Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:19:43 GMT

کلیبر پذیرای سالانه یک میلیون نفر گردشگر است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۸۴۸۱

کلیبر پذیرای سالانه یک میلیون نفر گردشگر است

به گزارش خبرنگار مهر، عدالت حاجی‌پور عصر جمعه در اولین جشنواره نان سنتی یوخا در شهرستان کلیبر با اشاره به این‌که نخستین هدف جشنواره نان سنتی یوخا حفظ آداب و رسوم اصیل منطقه‌ی ارسباران است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا به وجود آورده بود، برای دوران پساکرونا تصمیم گرفته‌ایم در هر فصل متناسب با توانمندی و فصول مختلف سال در شهرستان کلیبر جشنواره‌هایی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان کلیبر افزود: جشنواره‌های فرهنگی من‌جمله جشنواره نان سنتی یوخا علاوه بر تقویت روابط اجتماعی، بلکه در ایجاد شور و نشاط برای مردم تأثیرگذار است، البته در شرایطی که مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند اما نباید از بالابردن روحیه مردم غافل شویم.

وی، معرفی پتانسیل‌های گردشگری شهرستان کلیبر از دیگر اهداف جشنواره نان سنتی یوخا عنوان کرد و گفت: بر اساس سند آمایش سرزمین، بزرگ‌ترین ظرفیت شهرستان کلیبر در حوزه گردشگری است و از پتانسیل‌های گردشگری شهرستان کلیبر می‌توان به آبگرم متعلق، جنگل‌های منحصربه‌فرد ارسباران، قلعه بابک و سایر قلعه‌های تاریخی اشاره کرد.

قطب گردشگری آذربایجان شرقی جاده ایمن ندارد

حاجی‌پور بابیان این‌که مردم کلیبر در راستای رونق صنعت گردشگری، اجازه فعالیت‌های سیاسی در پوشش گردشگر را نمی‌دهند، یادآور شد: رویکرد مردم کلیبر استقبال از گردشگران است، شاید تا سال‌های قبل عده‌ای در قالب گردشگر برخی تحرکاتی انجام می‌دادند ولی مردم کلیبر برای اینکه صنعت گردشگری در این شهرستان رونق بگیرد با فعالیت‌های سیاسی و برخی تحرکات مخالفت می‌کنند.

فرماندار شهرستان کلیبر، تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان کلیبر را جزو اولویت‌های دولت ذکر کرد و افزود: جاده ایمن از جمله نیازمندی‌های شهرستان کلیبر در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، جاده ارتباطی شهرستان کلیبر در خور شأن این شهرستان نیست این در حالی است که کلیبر حتی از جاده اصلی نیز محروم است.

خواسته اصلی شهرستان کلیبر از رئیس‌جمهور

وی با تأکید بر این‌که خواسته اصلی شهرستان کلیبر از رئیس‌جمهور ارتقای جاده کلیبر از فرعی درجه یک به بزرگراه است، گفت: در سفری که رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌شرقی خواهد داشت، می‌خواهیم در امتداد پروژه بزرگراه اهر- تبریز، بزرگراه اهر-کلیبر احداث شود هرچند نماینده مردم منطقه پیگیر هستند تا ردیف بودجه بزرگراه اهر- تبریز حذف نشود و به دنبال آن به جاده ۵۵ کیلومتری اهر- کلیبر متصل شود.

حاجی‌پور از اجرای پروژه حذف گردنه‌ی الم‌آغاجی در جاده اهر- کلیبر خبر داد و تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری شهرستان کلیبر برای ۲۰ سال گذشته طراحی شده بود و با توجه به مسافرت سالانه یک میلیون گردشگر به شهرستان کلیبر؛ زیرساخت‌های گردشگری جواب‌گوی خیل عظیم گردشگران نیست و از طرفی رفتار مهربانانه با گردشگران علاوه بر تأثیر مثبت در رونق صنعت گردشگری این شهرستان، بلکه در شکوفایی اقتصادی کلیبر نیز مؤثر است.

دستور وزیر برای احداث ساختمان مستقل صنایع‌دستی و گردشگری در کلیبر

فرماندار شهرستان کلیبر از دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای احداث ساختمان مستقل صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان کلیبر خبر داد و گفت: سالانه یک میلیون گردشگر به شهرستان کلیبر سفر می‌کنند، ولی صنایع‌دستی که هنرمندان و زنان و مردان روستایی و عشایری در خانه‌ها تولید می‌کنند محلی برای عرضه‌ی آن وجود ندارد از این‌رو طی پیگیری‌های انجام شده وزیر میراث فرهنگی دستور ساخت ساختمان مستقل برای عرضه‌ی تولیدات صنایع‌دستی در کلیبر صادر کرده‌اند.

وی تأکید کرد: رونق صنعت گردشگری از جمله موضوعاتی است که مسئولان شهرستان کلیبر از نماینده مجلس تا دولت بر آن تأکید دارند و با ایجاد بسترهای لازم؛ رفاه و آسایش گردشگران بیش از پیش فراهم کنند چراکه اقتصاد شهرستان کلیبر بدون رونق صنعت گردشگری بی‌معناست.

کد خبر 5338819

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری کلیبر گردشگری توسعه گردشگری ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه پمپ بنزین کرمانشاه قوه قضاییه گرگان ایلام عکس استانها اردبیل واکسن کرونا گردشگری شهرستان کلیبر زیرساخت های گردشگری رونق صنعت گردشگری شهرستان کلیبر صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

جمال صالح زاده فرماندار شادگان گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شهرستان مصوب گردید می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

صالح زاده ادامه داد: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

او به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد وگفت: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در اوایل سال گذشته سفر رئیس محترم جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست محترم جمهور مطرح گردید.

صالح زاده عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

 نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود و اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

صالح زاده هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

ا و گفت: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

او با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

این مقام مسئول گفت: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»