماهیگیری، قایق‌های انگلیسی حق ورود به آب‌های فرانسه را نداشته و پاریس کنترل قایق‌ها و کامیون‌های انگلیسی را تشدید می‌کند.

در مقابل، انگلیس تهدید‌های فرانسه را نامتناسب و نقض قوانین بین المللی و توافقات تجاری می‌داند و پس از اعلام توقیف یک شناور انگلیسی از سوی فرانسه دولت انگلیس تهدید کرده بود که اگر فرانسه به این اقدامات خود ادامه دهد، لندن نیز تلافی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اروپا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تحولات انگلیس اتحادیه اروپا دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • معاریو: نتانیاهو مدت‌هاست باری بر دوش «اسرائیل» شده است
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا