Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی استانداری کرمان اعلام کرد: هر گونه تغییر در تقسیمات کشوری از قبیل تاسیس شهر، بخش و شهرستان بر مبنای قانون تقسیمات کشوری و طی فرایندهای حقوقی و قانونی صورت می گیرد.

به گزارش برنا؛ در این اطلاعیه که جمعه ۷آبان ۱۴۰۰ منتشر شده، آمده است: با توجه به دستور آغاز مطالعات تاسیس حداقل دو شهرستان جدید در حوزه استحفاظی شهرستان کرمان، درخواست‌ها و نظراتی در سطح برخی بخش ها و مناطق مطرح و شهرهایی به عنوان مرکز شهرستانهای جدید عنوان شد در حالیکه تاسیس یک شهرستان تابع مقررات و ضوابط قانونی و تعیین شده است و ضمن نظرات کارشناسی باید مراحل پیش بینی شده را در سطح استانی و کشوری و در سطح هیئت دولت طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است ارتقا تعدادی از بخش های شهرستان کرمان به شهرستان نیز تابع قانون تقسیمات کشوری خواهد بود و شرط اولیه، رضایت و نظر اهالی و مسئولان محلی است.

در خصوص ارتقا بخش های گلباف و شهداد به شهرستان نیز، دستور کار مطالعاتی صادر شده است و طبق قانون و خواست اهالی اقدام می شود. با توجه به ابهامات و سوالات اهالی این دو بخش به اطلاع می رساند، فرایند ارتقا بخش های گلباف و شهداد به شهرستان، در مرحله مقدماتی و آغاز مطالعات اولیه است و تاسیس شهرستان با ادغام دو بخش به مرکزیت شهداد، در دستور کار قرار ندارد.

همچنان که علی زینی‌وند استاندار کرمان در تاریخ اول آبانماه اعلام کردند تاسیس شهرستان نیازمند اجماع عمومی است و هر گونه تصمیم گیری منوط به رضایت و خواست اهالی می باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار کرمان استانداری کرمان علی زینی وند روابط عمومی استانداری کرمان علی زینی وند استاندار کرمان تقسیمات کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت تقسیم می شود؟

به گزارش تابناک، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران اظهار کرد: موضوع تقسیمات استان تهران در حال کارهای مطالعاتی است و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیأت دولت و سپس مجلس شورای اسلامی تصویب و در نهایت پس از قبولی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، افزود: باید در فضایی منطقی و معقول به موضوع تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان