Web Analytics Made Easy - Statcounter

بویری فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رهاسازی آب از سد کوثر از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۵ مهرماه با دبی میانگین ۲۵ متر مکعب برثانیه برای بهبود کمیت و کیفیت آب رودخانه زهره در شهرستان هندیجان و تامین آب شرب و احشام مناطق پایین دست انجام که تا دیروز به مدت ۱۲ روز ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه خروجی سد آسک پیش از رهاسازی به کمتر از ۱ متر مکعب بر ثانیه می‌رسید افزود: در مدت ۱۲ روز رهاسازی خروجی آب از سد آسک بطور میانگین ۲۲/۵ مترمکعب برثانیه به سمت هندیجان جریان داشت.

رئیس شورای حفاظت منابع شهرستان هندیجان بیان کرد: تا پیش از رهاسازی آب از سد کوثر EC (سختی آب) در مقطع هندیجان به بالای ۱۳ هزار میکروموس بر سانتیمتر رسیده بود که این رهاسازی باعث بهبود کیفیت و کمیت آب شرب شهرستان هندیجان شد و هم اکنون سختی آب به حدود ۳ هزار میکروموس رسیده که ۱۰ هزار میکروموس کاهش داشته است.

بویری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری و نظارت خلیلیان استاندار خوزستان و ایجاد هماهنگی لازم بین فرمانداران جهت رسیدن آب به شهرستان هندیجان، از آقاجری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همکاری فرمانداران، مجموعه مدیریت سازمان آب و برق خوزستان و مدیریت سد کوثر نیز تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رودخانه زهره سختی آب فرمانداری هندیجان شهرستان هندیجان هزار میکروموس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود

فرماندار شهرستان بندرترکمن با اشاره به اتمام مشکل انتشار بوی نامطبوع در این شهرستان گفت: منشا پراکنش بوی ناخوشایند ساعات گذشته، رهاسازی مایع «مرکاپتان» سرقت شده از ایستگاه‌های گاز پیرامون بندرترکمن بود.

نورمحمد جعفری در گفتگو با خبرنگار دانشجو اظهار کرد: بر اساس بررسی ها، مشخص شد که مایع بودار‌کُن گاز شهری که به "مرکاپتان" معروف است در یکی از ایستگاه‌های های گاز در شهرستان مجاور سرقت شده است.

وی ادامه داد: رهاسازی و انتشار مایع مرکاپتان در مناطق شرق بندرگز و غرب بندرترکمن و همچنین وزش بادقالب غرب به شرق موجب فراگیری بوی نامطبوع این مایع در سطح شهرستان ترکمن شده بود.

جعفری گفت: از صبح امروز شرایط جوی در شهرستان وضعیت عادی و بدون بو است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی از همراهی و صبوری مردم در این حادثه تشکر کرد و گفت: در جلسه‌ای که بامداد امروز و با حضور مدیران استانی و شهرستانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری برگزار شد؛ مقرر شد تا اقدامات تأمینی و حفاظتی بیشتری از سوی نهاد‌های متولی در دستور کار قرار بگیرد تا تکرار چنین حوادثی را شاهد نباشیم.

گفتنی است از شامگاه دیشب انتشار بوی ناخوشایند گاز در بندرترکمن سبب تجمع عده‌ای مقابل فرمانداری و همچنین ترک صدهانفر از شهروندان از این شهرستان شده بود.

مرکاپتان‌ها نوعی ترکیبات آلی گوگرد دار هستند که به شکل متنوعی در محصولات نفتی وجود دارند. از جمله مشخصات مرکاپتان‌ها بوی بسیار نامطبوع، خوردنگی و سمیت برای موجودات زنده و محیط زیست است. با تزریق حداقلی و استاندارد این مایع به گاز طبیعی، امکان شناسایی نشت احتمالی گاز طبیعی در خطوط توزیع گاز و منازل وصنایع فراهم می‌شود

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب از سد علویان مراغه به زمین‌های زراعی
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • شکوفه‌های بهاری شهرستان کوثر استان اردبیل
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • ۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول