Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@01:31:25 GMT

مهم ترین خبرهای استان هرمزگان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۰۳۹۵

مهم ترین خبرهای استان هرمزگان در هفته ای که گذشت

استان هرمزگان درهفته گذشته از یکم تا هفتم آبان ماه ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است

سلامت، کرونا و سرخک

استاندار هرمزگان گفت: تکمیل واکسیناسیون برای انجام فعالیت‌های مشاغل مختلف ضروری است و همه تلاش کنند تا واکسیناسیون در استان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی دوستی عصر شنبه درنشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا درهرمزگان افزود: واکسیناسیون شاغلان اصناف و خدمات عمومی در هرمزگان با جدیت بیشتر پیگیری شود و از همه فعالان اصناف می‌خواهیم در این خصوص سریع اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با جانباختن یک جوان ۲۰ ساله از بندرعباس شمار فوتی‌های کرونایی در استان به ۲ هزار و ۴۲۲ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان شنبه شب با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۲۹ کرونایی جدید، جمع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۱۵۹ بیمار رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: بیش از ۵۶ هزار کودک واجد شرایط این شهرستان علیه بیماری سرخک واکسینه می شوند.

به گزارش ایرنا مجید سلحشور روز سه شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با محوریت واکسن سرخک افزود: در این طرح دستگاه های اجرایی، شوراها، دهیاران و معتمدان محلی برای اجرای طرح واکسیناسیون سراسری سرخک با مجموعه شبکه بهداشت و درمان همراهی و همکاری لازم داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته کرونا جان یک دختر هفت ساله در جاسک و مرد ۴۹ساله در میناب را گرفت.

دکتر فاطمه نوروزیان پنجشنبه شب با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: اکنون شمار کل قربانیان کرونایی در هرمزگان به ۲ هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: سرای سبز بیماران خاص و مبتلایان به سرطان با هدف کاهش دردها و رنج های این بیماران و خانواده های آن ها در طول روند درمان در مرکز استان راه اندازی شده که از امکانات مناسبی برخوردار است.

علی رئوفی عصر دوشنبه به همراه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان و رییس مجمع خیران استان در بازدید از  سرای بیماران خاص و مبتلایان به سرطان در بندرعباس که با همت خیران راه اندازی شده است، افزود: : به همت و همراهی خیران نیک اندیش تاکنون کمک های بسیار خوبی برای تقویت بخش بهداشت و درمان در هرمزگان جذب شده است و هرمزگان در این زمینه پیشتاز است.

اجتماعی

 استاندار هرمزگان گفت: تامین سوخت مایع با اولویت نیروگاه ها و سپس صنایعی که امکان استفاده از سوخت جایگزین در استان را دارند، در حال انجام است و امیدوارم بتوانیم پیک زمستانی را با شرایط خوبی سپری کنیم.

مهدی دوستی عصر شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با دستورکار تامین گاز مورد نیاز صنایع بزرگ هرمزگان در فصل پاییز و زمستان برگزار شد، افزود: یکی از چهار رکن اصلی تولید، تامین انرژی پایدار است به همین منظور در نشست امروز، مصوباتی در خصوص تامین و عرضه پایدار انرژی و اطمینان بخشی به صنایع به تصویب رسید.

استاندار هرمزگان امروز یکشنبه همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با جمعی از جانبازان ۷۰ درصد جنگ تحمیلی، ایثارگران و خانواده های آنان در استان دیدار و گفت و گو کرد و مسائل و مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی از خانواده جانباز «محمد کریمی» به نمایندگی از سایر خانواده های ایثارگران و جانبازان هرمزگان سرکشی کرد و در این بازدید ضمن بررسی مشکلات این خانواده و دستور لازم برای رفع این مسائل را صادر کرد.

 استاندار هرمزگان گفت: تشکیل کارگروه رفع مشکلات جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهیدان در استان ضروری بوده و در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مهدی دوستی روز یکشنبه درنشست با جمعی از جانبازان  هرمزگان با تبریک سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: نشست های این کارگروه باید به صورت ماهیانه از آبان‌ماه جاری برگزار و رفع مشکلات این بزرگوران به صورت مستمر از طریق این کارگروه پیگیری و انجام شود.

فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان گفت: اجساد سه عضو یک خانواده که یک دختر بچه ویک زن و یک مرد بودند از یک دستگاه خودروی پراید در رودخانه شور جاده خورگو از توابع شهرستان بندرعباس بیرون کشیده شد.

سرهنگ مهدی نیکبخت یکشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود:اجساد بعد از ظهر یکشنبه دوم آبان پیدا شده اما زمان سقوط این خودرو مشخص نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: ۱۸ دستگاه خودروی سواری حامل سوخت قاچاق با رصد اطلاعاتی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مبارزه با قاچاق سوخت دادسرای بندرعباس توقیف شد.

مجتبی قهرمانی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این خودروها در نتیجه اجرای طرح ضربتی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مبارزه با قاچاق سوخت دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در شب گذشته شناسایی و توقیف شدند.

معاون فنی و عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان گفت: درپی وقفه چند ساعته در سوخت رسانی به خودروها ،با تلاش کادر فنی ۵۴درصد از جایگاه های عرضه سوخت دراستان فعال شد.

مرتضی عابدینی، سه شنبه شب در گفت وگوبا ایرنا افزود: تیم های فنی از همان ساعت های اولیه مشغول اصلاح روند سوخت رسانی هستند اما با توجه به پراکندگی استان و مناطق دور دست نسبت به سایر استانها زمان بیشتری برای راه اندازی سیستم سوخت دستی از طریق جایگاههای سوخت می برد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان گفت: پس از قطع ارتباط سامانه هوشمند جایگاه ها با مرکز در یک اقدام فوری ١۴ تیم تخصصی از کارشناسان سامانه هوشمند به نقاط مختلف استان اعزام شدند که موفق شدند تا صبح چهارشنبه  ۶۴درصد پمپ بنزین ها را به مدار خدمت بازگردانند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این شرکت، فضل الله اکبری افزود:هم اکنون ۱۰۵جایگاه از مجموع ۱۶۴پمپ بنزین استان در حال خدمت رسانی هستند که با تلاش بی وقفه کارکنان و متخصصان منطقه هرمزگان همه جایگاه های عرضه سوخت استان بتدریج به عرصه سوخت‌رسانی و خدمت  به مردم بازمی‌گردند.

  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان گفت:هم اکنون ارتباط ۳۵جایگاه در استان با سامانه هوشمند سوخت برقرار شده و بنزین یارانه ای عرضه می کنند.

فضل الله اکبری پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۰باب جایگاه در بندرعباس، پنج باب در بستک‌، در بندرلنگه، قشم ومیناب هر کدام  سه باب ، در رودان وکیش هر کدام ۲باب و در سیریک ، بشاگرد و پارسیان نیز هر کدام یک جایگاه بنزین ۱۵هزار ریالی عرضه می کنند.

نماینده ولی فقیه‌در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بر توجه، ریشه یابی و مدیریت مساله قاچاق سوخت تاکید و شیوه مبارزه با این پدیده را نیازمند مدیریت همه جانبه مسوولان اجرایی و امنیتی کشور دانست.

، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مساله قاچاق سوخت در استان هرمزگان اشاره کرد واظهارداشت: قاچاق سوخت امروز به عنوان زخم کهنه دامن گیر کشور شده که بخشی از آن محصول فقر و بیکاری است، اما مهم‌ترین مساله قاچاق سوخت به تفاوت قیمت‌ها در داخل و خارج از کشور  برمی‌گردد.

علمی آموزشی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرروش هرمزگان گفت: جشن قرآن آموزی ۵۰ هزارو ۴۷۰ نفر از دانش آموزان کلاس اولی در استان به روش حضوری و مجازی آغاز شد.

حوریه حاجی زاده روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: جشن قرآن با هدف آشنایی با این کتاب آسمانی و تعالیم آن و همچنین تقویت ایمان واعتقاد دانش آموزان در ۲ هزارو ۱۴۱ مدرسه برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه به عنوان یک نهاد که پرچمدار معارف و احادیث پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است، مسوولیت مهمی در ارتباط با جامعه دارد.

آیت الله علیرضا اعرافی عصرشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان ظرفیت حوزه علمیه استان هرمزگان جهت تبدیل شدن به یک پایگاه بین المللی مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد که این امر با تلاش اساتید و طلاب و حمایت معنوی دستگاه های اجرایی ممکن خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان با اشاره به اینکه این استان یکهزار و ۴۰۰ دبیرستان و هنرستان دارد، گفت: از این شمار ۳۵۰ مدرسه مجوز کلاس‌های حضوری ر ا دریافت کرده اند.

محمد قویدل عصر دوشنبه درحاشیه بازدید از مدرسه های هرمزگان افزود: مدرسه ها بالای ۳۰۰ نفر دانش آموز در این استان هرمزگان می توانند کلاس های درس حضوری برگزار کنند.

 رییس مرکز رشد فناوری سلامت هرمزگان گفت: هما مداح دانش‌آموخته مامایی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، توانست با اختراع اسپکولوم مشبک مدال نقره مسابقه بین المللی اختراعات در ترکیه (ISIF ۲۰۲۱) را به دست‌آورد.

دکتر رضا افضلی پور روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این دومین افتخار کسب شده برای اختراع یادشده است و در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس (ویژه مخترعان عضو فدراسیون جهانی ایفیا) نیز که تیرماه امسال به صورت مجازی و با حضور ۸۰۰شرکت کننده برگزار شد مدال نقره را کسب کرده است.

نخستین هنرستان تخصصی فنی و حرفه ای رشته معدن در محل شرکت سنگ آهن «آک کهور» بخش فین شهرستان بندرعباس با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه راه اندازی هنرستان حکیم نظامی با اشاره به اهمیت آموزش برای فعالیت در بخش های واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: این هنرستان ۲۰ نفر ظرفیت دارد که در سال تحصیلی جاری ۱۷ نفر نام نویسی کردند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: باتوجه به اهمیت فضای سایبری سومین مرحله استانی رویداد ملی تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار می‌شود.

سردار هدایت الله امیری چهارشنبه شب با اعلام این خبر افزود: برگزاری این رویداد مهم با همکاری سازمان بسیج کارگران و کارخانه های سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از ۱۲ تا ۱۴ آبانماه جاری به مدت سه روز با حضور تیم های مختلف بسیجی از سراسر استان انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ مرکز شهری و روستایی پیش دبستانی مستقل و ضمیمه در استان از فعالیت های پویا و خلاق بهره مند می شوند.

حوریه حاجی زاده روز پنجشنبه در نشست هماهنگی و آسیب شناسی برنامه های دوره پیش دبستانی و برنامه ریزی اجرای مطلوب برنامه ملی ارتقای کیفیت این دوره تحصیلی استان افزود: هشت کمیته تخصصی معین ارتقای کیفیت و رشد و تربیت کودکان پیش دبستانی هرمزگان در آموزش و پرورش را دنبال می کنند.

اقتصادی

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ، ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزارتن انواع فرآورده‌ نفتی از بندر خلیج‌فارس تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نمودارها رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهند.

به گزارش ایرنا، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران روز شنبه با اشاره به صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی از بندر خلیج‌فارس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه یک میلیون و۴۷۰ هزار تن بنزین صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه آن ۵۰ درصد کاهش داشته است.

افزایش همکاری ها بین استانداری هرمزگان و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار و گفت وگوی فرمانده قرارگاه منطقه ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه با استاندار این استان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی استنداری هرمزگان، همچنین در این دیدار مقرر شد، برنامه‌ریزی و اقدام های مشترکی توسط قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استانداری هرمزگان در راستای محرومیت ‌زدایی در استان هرمزگان انجام شود.

چند مطالبه مردم بشاگرد در سفر اخیر استاندار هرمزگان به این شهرستان باپیگیری محقق شد.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، یکی از مطالبه های به حق مردم بشاگرد در بازدید مهدی دوستی از مدرسه روستای دستگرد درگاز این شهرستان جهت تامین نیاز این مدرسه تا زمان احداث و نوسازی آن، اختصاص کانکس ها به همراه تمامی تجهیزات مورد نیاز در این فضای آموزشی است که پس از گذشت یک هفته این امکانات استقرار یافت.

مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان گفت: افزایش ظرفیت آب شیرین کن ها دردستورکار قرار گرفته و ظرف سه سال آینده بیش از ۷۰ درصد منابع آبی شرب شهرها و روستاهای استان از این طریق تامین خواهد شد.

امین قصمی روز سه شنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد نیاز آبی استان از طریق شیرین سازی آب دریا تامین می‌شود که این میزان برابر با ۲۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز بوده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جهش ۷۴ درصدی ترانزیت کالاهای کانتینری در هفت ماهه نخست سال جاری در بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا محمدی کرجی ران روز سه‌شنبه در تشریح عملکرد بخش کانتینری بندر شهید رجایی در دوره زمانی فروردین تا پایان مهرماه ۱۴۰۰، اظهارداشت: در هفت ماه گذشته، ۲۵۳ هزار و ۳۰۸ TEU کانتینر از پایانه های اختصاصی این بندر به مقصد کشورهای هدف، صادر شده که آمارها در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

استاندار هرمزگان عصر سه شنبه از بزرگترین مجتمع «نرسری» پرورش تولید و تکثیر ماهی دریایی خاورمیانه در منطقه بندرگرزه شهرستان بندرلنگه بازدید کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این بازدید افزود: شرکت نیکسا با ‌راه اندازی بزرگترین و گسترده ترین مزرعه تولید ماهی در قفس در غرب آسیا با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همکاری شرکت های معتبر بین المللی؛ تولید غذای سالم و توسعه اقتصادی گروه تبیین گردید.

پدیده خشکسالی بیش از ۲ دهه بر سر کشاورزان هرمزگان سایه افکنده ، بواسطه نبود برنامه ریزی دراز مدت برای صرف جویی در مصرف آب و از سویی کاهش نزولات آسمانی ، خشک شدن چشمه ها، قنات و آب های زیرزمینی، کشاورزی استان را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر به غیر از سد جگین در جاسک، سدهای استقلال و سرنی میناب و سد شمیل و نیان بندرعباس بواسطه نبود باران در۲ سال اخیر ذخیره آب آن رو به پایان بوده و در شرایط بحرانی شدید قرار دارند؛ به طوریکه حتی از این سدها برای شرب هم استفاده نمی شود لذا آب کشاورزی هم تحت الشعاع قرار داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: باید فرایند فرآوری و محصول نهایی شرکت گاز سرخون و قشم، به گونه ای باشد که بتواند حداکثر بهره را برای استان و کشور داشته باشد.

رضا مدرس چهارشنبه شب در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم افزود: پیشرفت و رونق این شرکت پالایشگاهی با توجه به طرح های توسعه به وِیژه در محدوده ساحلی شرق بندرعباس تا میناب یک ضرورت است.

 استاندار هرمزگان گفت : راه اندازی صنایع پایین دست پالایشگاهی و ایجاد پارک های تخصصی مانند «کود وسم»، «چسب و رنگ»، «مواد شوینده» و «نساجی» می تواند دستاوردی بزرگ برای ایجاد اشتغال و تحول در اقتصاد استان داشته باشند.

مهدی دوستی چهارشنبه شب در نشست توسعه صنعتی استان  با اشاره به ارتقاء سهم ایران در بازار کود فسفاته کشورهای همسایه افزود: راه اندازی یک واحد یک میلیون تنی کود فسفاته در استان با توجه به مزیت نسبی هرمزگان نسبت به سایر مناطق کشور، می تواند نیاز ۷۰۰هزار تنی کشور را برآورده کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس برای مشارکت در طرح های زیرساختی و توسعه ای شهرستان بشاگرد آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، رضا مدرس روز پنجشنبه در نشستی که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، نوسازی مدارس، راهداری و حمل و نقل جاده ای و آب و فاضلاب هرمزگان و همچنین مدیران شرکت نفت ستاره خلیج فارس با هدف بهره گیری از ظرفیت های این شرکت برای کمک به توسعه بشاگرد افزود: در این نشست محرومیت های حوزه زیرساختی شهرستان بشاگرد تشریح و گزارشی از وضعیت طرح های در حال اجرا نیز ارائه شد.

فرهنگی

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: ایران اسلامی امروز منادی وحدت در جهان و حافظ و حامی همه محرومان و آزادی خواهان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده شنبه شب همزمان با شب میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت در همایش بزرگ وحدت اسلامی شرق هرمزگان در بندرسیریک افزود: در ایران اسلامی هیچ فرقی بین شیعه و اهل سنت وجود ندارد،بلکه همه یک امت واحده هستند و ملت ما برای دفاع از آرمان های اسلام هزینه پرداخت می کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مسوولان استان در جهت آسایش و آرامش مردم باید زیبا سازی شهرهای استان بویژه شهر بندرعباس به عنوان شهرهای توریستی کشور مورد توجه ویژه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده عصر دوشنبه در نشست با فرماندار بندرعباس و بخشداران حوزه مرکزی این شهرستان افزود: تصمیم‌ها در برنامه ریزی شهری باید در چشم انداز ۱۰۰ یا حداقل ۵۰ سال آینده باشد و ما مسوولان به عنوان یک شهروند و یا با نگاه سکونت گاه به شهر بندرعباس در حوزه ی زیباسازی شهر نگاه و توجه ویژه داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با بیان اینکه رقابت مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ششم و هفتم آبان برگزار می‌شود، گفت: در این مرحله ۹ نفر از قصه‌گویان هرمزگان حضور دارند.

به گزارش ایرنا، پروین پشتکوهی دوشنبه شب درجمع خبرنگاران افزود: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله منطقه‌ای به صورت مجازی در استان هرمزگان برگزار می شود

مسوول بسیج سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: ویژه برنامه ملی روز نوجوان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هشتم آبانماه جاری به میزبانی سپاه امام سجاد(ع) استان در جزیره شهید پرور هرمز برگزار می شود.

سرگرد پاسدار ابراهیم پیله رام شامگاه سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها  افزود: این برنامه ملی با حضور مهمانان کشوری و لشکری و با حضور خواهر «شهیدان محمدحسین و داوود فهمیده» پخش می شود.

سیاسی

ناوگروه اطلاعاتی _عملیاتی هفتاد و هفتم نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۷۷ روز ماموریت بین المللی در همراهی( اسکورت )کشتی‌های نفتکش و تجاری جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ و خلیج عدن امروز چهارشنبه به بندرعباس بازگشت.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه استقبال از این ناوگروه با اشاره به اینکه امروز اجرایی کردن دستورات فرماندهی معظم کل قوا در درجه اول برای نیروی دریایی ارتش مایه افتخار است، گفت: مثل همیشه گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب هستیم و سعی می کنیم با دقت و با حداکثر توانمندی آنچه که مدنظر ایشان است را به بهترین نحو  انجام دهیم.

فرمانده ناوگروه ۷۷ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این ناوگروه در طول ۷۷ روز ماموریت دریانوردی، ۱۳ فروند کشتی نفت کش و تجاری ایرانی را از خطر دزدی دریایی در آب های خلیج عدن و دریای سرخ محافظت کرد که یک رکورد جدید در ماموریت های نیروی دریایی ارتش است.

به گزاررش ایرنا، ناخدا دوم «ابوالفضل موسویان» روز چهارشنبه در  آیین استقبال از ناوگروه هفتاد و هفتم در اسکله منطقه یکم امامت نداجا که با حضور امیردریادار دوم شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، افزود: کارکنان ناوگروه هفتاد و هفتم با ۷۷ روز ماموریت دریایی و پیمودن ۱۰ هزار و ۵۰۰ مایل دریایی توانستند پرچم ایران را در آب های بین المللی به ویژه دریای سرخ که سال ها برای تجارت دریایی توسط دزدان دریایی منطقه ناامن شده بود، به اهتزار درآوردند.

ورزشی

جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه جانبازان و معلولان هرمزگان به مناسبت هفته پارالمپیک و تربیت بدنی و ورزش جمعه شب با حضور استاندار و جمعی از مسوولان ورزشی استان در بندرعباس برگزار شد.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان هرمزگان در این آیین گفت: ارتقای مشارکت در فعالیت‌های ورزشی، معرفی استعدادها و همچنین ایجاد شادی و نشاط برای ورزشکاران جانباز  و معلولان را از اهداف این جشنواره برشمرد.

احمد مرادی رییس هیات جانبازان و معلولان هرمزگان امروز دوشنبه با برگزاری مجمع انتخاباتی این هیات در سمت خود برای چهار سال دیگر ابقا شد.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی هیات جانبازان هرمزگان با حضور محمد مسجدی نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، محمود رضا امیاری مدیرکل و مظفر خادمی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع در استان برگزار شد و احمد مرادی با اخذ ۱۶ رأی به عنوان رییس هیات انتخاب شد.

تیم نونهالان فولاد هرمزگان به دور پایانی لیگ دسته اول فوتسال کشور صعود کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، تیم فوتسال نونهالان فولاد هرمزگان در دیدار ماقبل پایانی مرحله گروهی برابر نماینده مشهد به تساوی دست یافتند و صعود خود به مرحله پایانی را مسجل کردند.

برچسب‌ها حوزه علميه استانداری هرمزگان کرونا هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه استانداری هرمزگان کرونا حوزه علميه استانداری هرمزگان کرونا هرمزگان اعلام این خبر به رسانه ها استاندار هرمزگان گفت جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی جانبازان و معلولان استانداری هرمزگان فرآورده های نفتی گزارش ایرنا سپاه امام سجاد روز سه شنبه استان هرمزگان برگزار می شود نیروی دریایی روز چهارشنبه شنبه در نشست دریایی ارتش برنامه ریزی راه اندازی بین المللی مهدی دوستی قاچاق سوخت شنبه شب خلیج فارس برگزار شد اداره کل منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی فوتسالیست‌های قم برابر فولاد هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم فوتسال دلسوختگان اهلبیت در هفته پنجم دور نهایی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور، در دیداری تشریفاتی مهمان خود فولاد هرمزگان را شکست داد.

شاگردان سیدعلی اصغر احمدی با این نتیجه در جدول رده بندی ۶ امتیازی شدند و از صعود به لیگ برتر بازماندند. 

مهدی فتحخانی ۲ بار، محسن سابقی، مهدی کبیری، حسین صادقی و محمدجواد سنگتراشان گلزنان نماینده قم در این بازی بودند.

دیگر خبرها

  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • همراه با خبرهای ورزشی پانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • جشنواره‌ گل دلسوختگان قم در بازی‌ تشریفاتی
  • پیروزی فوتسالیست‌های قم برابر فولاد هرمزگان
  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • بارش باران در هرمزگان+ فیلم
  • توصیه رئیس قوه قضائیه به قضات در هرمزگان
  • صفحه نخست روزنامه‌های هرمزگان ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود