Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@18:13:11 GMT

«متا» اسم جدید فیس بوک است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۹۶۶۳

«متا» اسم جدید فیس بوک است

مارک زاکربرگ در رویداد Connect نام جدید شرکت فیسبوک را اعلام کرد و این شرکت را متا نامید.

به گزارش برنا؛ شبکه اجتماعی فیسبوک، دیگر با این نام تعریف نخواهد شد و اکنون این شرکت با نام متا (Meta) شناخته می شود. چون نام فیسبوک همه فعالیت‌های این شرکت را پوشش نمی‌دهد و فقط به یک محصول اشاره دارد، زاکربرگ تصمیم به تغییر نام شرکتش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک زاکربرگ گفت: "نام فیسبوک همه محصولات ما را تعریف نمی‌کند و ما از اکنون به بعد با نام متا شناخته خواهیم شد." زاکربرگ نام جدید این شرکت را در جریان یک سخنرانی مجازی برای رویداد Connect این شرکت اعلام کرد. بنابراین فیسبوک و خانواده برنامه های آن بخشی از شرکت بزرگتر متا خواهند بود و زاکربرگ رهبری آن را برعهده خواهد داشت.

این تغییر نام شباهت هایی به زمانی دارد که گوگل نام خود را به آلفابت تغییر داد، شرکت هلدینگی که اکنون گوگل را اداره می کند. فیسبوک هم با ایجاد برند بتا قصد دارد چنین کاری را انجام بدهد و پلتفرم فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدست‌های واقعیت مجازی Oculus زیرمجموعه متا قرار خواهند گرفت.

فیسبوک این نام را بیشتر منعکس‌کننده جاه‌طلبی‌های آینده خود برای تبدیل از شبکه اجتماعی به شرکت متاورس می‌داند. زاکربرگ باید دقیقاً مشخص کند که "شرکت متاورس" برای پلتفرم اصلی و کاربرانش چه معنایی دارد، اما واقعیت افزوده و مجازی در چشم انداز اصلی این شرکت هستند. این شرکت قبلاً نسخه اولیه یک پروژه به نام Horizon Workrooms را به نمایش گذاشت که به افراد امکان می دهد جلسات را به صورت VR برگزار کنند. این شرکت همچنین تجربه‌های جدید «Horizon Home» و «Horizon Venues» را پیش‌نمایش کرد. در اوایل این ماه، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد 10 هزار کارگر جدید را در اروپا به منظور ایجاد متاورس خود استخدام کند.

درباره متاورس معانی مختلفی وجود دارد اما مدیران فیسبوک اعلام کردند که متاورس مجموعه‌ای از فضاهای مجازی است که کاربران می‌توانند با سایر افرادی که در یک فضای فیزیکی در کنار آنها حضور ندارند به خلق محتوا و گشت‌و‌گذار بپردازند.

این تغییر نام در یکی از مخاطره آمیزترین لحظات تاریخ این شرکت رخ می دهد. این شبکه اجتماعی از پیامدهای «مقالات فیسبوک»، مجموعه‌ای از اسناد داخلی جمع‌آوری‌ شده توسط یک کارمند سابق که اکنون به افشاگر تبدیل شده، رنج می برد. این اسناد مبنای یک سری شکایات به کمیسیون بورس و اوراق بهادار و همچنین منبع بیش از دوازده گزارش در مورد عدم موفقیت این شرکت در جلوگیری از موج اطلاعات نادرست، سخنان نفرت انگیز و سایر آسیب های ناشی از این پلتفرم است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش خانواده گوگل شبکه اجتماعی فیسبوک متا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمک این وزارتخانه برای رفع موانع اخذ مجوز شرکت‌های دانش بنیان، گفت: ۳۹ شرکت دانش بنیان در چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف حضور داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی