Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:22:40 GMT

هویت والا قم، خط قرمز مردم قم است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۹۰۴۶

هویت والا قم، خط قرمز مردم قم است

ایسنا/قم خطیب نماز جمعه قم گفت: هویت والا قم، خط قرمز مردم قم است و هرکسی از این خط‌ها عبور کند باید پاسخ‌گو باشد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با شهادت محمدحسین فهمیده عنوان کرد: امام خمینی (ره) در رابطه با این شهید فرمود که شهید فهمیده در سطح خود و برای نوجوانان یکی از اسطوره‌های ملت ایران است که همیشه در یادها زنده خواهد ماند و جمهوری اسلامی این‌گونه جوانان و نوجوانانی را برای خدمت به نظام، کشور و دین پرورش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این ایام دشمنان برای ایجاد التهاب و آشوب جدید در سامانه سوخت اختلال ایجاد کردند و تصور می‌کردند که مردم مانند گذشته واکنشی تلخ برای نظام رقم می‌زنند؛ اما مردم با داشتن رهبری حکیم و رئیس‌جمهوری مردمی و خدمت گذار این آرزوی دشمنان را به گور فرستادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با روز تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمود اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می‌کشاند.

وی ادامه داد: عده زیادی که این کار را انجام دادند بر راه خوشان ماندند اما عده‌ای هم چون بر اساس احساسات حرکت کرده بودند نتوانستند بر راه خود بمانند.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) بیان کرد: تاریخ قم را می‌توان به دو بخش قبل از ورود و بعد از ورود حضرت معصومه (س) تقسیم است.

وی در رابطه بااینکه چرا باوجود شرایطی که بنی‌عباس ایجاد کرده بود، ایشان سراغ قم را گرفتند، اظهار کرد: بدون شک این عنایت به دلیل جایگاه والا فضائل قم، اهل قم و آینده قم است.

خطیب نمازجمعه قم افزود: اگر در ماه رمضان شیطان از ظرف زمان رانده ‌شده است در شهر قم از ظرف مکان رانده شده است و مقدس بودن تربت قم در روایات ذکر شده است.

وی بابیان اینکه امام صادق (ع) خطاب به فردی فرمود که خوبی از هرکسی خوب است اما به دلیل جایگاهی که نسبت به ما داری از تو خوب‌تر است، گفت: بر همین اساس امر به معرف و نهی منکر در هر شهر منطقه خوب و لازم است ما برای قم خوب‌تر و لازم‌تر است.

وی بیان کرد: حیا و عفاف برای همه خوب است اما برای زنان قم خوب‌تر و لازم‌تر است چون اهالی قم جایگاهی نزدیک‌تر به اهل‌بیت (ع) دارند و دین‌داری آن‌ها باید الگویی برای مردم باشد.

آیت‌الله سعیدی اظهار کرد: قم خط مقدم جبهه فکری، فرهنگی و سیاسی نظام است و در طول تاریخ قم به داشتن ارق مذهبی شهرت داشته است در ولایت مداری و حیا زبان زد بوده است.

وی یادآور شد: همه باید از این ارزش‌ها دفاع کنیم و دیگران هم بدانند هویت والا قم با همان شاخصه‌های ذکر شده خط قرمز مردم قم است و هرکسی از این خط‌ها عبور کند باید پاسخ‌گو باشد.

وی ادامه داد: نیرو انتظامی قم باید نسبت به نفوذی‌هایی که وظیفه‌ دارند قداست و هویت قم را با ترویج ابتذال مورد هدف قرار بدهند توجه داشته باشد، شهرداری‌ها نیز باید نسبت به ساخت‌وسازها و هویت معنوی مردم قم توجه کنند و آموزش پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه قم هم باید برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند.

خطیب نماز جمعه قم بیان کرد: مرجعیت یک جایگاه خاصی در عالم تشیع دارد به‌ویژه آیت‌الله صافی گلپایگانی حق بزرگی به گردن اسلام و انقلاب دارند باید حریمشان حفظ شود و هرکسی  قلم برندارد و چیزی خلاف ادب و نزاکت بنویسد و اهانت کند.

آیت الله سعیدی در خطبه اول در رابطه با جریان شناسی عصر پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد: خداوند در آیه ۳۴ سوره توبه خطاب به مردم می‌فرماید اکثر دانشمندان یهود و نصارا از راه حق منحرف هستند.

وی ادامه داد: این آیه نشان می‌دهد که راه انحراف را باید در دو گروه رهبران مذهبی و محتکران جست‌وجو کرد که خداوند این دو گروه را به عذابی دردناک بشارت می‌دهد.

خطیب نماز جمعه بابیان اینکه دانشمندان و مذهبیان یهود و نصارا نه‌تنها حقایق را مخفی می‌کردند بلکه وارونه نشان می‌دادند، گفت: خداوند در آیه ۲۹ سوره توبه نسبت به وارونه نشان دادن حقایق از طرف آن ها می‌فرماید رهبران مذهبی حلال را حرام نمی‌کردند و اصلاً متدین به دین حق نبودند، بلکه در واقع به دنبال خاموش کردن نور خدایی بودن که توسط وجود پیامبر (ص) به کمال می‌رسید.

وی ادامه داد: ریشه فسادهای مالی از بسیاری رهبران مذهبی شروع می‌شد که با فتواهای ناروایشان، حلال خدا را حرام می‌کردند، بهشت فروشی می‌کردند و در مقابل مبلغی بهشت را به مردم می‌فروختند یا گناهان آن‌ها را می‌بخشیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با پیام این آیه برای امروز اظهار کرد: شکی نیست که در اسلام بعد از اولیا هیچ قشری به‌اندازه علما دارای عظمت نیستند و علما نیز در تحولات بزرگ و خطرات همیشه پیشرو حرکت کردند.

وی بیان کرد: این نقش و نفوذ به همان اندازه که برای بیداری و بصیرت مردم سود مند است برای دشمنان و منافقان، سخت و سنگین است به همین خاطر دشمنان سعی دارند که این مرجعیت فکری را از پایگاه‌های دینی سلب کنند و قطب‌های جدیدی برای آن درست کنند؛ چون متوجه شدند که با عالمان دین‌فروش می‌توانند بر سر ارزش‌های دینی و ملی معامله کنند.

وی افزود: به همین دلیل عالمان دینی باید با هوشیاری و شناسایی شیوه‌های دشمنان، راه نفوذ آنان را ببندند و نگذارند خودشان و مردمان به دامی که علما و مردم نصارا و یهود گرفتار شدند، بیفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمازجمعه قم آیت الله سعیدی خطیب نماز نماز جمعه آیت الله مردم قم جمعه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: با تطبیق آزمایش‌های دی ان‌ای خانواده‌های شهدای مفقود الاثر و شهدای گمنام، هویت ۷ شهید گمنام که در شهر‌های مختلف استان فارس به خاک سپرده شده اند، مشخص شد.
رضایی با بیان این که نام شهدا به سپاه استان‌های مربوطه اعلام شده است ادامه داد: شهید مدفون در گلزار شهدای مرودشت اهل کرمان بوده و پیکر سه شهید گلزار دارالرحمه شیراز مربوط به خانواده‌هایی در استان‌های تهران و کرمان و رنجان است.
وی ادامه داد: پیکر شهید مدفون در سپیدان مربوط به خانواده‌ای از قم و پیکر شهید جهرم مربوط به خانواده‌ای در تهران است.
رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان این که این شهدا پیش از سال ۱۳۹۴ در استان فارس خاکسپاری شده بودند افزود: پارسال از ۱۱۳ شهید گمنام مدفون در فارس نمونه دی ان ای، گرفته شد و مسئولان تشخیص هویت، همچنان مشغول تطبیق دی ان‌ای این شهدا با دی ان‌ای گرفته شده از خانواده‌های چشم انتظار شهدای مفقودالاثر هستند.
رضایی گفت: در جمع شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سید علاءالدین اسدپور اهل یکی از روستا‌های شهرستان زرقان نیز تشخیص داده شده است.
وی افزود: پیکر این شهید همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم استان فارس تشییع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند