Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک: پاسخ تند ایروان به ادعا‌های علی‌اف علیه ایران و ارمنستان، حمایت اتحادیه اروپا از پاریس با تشدید تنش میان انگلیس و فرانسه، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در آستانه ازسرگیری مذاکرات وین، سفر محرمانه وزیر جنگ اسرائیل به سنگاپور و تمرین هوایی رژیم صهیونیستی با حضور امارات و اردن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ تند ایروان به ادعاهای علی‌اف علیه ایران و ارمنستان

دفتر دادستان کل ارمنستان با ارائه آمارهایی درباره برنامه‌های مشترک تهران و ایروان برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر ادعاهای «الهام علی‌اف»، رئیس جمهوری آذربایجان علیه دو کشور را رد کرد و آن را «بی‌اساس» خواند.

علی‌‌اف چند روز پیش مدعی شده بود «ارمنستان و ایران سال‌هاست از خاک ناگارنو-قره‌باغ برای قاچاق مواد مخدر به اروپا استفاده می‌کند.»

در پاسخ به ادعاهای علی‌اف، نیکول پاشینیان تصریح کرده بود که ایران و ارمنستان با کمک یکدیگر در حال مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستند. پس از آن، وزارت خارجه ایران هم ادعاهای علی‌اف را تکذیب کرد.

دفتر دادستان کل ارمنستان امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در سال ۲۰۲۰ سیزده پرونده کیفری برای مقابله با قاچاق مواد مخدر در مرز ایران و ارمنستان تشکیل و علیه ۱۴ تن اعلام جرم شد.

در این بیانیه تصریح شده در ۹ ماه نخست سال میلادی ۲۰۲۱ در دوازده پرونده تحقیق صورت گرفته و علیه ۲۴ نفر که در میان آنها شهروندان ایران و ارمنستان هستند، طرح اتهام صورت گرفته است.

ارمنستان می‌گوید، در حالی که در این مرز بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ مجوعاً ۱۵۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده، این رقم تنها در سال ۲۰۲۱ به ۴۵۱ کیلوگرم رسیده است.

در سال‌های گذشته دستگاه‌های مجری قانون در دو کشور ارمنستان و ایران فعالانه از طریق خاک ناگارنو-قره باغ با پدیده قاچاق مواد مخدر مبارزه کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «همه این آمارها نشان می‌دهند که اتهامات مطرح از سوی رئیس‌جمهور آذربایجان، هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند و ساختگی و فاقد داده‌های واقعیت‌های فکت‌محور هستند و با هدف اعتبارزدایی از ایران و ارمنستان طراحی شده‌اند؛ بنابراین، این ادعاها از همان ابتدا محکوم به شکست هستند. هدف این ادعاها، همچنین پنهان کردن این واقعیت است که آذربایجان خودش یک کشور ترانزیت برای قاچاق مواد مخدر است.»

دو هفته پیش علی‌اف در سخنرانی خود در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع ـ که در قالب یک ویدئو کنفرانس برگزار شد ـ ادعا کرد، ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌بس قره‌باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود سی سال استفاده می‌کرد.

او با بیان ادعاهای اثبات‌‌نشده گفت: «جمهوری آذربایجان، مسیر قاچاق مواد مخدر از ایران به ارمنستان و سپس اروپا را که قبلاً از ناحیه جبرئیل می‌گذشت، بسته است. حجم هروئین توقیف شده در مناطق دیگر مرز جمهوری آذربایجان و ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است، بدان معنا که حدود سی سال ارمنستان به همراه ایران از مناطق سابقاً تحت اشغال متعلق به جموری آذربایجان برای قاچاق مواد مخدر به اروپا استفاده می‌کردند.»

در هفته‌های گذشته، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان به‌رغم آن که تهران و باکو به طور سنتی روابط صمیمانه‌ای دارند، با  مواضعی زیاده‌خواهانه و مخالف با حسن همجواری، به گزافه‌گویی و اتهام‌زنی علیه تهران پرداخته است.

وی پیش‌تر اظهارات مقام‌های ایران درباره حضور عناصر خارجی در مرز ایران را بهانه‌های ساختگی خواند و در مخالفت آشکار با اظهارات و اقدامات مقام‌های باکو، مدعی شد جمهوری آذربایجان خواهان احترام در مرزهاست.

مقام‌های جمهوری آذربایجان همچنین بدون توجه به اصول و قواعد بین‌المللی و حسن همجواری از طریق تحریف مفاد توافق آتش‌بس قره‌باغ، به دنبال اعمال خواسته خود برای ایجاد کریدوری با هدف تغییرات ژئوپولتیک در منطقه و مرزها هستند.

حمایت اتحادیه اروپا از پاریس با تشدید تنش میان انگلیس و فرانسه

بعد از جنجال معاهده نظامی انگلیس با آمریکا و استرالیا در حوزه اقیانوس‌های هند-آرام، که منجر به لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه توسط کانبرا شد، بحران ماهیگیری بین پاریس و لندن نیز در حال وخیم شدن است.

«تیری برتون» کمیسر اروپا در امور بازار داخلی، گفت: موضع فرانسه در مورد مجوزهای ماهیگیری پس از برگزیت با بریتانیا را کاملاً درک می‌کند.

حدود دو هفته پیش بود که انگلیس مانع ورود ده‌ها قایق ماهیگیری فرانسوی دارای مجوز فعالیت به آب‌های سرزمینی خود اطراف جزیره جرزی شد که خشم مقام‌های فرانسوی را در پی داشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، برتون در این‌باره توضیح داد: «من کاملاً موضع و خشم فرانسه را درک می‌کنم. کمیسیون اروپا از پاریس حمایت می‌کند و همیشه از ابتدا همینطور بوده است»؛ ماهیگیری و کنترل آب‌های انگلیس یکی از موضوعات داغ در همه پرسی بریتانیا در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا بود. اما ماهیگیران انگلیسی از آن زمان دولت لندن را متهم کرده‌اند که با اجازه دادن به قایق‌های اروپایی برای ماهیگیری در آب‌های سرزمینی‌شان، آنها را به منفعت مالی فروخته است.

برتون همچنین گفت که معتقد است زمان آن رسیده تا مقامات انگلیسی در مورد موضوعی که روابط بین دو کشور را تیره کرده است، موضعی «معقول» اتخاذ کرده و همکاری کنند.

پیش از این، سخنگوی دولت فرانسه گفته بود اگر انگلیس به قایق‌های ماهیگیری این کشور اجازه فعالیت در آب‌های اطراف یک جزیره مشخص را ندهد، تا پایان این هفته تحریم‌هایی را علیه لندن اعمال می‌کند. 

حدود یک ماه قبل بود که استرالیا اعلام کرد ذیل معاهده جدیدی که با انگلیس و آمریکا امضا کرده، سفارش خرید زیردریایی‌های معمولی از فرانسه را لغو می‌کند و حداقل هشت زیردریایی اتمی را با کمک فناوری‌های دو کشور مذکور تولید خواهد کرد.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در آستانه ازسرگیری مذاکرات وین

در آستانه ازسرگیری مذاکرات وین، وزارت خزانه داری دولت بایدن در ادامه سیاست‌های یکجانبه گرایانه و شکست خورده آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه چهار فرد و دو نهاد ایرانی اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام چهار فرد و دو شرکت در شهر‌های اصفهان و قم ایران و نیز یک نفتکش عمانی با پرچم لیبریا را به فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرده است؛ این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که ایران آمادگی آغاز گفتگو‌ها را عملا با حضور در کشور‌های ۴+۱ اعلام کرده و امریکا با وجود ادعای علاقه به بازگشت به مذاکرات تحریم‌ها رو افزایش می‌دهد.

شرکت "کیمیا پارت سیوان با مسئولیت محدود" و شرکت "اوج پرداز ما دو نفر" دو نهادی هستند که به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شده اند.

همچنین یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی، عبدالله محرابی، محمد ابراهیم زرگر طهرانی چهار فردی هستند که به فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند.

معاون خزانه داری آمریکا با تکرار فرافکنی‌ها و لفاظی‌های آمریکا علیه ایران بدلیل نفوذ منطقه‌ای ایران مدعی شده است که این افراد و نهاد‌ها به دلیل حمایت از برنامه‌های هواپیما‌های بدون سرنشین ایران و تهدید منافع آمریکا تحریم شده اند.

اعمال تحریم‌های جدید از سوی وزارت خزانه داری دولت دموکرات جو بایدن در حالی است که روز چهارشنبه ایران به رغم فضاسازی ها، زمان ازسرگیری مذاکرات با اعضای ۱+۴ را اعلام کرد.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که دولت دموکرات بایدن که از منتقدان خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا از برجام است، نه تنها به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده و فقط شعار باز بودن مسیر دیپلماسی با ایران را می‌دهد، بلکه همان سیاست‌های شکست خورده دولت ترامپ را ادامه می‌دهد.

 

سفر محرمانه وزیر جنگ اسرائیل به سنگاپور

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز جمعه فاش کردند که «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی محرمانه به سنگاپور سفر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری "عرب ۴۸"، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" چاپ سرزمین‌های اشغالی، اهداف سفر مذکور را اعلام نکرده است.

سنگاپور و رژیم صهیونیستی روابط گرمی با یکدیگر دارند و این کشور دومین مشتری و وارد کننده سلاح از تل آویو به شمار می‌رود و تمام وزیران جنگ رژیم صهیونیستی به غیر از نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم به آن سفر کرده‌اند.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی هم از دیدار گانتس با مقامات امنیتی ارشد سنگاپور و همکاری دو طرف پرده برداشت.

رژیم صهیونیستی پس از استقلال سنگاپور در سال ۱۹۶۵ به این کشور برای توسعه ارتش خود کمک کرده است.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ به سنگاپور رفت تا بالاترین مقام این رژیم باشد که از نیمه دهه ۸۰ میلادی به این کشور سفر کرده است.

تمرین هوایی رژیم صهیونیستی با حضور امارات و اردن

منابع عبری‌زبان امروز (جمعه)،‌ گزارش دادند که تمرین مشترک هوایی آمریکا، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، هند، یونان، رژیم صهیونیستی با حضور رسمی امارات به عنوان ناظر و مشارکت غیررسمی اردن برگزار شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «الهدهد»، «والک بارولد» عکاس نیروی هوایی آلمان در حساب کاربری خود در شبکه اینستاگرام با انتشار تصاویری خبر داد که نیروی هوایی اردن برای شرکت در تمرین هوایی «پرچم آبی» جنگنده‌های اف-۱۶ به پایگاه «عوفداه» ارسال کرده است، در حالی که نام اردن به عنوان مشارکت‌کننده رسمی در این تمرین هوایی اعلام نشده بود و حضور اردن ناظران را غافلگیر کرده است.

«آریئل کاهانا»‌ خبرنگار روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» نیز با تعجب در این خصوص گفت:‌ «نیروی هوایی امارات، اردن،‌ اسرائیل و آلمان و پنج نیروی هوایی دیگر در رزمایش پرچم آبی شرکت کرده‌اند!»

جنگنده‌های اردنی در حالی در این رزمایش مشارکت کرده‌اند که امان، همواره مخالفت خود را با کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی اعلام می‌کند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» نیز چند روز پیش در این خصوص گزارش داد که «ابراهیم ناصر محمد العلوی»، فرمانده نیروی هوایی امارات روز دوشنبه برای شرکت در این تمرین هوایی وارد اراضی اشغالی شده است.

بر اساس این گزارش، این تمرین، روز یکشنبه هفته جاری، آغاز به کار کرد و قرار بوده تا روز پنجشنبه (دیروز) ادامه پیدا کند.

مطابق با بیانیه ارتش تل‌آویو، «عمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از ورود همتای اماراتی به پایگاه هوایی «بلماحیم» از او استقبال کرده است.

بنا بر گزارش عرب۴۸، دو طرف درباره همکاری و توسعه روابط میان نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی و امارات گفت‌و‌گو کرده‌اند و فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خطاب به همتای اماراتی خود گفته است: «فرمانده نیروی هوایی امارات، از تو به خاطر آمادگی برای ورود به اسرائیل تشکر می‌کنم. این یک روز تاریخی و مهم برای همکاری میان نیروهای هوایی است.»

این تمرین هوایی با مشارکت آمریکا، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، هند و یونان برگزار شده است و نمایندگان رومانی، فنلاند، کره جنوبی، استرالیا، ژاپن، هلند، کرواسی و امارات به عنوان ناظر در این رزمایش حضور پیدا کرده‌اند.

فرمانده نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین در جریان این رزمایش بیان کرد: «ما در یک محیط بسیار پیچیده زندگی می‌کنیم که در آن، تهدیدات علیه اسرائیل از جانب غزه، لبنان، سوریه و ایران بیشتر و بیشتر می‌شود.»

عمیکام نورکین در ادامه افزود:‌ «اجرای چنین تمرین بین‌المللی در این شرایط، با ادامه فعالیت‌های نظامی علنی و محرمانه در تمامی جبهه‌ها، اهمیت راهبردی بی‌نهایت و بر نیروی هوایی، ارتش و اسرائیل تأثیر بسزایی دارد.»

این رزمایش هوایی که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده، هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. طبق گزارش‌ها در این تمرین هوایی اسکادرانی از جنگنده‌های «اف-۱۶»، «اف-۱۵» و «اف-۳۵» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در قالب تیم دشمن با رنگ قرمز شرکت کرده‌اند.

خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه گزارش داده بود که نیروی هوایی این رژیم قصد دارد جنگنده‌ها و هواپیماهای سوخت‌رسان جدید خریداری کند. آمریکا از جمله تامین کنندگان اصلی تسلیحات تل‌آویو به شمار می‌رود.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حالی به این جنگنده‌ها تجهیز می‌شود که یک مقام ارشد دولت آمریکا بر آسیب پذیری جنگنده‌های گراقیمت اف-۳۵ در تقابل با سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی اشاره کرد.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت، برخلاف تصور اولیه، جنگنده اف-۳۵ هواپیمای غیر قابل شکار شدن نیست و این به دلیل نوآوری‌های اخیر در زمینه فناوری موشکی است.

آدام اسمیت از نیروی هوایی خواست تا بیشتر روی سامانه‌های کوچک و بدون‌سرنشین سرمایه گذاری کند زیرا معتقد است که اف-۳۵ آنطور که پیش از این تصور می‌شد لبه برتری فناوری وغیرآسیب پذیر نباشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول حمله سایبری کارت اعتباری یارانه طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن آمریکا روسیه چین اروپا خاورمیانه برجام مذاکرات هسته ای ربیع الاول حمله سایبری کارت اعتباری یارانه طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن نیروی هوایی رژیم صهیونیستی فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی آمریکا علیه ایران خزانه داری آمریکا جمهوری آذربایجان ایران و ارمنستان وزارت خزانه داری تمرین هوایی قاچاق مواد مخدر تحریم های جدید اروپا از پاریس اتحادیه اروپا علی اف جنگنده ها وزیر جنگ تحریم ها شده اند دو کشور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد: تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله