Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: در تابستان گذشته بخاطر رشد صنعت برق ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق بودیم که این رقم را برای محدودیت صنایع و خانگی خاموشی داشته ایم که این یک تجربه تلخی است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی برق گفت: صنعت برق یکی از اصلی ترین شاخص های مهم کشور است. نمایشگاه محل است برای تبادل نظر و همفکری در صنعت برق است، متاسفانه مدتی برای شرایط ویروس کرونا رکورد شدیدی در صنایع کشور بودیم ولی امروز خوشبختانه امروز این نمایشگاه فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محرابیان بیان کرد: در بین صنایع، مجموعه فعالیت صنایع که رشد چشمگیری داشته سندیکای صنعت برق بود، مهم ترین رشد کشور انرژی است.

وزیر نیرو گفت: امروز شاخص تولید کشور، انرژی است ما باید این سرمایه عظیم را برای رشد کشور به کار گیریم، در دهه اوایل انقلاب مجموعه تولید برق کشور ۷ هزار مگاوات بود، ولی بعد از گذشت ۴۰ سال تولید ظرفیت برق ۸۳ هزار مگاوات نصب است.

محرابیان تاکید کرد: در تابستان گذشته بخاطر رشد صنعت برق ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق بودیم که این رقم را برای محدودیت صنایع و خانگی خاموشی داشته ایم که این یک تجربه تلخی است.

او افزود: وقتی ما به صنعت خودمان کمبود می‌دهیم یعنی از ظرفیت‌های کشور می‌کاهیم، مجبوریم عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم به طوری که باید ظرفیت سازی تولید را در دستور کار قرار دهیم. برنامه‌های تدوین شده ایجاد نیروگاه و نگاه به ظرفیت‌های تجدید پذیر است، موضوع دوم ما اصلاح بخش عرضه است که باید به بکارگیری مصرف انرژی باشیم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار مگاوات صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات

مهران فاطمی استاندار یزد درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

فاطمی، در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد