Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -

معاون قضائی و اجرای احکام سازمان زندان‌های کشور گفت: در حال حاضر تعدادی از زنان به دلایل مختلف در زندان به سر می‌برند که از خیرّان و نیک اندیشان درخواست می‌شود تا برای آزادی آنان وارد میدان شوند.
مهدی فراهانی روز جمعه در جلسه مشترک با معاون رئیس جمهوری در امور خانواده و زنان که در محل ندامتگاه زنان استان تهران تشکیل شد اظهار کرد: امروز تعدادی از زنان به دلایل مختلف در ندامتگاه به سر می‌برند که برخی از این افراد به دلیل بدهی مالی و نداشتن تضمین‌های مورد نیاز، امکان آزادی آنان فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این افراد که تعداد اندکی به شمار می‌روند می‌توانند با راه اندازی یک پویش سراسری و کمک بانوان و نیز خیرّان نیک اندیش آزاد شوند و با آزادی آنان از بروز آسیب به خانواده‌ها پیشگیری کرد. 
فراهانی گفت: هر چند که ستاد دیه اقدامات مؤثری در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد انجام داده است ولی با راه‌اندازی این پویش می‌توان تعداد بیشتری از مددجویان را یاری رساند و زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.
وی اظهار کرد: آزاد شدن زندانی، به معنای رها کردن آنان نیست بلکه باید با حمایت همه جانبه، شرایط اشتغال و یا مساعدت در رفع برخی از مشکلات آنها فراهم شود و از بروز آسیب‌های جدید به آنان پیشگیری کرد.
فراهانی ادامه داد: فعالیت زنان در حوزه قالیبافی، خیاطی و یا ساخت زیورآلات می‌تواند شرایط زندگی عادی بدون ارتکاب به جرایم را برای آنان فراهم کند.
وی از کاهش ورودی زندانی به ندامتگاه‌های کشور خبر داد و افزود: تعیین جرایم جایگزین حبس از سوی قضات و تغییر رویکرد قوه قضائیه، موجب کاهش ورودی افراد به ندامتگاه‌های کشور شده است.
معاون قضائی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به تلاش این سازمان در مقابله با کرونا گفت: با اقدامات مؤثر انجام شده در ندامتگاه‌های کشور، میزان ابتلاء و شیوع کرونا در ندامتگاه‌های کشور به مراتب کمتر از متوسط جامعه است.
وی تصریح کرد: در هنگام ورود مددجویان به ندامتگاه، اقدامات قرنطینه 14 روزه به درستی انجام و پس از محرز شدن سلامت، فرد به بند اصلی منتقل می‌شود.
فراهانی افزود: با اتخاذ سیاست‌های جدید از سوی قوه قضائیه، میزان بازدید مسئولان قضائی از ندامتگاه‌های کشور افزایش مناسبی داشته و این امر باعث شده تا بسیاری از مشکلات ندامتگاه‌ها کاهش یابد چرا که مددجو همواره در امید آزادی است و حضور افراد مسئول می‌تواند آنان را در طی دوران محکومیت یاری رساند.
معاون رئیس جمهور در امور خانواده و زنان روز جمعه با حضور در ندامتگاه زنان استان تهران واقع در شهرستان ری، از نزدیک با مددجویان دیدار و در جریان روند فعالیت این مرکز قرار گرفت.
منبع: ایمنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ندامتگاه های کشور آزادی آنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • هدیه متفاوت به معلم
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر