Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم زارع مدیر کل توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به جز در شهرستان‌های جنوبی در شهر‌های دیگر به خصوص شهر‌های شمالی که اتفاقاً بسیار هم نیاز داریم، متاسفانه مصرف سرانه خرما بسیار پایین است و این موضوع جای کار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مزیت‌های بزرگ این نمایشگاه این است که بخش خصوصی متولی برگزاری هست، اظهار کرد: حضور پر رنگ بخش خصوصی در این نمایشگاه هم راستا با سیاست‌های وزیر جهاد کشاورزی است، زمانی که سکان وزارت جهاد کشاورزی در دست گرفتند، اعلام کردند که هیچ تصمیم گیری در کشاورزی کشور نباید انجام شود مگر اینکه بخش خصوصی در تصمیم سازی و تصمیم گیری حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، نمایشگاه یک مزیت بزرگی که دارد این است که کیفیت را هم در بخش تولید و هم در بخش مصرف افزایش می‌دهد؛ وقتی نمایشگاه برگزار می‌شود، تولید کنندگان سعی می‌کنند با هم رقابت کنند و بهترین محصولات شان را با بهترین کیفیت عرضه کنند؛ این مسئله کمک می‌کند به افزایش سطح توقع مردم و سلیقه‌های جامعه را نسبت به کالا‌های مصرفی افزایش می‌دهد.

او با بیان اینکه امیدوار است برگزاری نمایشگاه‌ها ما را به سمت افزایش کیفیت محصولات و افزایش صادرات سوق دهد، ابراز کرد: یکی از مشکلات اساسی ما پایین بودن سهم صادرات است؛ می‌توانیم به جای خام فروشی، محصولات با فراوری بالا تولید کنیم و به دنیا عرضه کنیم.

زارع به مبحث بازار خرما در کشور نیز پرداخت و افزود: وزارت جهاد کشاورزی امسال سیاست خرید تضمینی دو رقم از خرما‌های اصلی کشور را دنبال می‌کند، امیدواریم این سیاست موقتی باشد، به گونه‌ای نباشد که ادامه کشت خرما‌های با کیفیت پایین ادامه پیدا کند؛ امیدواریم سیاست خرید تضمینی به حفظ تولید کمک کند؛ قطعا باغداران و نخلداران ما باید به سمت تولید ارقام کیفی بروند.

او به برنامه توسعه محصولات با کیفیت در کشور به طور خاص خرمای مجول نیز اشاره کرد و افزود: امسال ۲۴ هزار اصله نهال خرمای مجول در کشور تولید شد که امیدوارم استان فارس سهم مناسبی را ببرد، زیرا می‌تواند این کمک را به تولید خرمای با کیفیت در کشور بکند.

مدیر کل توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی خوبی هم در حوزه خرما در کشور انجام شده است، تشریح کرد: برای معرفی ارقام و سازگاری ارقام متناسب با اقلیم کار‌های خوبی انجام شده، امیدواریم حاصل تمام این‌ها افزایش تولید، کیفیت، صادرات و ارز آوری برای کشور باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرما محصول ملی جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید