Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@17:14:33 GMT

پیشروی ارتش یمن در جنوب مأرب؛ «الجرشه» آزاد شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۰۲۱۶

به گزارش تسنیم، منابع یمنی شامگاه جمعه از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) خبر دادند.

شبکه المیادین لبنان به نقل از این منابع گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شده‌اند منطقه «الجَرشه» را در جنوب مأرب آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، آزادسازی این منطقه بعد از درگیری‌های ارتش دولت نجات ملی با نیروهای دولت مستعفی به ریاست «عبه ربه منصور هادی» و حزب اخوانی «الاصلاح» صورت می‌گیرد که هر دو مورد حمایت ائتلاف عربستان سعودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش یمن طی هفته اخیر شهرستان الجوبه را به کنترل خود در آورد و بعد از آن، مقامات و قبایل شهرستان «جبل مراد» که در محاصره قرار گرفته بود، طی مصالحه این شهرستان را به نیروهای دولت نجات ملی واگذار کردند.

وب سایت البوابه‌الاخباریه یمن نیز در گزارشی با تأیید سقوط منطقه الجرشه در جنوب شهر مأرب (مرکز استان مأرب) نوشت که نیروهای «حوثی» (همان دولت نجات ملی که انصارالله حوثی بخشی از آن است) از جنوب به دروازه های شهر مأرب نزدیک شدند.

این رسانه وابسته به دولت مستعفی به نقل از منابع قبیله‌ای این پیشروی‌ها را تأیید کرده و نوشته که خطوط دفاعی دولت مستعفی و حزب الاصلاح به رغم جلب نیروهای زیاد به جنوب مأرب شکسته شده است.

این رسانه نوشت: «سقوط منطقه الجرشه یعنی فروپاشی خطرناک نیروهای هادی در جنوب شهر مأرب.»

بر اساس این گزارش، پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن «سریع» است و هر لحظه امکان دارد که این نیروها خود را به شهر مأرب برسانند و آن را محاصره کنند.

همچنین منابع مذکور به این رسانه گفته اند که مقامات دولت صنعاء تماس هایی با رهبران سیاسی و نظامی حامی دولت مستعفی در شهر مأرب داشته است.

احتمالا دولت نجات ملی یمن به دنبال سیطره بر مرکز استان نفت خیز مأرب از طریق مصالحه و بدون درگیری است. کما اینکه در شهرستان‌های جبل مراد و العبدیه رخ داد.

منبع: الف

کلیدواژه: دولت نجات ملی دولت مستعفی شهر مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده روز پنجشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و با وجود هشدارهای اعلام شده از سوی این اداره مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی و دریایی برخی از دریانوردان استان مبادرت به دریاروی کردند که این بی‌توجهی آنان باعث ایجاد شرایط اضطرار و خطر برای آنها شد. ‌

وی با بیان اینکه شرایط نامساعد جوی حاکم بر استان از روزها قبل اطلاع‌رسانی شده بود، در توضیح جزیبات انجام چهار عملیات نجات دریایی گفت: در مدت یادشده یک فروندکشتی به دلیل به گل نشستن در چهار مایلی جنوب اسکله بهمن جزیره قشم دچار اضطرار شد که با اعزام تیم جستجو و نجات دریایی(ناجی ۱۹) به محل ۱۳ نفر از سرنشینان این شناور از شرایط اضطرار خارج شدند.

معاون اداره‌کل بنادر هرمزگان توضیح داد: در این مدت یک فروند قایق صیادی نیز با ۶ سرنشین در پنج مایلی جنوب بندر شهید حقانی به دلیل نقص فنی و شرایط نامساعد جوی دچار اضطرار شده بود که توسط ناجی ۱۵ نجات پیدا کرد. ‌

مکی‌زاده اضافه کرد: همچنین یک فروند قایق صیادی با سه نفر سرنشین در ۶ مایلی جنوب شرق جزیره هرمز به دلیل اتمام سوخت و شرایط نامساعد جوی اعلام اضطرار کرده که با اعزام شناور Rib سرنشینان این شناور نیز نجات یافتند.

وی گفت: یک فروند لنج نیز در عملیات دیگری در هشت مایلی جنوب جزیره هرمز دچار حریق شد که هفت نفر از سرنشینان آن نیز توسط قایق های همیار ناجی و ناجی ۱۵ و ۱۹ نجات پیدا کردند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: تمامی دریانوردان، گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان با شماره ۱۵۵۰ تماس بگیرند.

در گستره آبی استان هرمزگان که خلیج فارس و دریای عمان را در دل خود جای داده علاوه بر هشت فروند شناور ناجی ۳۶ ایستگاه همیار ناجی (دریانوردان بومی و با شناورهای صیادی و تجار منطقه) به صورت شبانه‌روزی در امر جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • حزب‌الله اینگونه فعالیت ارتش اسرائیلی را لحظه به لحظه رصد می‌کند! + فیلم
  • نجات جان ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند