Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع محلی در شمال سوریه از حمله شدید توپخانه‌ای ارتش ترکیه به مواضع شبه نظامیان کُرد در شمال استان حلب خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، توپخانه ارتش ترکیه امروز (جمعه) مواضع شبه‌نظامیان کُرد در شمال استان حلب را به شدت گلوله‌باران کرد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، توپخانه ارتش ترکیه مستقر در شهر «اعزاز» مواضع شبه‌نظامیان کُرد در روستای «عین دقنه» و «بیلونیه» در حومه منطقه «تل رفعت» در شمال استان حلب را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل نیز شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های آزادیبخش عفرین» مواضع ارتش ترکیه را در اعزاز با گلوله‌های سبک هدف قرار دادند. همزمان تروریست‌های «الجیش الوطنی» (ارتش آزاد سابق) که تابع ترکیه هستند، با شبه‌نظامیان کُرد در روستای «عین دقه» درگیر شدند، اما نتوانستند مواضع کُرد‌ها را به کنترل خود در آورند.

وبگاه شبکه المیادین در ادامه نوشت حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه تا زمان تنظیم این گزارش همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که گام‌های ترکیه برای آغاز یک عملیات نظامی گسترده سرعت بیشتری گرفته و شمارش معکوس آن شروع شده است. به احتمال قوی محور‌های این عملیات نظامی مناطق «تل رفعت» و «منبج» در شمال حلب و منطقه «تل ابیض» در شمال استان رقه خواهد بود.

چندی پیش نیز روزنامه Turkiye Gazetesi نوشت که ارتش ترکیه بیش از ۳۵ هزار نظامی را برای شرکت در عملیات نظامی احتمالی در شمال سوریه آماده کرده است.

روز گذشته نیز منابع وابسته به معارضان سوریه به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفتند که گروهک‌های نظامی همسو با ترکیه به دستور این کشور در شمال سوریه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و آماده عملیات نظامی هستند.

به گفته این منابع، گروه‌های مسلح همسو با ترکیه به یگان‌های مختلف نظامی تقسیم شده و در چند جبهه از استان ادلب و برخی روستا‌های شهر‌های «مارع»، «اعزاز» و در اطراف فرودگاه نظامی «منغ» در نزدیکی شهر «منبج» و همچنین در مرز بین القامشلی و الحسکه مستقر شده‌اند.

طبق این گزارش، ارتش ترکیه خود را آماده دو عملیات نظامی در شمال سوریه می‌کند و هر لحظه ممکن است بدون اطلاع قبلی این عملیات‌ها آغاز شود. یکی از این عملیات‌ها در استان ادلب برای حمایت از گروه‌های تروریستی مستقر در آن‌جا و دیگری در شمال شرق سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد قسد صورت خواهد گرفت.

یک منبع وابسته به معارضان سوریه، به ریانووستی گفت که موعد این عملیات مشخص نیست، اما پیش از دیدار میان اردوغان و جو بایدن در ابتدای نوامبر امکان آن وجود ندارد. دیداری که قرار است در نشست اقلیمی شهر «گلاسکو» در اسکاتلند برگزار شود.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز روز گذشته (پنج شنبه) گفت که ترکیه باید هر آن‌چه می‌تواند برای حفاظت از مرز‌ها و امنیت خود انجام دهد. او آمریکا و روسیه را مسئول آن‌چه «عدم عمل به تعهدات» از سوی نیرو‌های کرد سوریه می‌خواند، دانست.

روز چهارشنبه نیز یک کاروان ارتش ترکیه متشکل از ۱۰۰ خودرو که حامل تانک و توپ سنگین بوده به سوی جبل الزاویه در ادلب سوریه حرکت کرد. روز سه شنبه نیز پارلمان ترکیه با حضور نظامی ارتش این کشور در عراق و سوریه تا دو سال دیگر موافقت کرد.

ارتش ترکیه تاکنون سه عملیات گسترده نظامی به همراهی شبه‌نظامیان همسو با خود در شمال و شمال شرق سوریه انجام داده و هر بار بخش‌هایی از خاک این کشور را اشغال کرده است. عملیات «سپر فرات» در ۲۴ آگوست ۲۰۱۶، عملیات «شاخه زیتون» در ۲۰ ژانویه و عملیات «چشمه صلح» در نهم اکتبر ۲۰۱۹ عملیات‌های نظامی ترکیه در سوریه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش ترکیه حملات توپخانه ای شهر اعزاز شبه نظامیان کرد حمله ترکیه به سوریه شبه نظامیان ک رد شمال سوریه شمال استان عملیات نظامی ارتش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام یک پایگاه نظامی و دو شهرک در شمال فلسطین را هدف حمله موشکی و راکتی خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد شهرک «شومیرا» در شمال فلسطین اشغالی را در پاسخ به حمله جنایتکارانه ارتش صهیونیستی به شهرک حانین در جنوب لبنان، با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: نظامیان رژیم اشغالگر را در منطقه «نتوعا» در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

همزمان منابع عبری زبان از حمله موشکی به شهرک «اویویم» در شمال فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کردند یک موشک مستقیما به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.

همچنین گردان‌های مجاهدین اعلام کرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه پایگاه نظامی «کیزوویم» در جنوب فلسطین اشغالی را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه و به مناسبت سالروز شهادت عمر ابو شریعه بنیانگذار این گردان‌ها هدف حمله موشکی قرار داده است.

گردان‌های القسام اعلام کرد نظامیان اشغالگر را در شرق منطقه «جحر الدیک» در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی