Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:46:24 GMT

کیش در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۰۷۴۷

کیش در هفته ای که گذشت

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در نخستین هفته آبان (یک تا ششم این ماه) شاهد رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و ورزشی بود که خلاصه از این اخبار در گزارش زیر آمده است.

سیاسی

جزیره کیش در هفته گذشته شاهد ۲ رویداد سیاسی شامل سفرهای سه روزه سعید محمد مشاور رییس جمهو و دبیر شورایعالی و همچنین آیت الله علیرضا اعرافی عضو شورای نگهبان، مدیرحوزه های علمیه کشور و نماینده مجلس خبرگان رهبری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد در سفر سه روزه خود به کیش برای اولین بار در این جزیره پس از تصدی در سمت مشاور رییس جمهوری حضور یافت و با مردم، سرمایه گذاران، فعالان بخش خصوصی و گردشگری جزیره، دانشگاهیان، مسوولان ادارات، ائمه جمعه و فرمانده سپاه ناحیه این جزیره دیدار و گفت و گو کرد.

"تبدیل کیش به الگوی فرهنگی کشور" بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و دیپلماسی اقتصادی" برای توسعه اقتصادی کلید واژه های مطرح شده از سوی مشاور رییس جمهوری در این بود که در این راستا وجود و رعایت پیوست فرهنگی و اجتماعی در طرح های سرمایه گذاری و اجرایی برای تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از شکاف های طبقاتی یک الزام شد.

ثبات قوانین، جلوگیری از قوانین خلق الساعه و تسری قوانین سرزمین اصلی به این مناطق در راستای حمایت از سرمایه گذاران، احیای ماده ۶۴  قانون مبنی بر معافیت های مالیاتی و گمرکی، استفاده از تمام ظرفیت قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و اصلاح برخی نقاط ضعف این قانون از جمله اهداف دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برای افزایش هماهنگی بیشتر قوای مقننه و مجریه از سوی محمد اعلام شد.

به گفته مشاور رییس جمهور سرمایه گذاران نیز باید با سرلوحه قرار دادن دیپلماسی اقتصادی بتوانند با جذب سرمایه گذاری های خارجی در مناطق آزاد تجاری به صورت مشارکتی، افزایش صادرات و دور زدن تحریم ها این مناطق را به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور برسانند.

شفافیت، مبارزه با تبعیض، افزایش نظارت بر طرح های در حال اجرا، افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات بهداشت و درمان و بیمه خدمات درمانی، به‌کارگیری نیروهای بومی و اولویت قرار دادن استخدام آنان، سهولت صدور مجوز کسب و کارها، ارتقای سطح درآمد کارگران و تامین مسکن کیشوندان و قشر متوسط به پایین از جمله محورهایی بود که محمد در این سفر بر تحقق آنها تاکید کرد.

همچنین آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و عضو شورای نگهبان سفری ۲ روزه همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت به این جزیره داشت که وی طی سفر خود علاوه بر دیدارهای مختلف مردمی از مدرسه علمیه در حال ساخت حضرت فاطمه زهرا (س) بازدید کرد و کلنگ احداث ۲ مسجد را به زمین زد.

این مساحد شامل مسجد امام محمدباقر (ع) در فاز سه شهرک نوبنیاد و مسجد امام هادی (ع) در فاز هفت شهرک صدف بود که زمین این ۲ مسجد به همراه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه از سوی سازمان منطقه آزاد کیش تامین شده و بقیه اعتبارات نیز از محل کمک های مردمی تامین می شود.

مسجد امام محمد باقر (ع) در زمینی به مساحد یک هزار و ۵۸۶ متر مربع با یک هزار و ۲۴۶ متر مربع زیربنا و مسحد امام هادی (ع) نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۳۰ متر مربع با یک هزار و ۷۴۰ متر مربع زیربنا احداث می شود.

رویداد آیفیکس ۲۰۲۱

گشایش رویداد نمایشگاهی و همایشی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به آیفیکس ۲۰۲۱ در نمایشگاه بین المللی کیش از دیگر رویدادهای مهم این جزیره در هفته گذشته بود.

این رویداد همزمان با سفر سعید محمد به جزیره کیش گشایش یافت که بخش نمایشگاهی آن متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش های مختلف بوده که ۱۲۵ شرکت سرمایه گذاری از جمله ۴۵ شرکت دانش بنیان فعال و دارای زمینه توسعه در حوزه های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در آن حضور داشتند.

همچنین در بخش همایشی این رویداد ۱۶ پنل تخصصی در زمینه های شناسایی فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری، اقتصاد دانش بیان و تامین مالی حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برگزار شد.

فرهنگی

تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره موسیقی کیش - یامال تا پنجم مرداد ماه نیز از اخبار حوزه فرهنگی این جزیره بود که به گفته حمید هادی دبیر علمی چهارمین جشنواره موسیقی کیش این اقدام با توجه به استقبال و درخواست متقاضیان به شرکت در جشنواره موسیقی کیش صورت گرفت.

این جشنواره تا این تاریخی پذیرای تولیداتی موسیقی بومی یکی از استان‌های ساحلی خلیج فارس (بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان) بود و.

این جشنواره شامل ۲ بخش اصلی و جنبی که در بخش اصلی موضوع محوری، آفرینش مقام‌هایی با مضامین و با رویکرد موسیقی جنوب ایران (حماسی، لالایی‌ها، صلح و مهرورزی و آیین‌های مناطق جنوبی) با تاکید بر معاصر بودن موضوع شعر به زبان و لهجه بومی جنوب کشور است و اجرای میدانی موسیقی (موسیقی میدانی و خیابانی) لحن موسیقایی، باید مبتنی بر فرهنگ موسیقایی اصیل قومی این منطقه باشد.

چهارمین جشنواره موسیقی کیش روزهای ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور گروه‌های برگزیده در این جزیره برگزار می شود.

گشایش نمایشگاه دائمی تمبر کیش به عنوان دومین نمایشگاه حاوی تمبرهای خارجی کشور در اداره پست این جزیره دیگر رویداد بخش فرهنگی کیش در هفته اول آبان ماه بود که متشکل از تمبرهای یادبود ۷۰ کشور عضو اتحادیه جهانی پست است.

به گفته حسن عمیدی رییس موره ارتباطات کشور،این نمایشگاه نخستین گام برای راه‌اندازی پست موزه - مدرسه کیش است  و انتظار می رود در صورت مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش برای تامین زیرساخت ها این موزه تا ۲۲ بهمن امسال راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: پست موزه - مدرسه جزیره کیش حاوی آثار پستی و اقلام  فیلاتلیک (انواع کارت پستال ، پاکت و تمبرهای پستی) خواهد بود که شرکت ملی پست با چند تن از کلکسیونرهای خارجی و داخلی برای تحویل اقلام پستی اختصاصی جزیره مربوط به دهه ۴۰ و ۵۰ خورشیدی به این مکان گردشگری رایزنی شده است.

اجتماعی

تخصیص ۴۳ هکتار برای ساخت مسکن ارزان قیمت در کیش به نقل از ، ناصر آخوندی معاون توسعه و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد از جمله خبرهای حوزه اجتماعی این جزیره در هفته گذشته بود که ۳۵ هکتار از این اراضی ویژه مسکن کارکنان و هشت هکتار نیز برای مسکن اولی های بومیان تخصیص داده شده است.

کشف ۳۸ هزار لیتر قاچاق سوخت در آب های کیش توسط ماموران دریابانی دیگر خبر حوزه اجتماعی است که در این راستا چهار شناورتوقیف و ۱۵ نفر نیز دستگیر شدند.

همچنین در جریان  اجرای طرح تشدید برخورد با تخلف های ترافیکی در این جزیره ۳۳۹ خودرو به علت تخلفاتی همچون استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم و نقص فنی اعمال قانون و ۱۲ خودرو مرتبط با تخلف های اعلام شده توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سلامت

هفته گذشته واکسیناسیون کیشوندان علیه ویروس کرونا کماکان در ۲ شیفت صبح و عصر در تالار شهر برقرار است و رییس مرکز توسعه سلامت در خصوص پیشرفت این فرایند در جزیره کیش گفت: تا کنون ۸۵ هزار و ۴۴۹ دُز واکسن به کیشوندان تزریق شده است.

محمد رضازضانیان افزود: ابتدای هفته گذشته میزان تزریق دُز دوم بین کیشوندانی که دز اول را دریافت کرده بودند ۵۱ درصد بود که این میزان در پایان این هفته به بیش از ۶۲ درصد رسیده است.

وی افزود: ۵۲ هزار و ۴۴۹ نفر در نوبت اول و ۳۲ هزار و ۹۶۹ نفر هر ۲ دُز خود را دریافت کرده اند.

همچنین هفته گذشته از سوی مرکز توسعه سلامت الزام واکسیناسیون تکمیلی کودکان ۹ ماهه تا هفت ساله علیه سرخک، سرخجه و اوریون اعلام شد که در این طرح هفت هزار و ۲۰۰ کودک زیر پوشش طرح می روند.

اجرا نکردن برنامه‌های ایمن‌سازی در کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان و طغیان‌ این بیماری ها در آن کشورها عمده علت اجرای این طرح اعلام شده است.

ورزش

همچنین هفته گذشته پیگیری تمرینات اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان از امروز جمعه در ۲ ماده ریکرو و کامپوند در ۲ بخش مردان و زنان در مجموعه المپیک جزیره کیش آغاز شد.

این اردو تا ۱۷ آبان ادامه دارد و نیما محبوبی، محمدصالح پالیزبان، محمدحسین گلشنی، محمد معدن‌دار، ارشک فاضل، رضا شبانی، امیر کاظم‌پور در بخش مردان و مهتا عبدالهی، گیسا بایبوردی، راحله فارسی، کوثر خشنودی‌نیا در بخش زنان ورزشکاران دعوت شده به این اردو هستند.

به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی یک دوره مسابقات شطرنج ویژه در سالن شطرنج مجموعه ورزشی المپیک کیش برگزار شد که در آن ۱۷ شطرنج باز در هفت  دور به روش سوئیسی باهم به رقابت پرداختند.

محمدحسین هروی با کسب ۶ امتیاز و پوئن شکنی ۳۱، احسان فروتن با کسب ۶ امتیاز و پوئن شکنی ۳۰، کارن امینی با کسب پنج امتیاز و پوئن شکنی ۳۱ نفرات اول تا سوم شدند و پارمیس نورین با کسب چهارامتیاز به عنوان بانوی برتر مسابقات و پارمیس فتاحیان با سه امتیاز به عنوان بازیکن برتر کمتر از ۱۴ سال  انتخاب شدند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها سعید محمد کیش شرکت ملی پست ایران شورای نگهبان سازمان منطقه آزاد کیش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی هفته وحدت هرمزگان هفته تربیت بدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید محمد کیش شرکت ملی پست ایران سعید محمد کیش شرکت ملی پست ایران شورای نگهبان سازمان منطقه آزاد کیش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی هفته وحدت هرمزگان هفته تربیت بدنی جشنواره موسیقی کیش سازمان منطقه آزاد مناطق آزاد تجاری ویژه اقتصادی سرمایه گذاری هفته گذشته مشاور رییس جزیره کیش اعلام شد متر مربع ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

دیگر خبرها

  • فرعون مصر در لیگ جزیره خوش درخشید
  • تخصیص ۳ میلیارد تومان برای ساخت پلاژ در جزیره خارک
  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • تاریخ‌سازی فرعون در لیگ جزیره
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش (عکس)