Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شخصیت لبنانی ضمن تاکید براینکه جورج قرداحی گفته هرگز استعفا نخواهد داد اظهار داشت که موضع خصمانه عربستان در قبال لبنان صرفا محدود به اظهارات وزیر رسانه این کشور درباره جنگ یمن نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «سالم زهران» کارشناس سیاسی و رئیس مرکز رسانه ای «الارتکاز» لبنان بعد از تنش آفرینی عربستان سعودی در برابر لبنان بعد از اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی و رسانه این کشور درباره لزوم توقف جنگ یمن و دفاع از مقاومت مردم این کشور اعلام کرد که جورج قرداحی به «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان تاکید کرده که هرگز استعفا نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تشدید تنش های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در برابر لبنان تاکید کرد که این یک لحظه انفجار منطقه ای در عرصه لبنان بوده و این موضوع تنها به اظهارات قرداحی محدود نمی شود.

این شخصیت لبنانی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که تماسی میان نجیب میقاتی و جورج قرداحی در خصوص حواشی به وجود آمده بعد از انتشار مصاحبه وی درباره جنگ یمن صورت گرفته که وزیر رسانه لبنان دراین تماس با نخست وزیر تاکید کرد که اشتباهی مرتکب نشده و استعفا نخواهد داد.

این شخصیت لبنانی همچنین افزود که حزب‌الله هرگز قرداحی را در این شرایط تنها نخواهد گذاشت و حتی اگر او نیز اصرار به استعفا داشته باشد حزب الله هرگز نمی پذیرد.

سالم زهران تصریح کرد که بقای دولت لبنان بستگی به میزان ظرفیت و تحمل نخست وزیر در برابر فشارهایی که طی روزهای آینده ضد کشور تحمیل خواهد شد دارد و این فشارها از جانب کشورهای حوزه خلیج فارس قطعاً بیشتر خواهد شد؛ ضمن اینکه خشم عربستان از دولت لبنان به دلیل موضع گیری قرداحی درباره یمن نیست و این موضع سعودی‌ها در قبال دولت لبنان حتی قبل از تشکیل دولت میقاتی نیز وجود داشت.

رسانه های سعودی از جمله خبرگزاری واس جمعه شب گزارش دادند که وزارت خارجه عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخوانده و همزمان نیز سفیر لبنان در ریاض را احضار کرده است.

لبنان: مشکل بوجود آمده میان بیروت و ریاض قابل حل استبرادر الحریری خواستار استعفای دولت لبنان شدپس از عربستان، بحرین سفیر لبنان را اخراج کرد

عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که همه واردات خود از لبنان را متوقف کرده و مدعی شده است که به رغم این تصمیمات، به فکر شهروندان لبنانی مقیم عربستان است.

ریاض گفته که اظهارات مقامات لبنانی را بیانگر مواضع لبنانی های مقیم عربستان نمی‌داند و اظهارات «توهین آمیز» وزیر اطلاع رسانی لبنان ادامه مواضع «مذموم» مقامات لبنانی است.

عربستان سعودی در ادامه ادعاهای خود علیه لبنان و حزب الله را تکرار کرد و گفت که لبنان هنوز برای توقف قاچاق مواد مخدر به عربستان هیچ اقدامی نکرده است و در این ارتباط همکاری نداشته است.

وزارت خارجه عربستان از تنش در روابط خود با جمهوری لبنان ابراز تأسف کرده و گفته است که این مسئله به دلیل این است که مقامات لبنان واقعیت‌ها را نادیده میگیرند.

دولت سعودی در ادامه خصومت و ضدیت با جنبش حزب الله نیز مدعی شد که این جنبش لبنانی اقدام به حمایت از نیروهای انصارالله یمن کرده و به آن‌ها آموزش می‌دهد.

جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است، اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیروها نیز همانند حزب الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند.

اقدامات ضد لبنانی عربستان سعودی بعد از آن اتخاد می شود که قرداحی رسما گفته که تحت فشار افراد و سفرا و سفارت خانه ها تن به عذرخواهی نخواهد داد و حقایق را خواهد گفت.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که پافشاری سعودی ها بر سیاست استکباری آنها شکست فاجعه بار این کشور در تجاوز به یمن را پنهان نمی کند.

وی افزود، ما به ملت برادر لبنان می گوییم از کاری که رژیم سعودی انجام می‌دهد نترسید، این رژیم در حال حاضر و پس از متحمل شدن شکست در یمن همانندی شیری بی‌یال و کوپال است؛ همراه با تهدیداتی بی‌اثر و توخالی.

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن نیز با انتشار توئیتی در این زمینه اعلام کرد، اگر عربستان به دلیل موضع «جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان واردات کالا از این کشور را ممنوع کند ما خواستار برگزاری یک نشست اضطراری از دولت بوده و تصمیم ممنوعیت ورود کالاهای سعودی به یمن را اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عربستان سعودی شخصیت لبنانی جورج قرداحی دولت لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند

دانشجویان لبنانی در دانشگاه‌های بزرگ این کشور همانند بسیاری از دانشجویان سراسر جهان به جنبش بزرگ دانشجویی در حمایت از مردم غزه پیوسته و خواستار توقف جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که جنبش عظیم دانشجویی در حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنایات شنیع رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از دانشگاه‌های بزرگ آمریکا به دانشگاه‌های سراسر جهان از جمله دانشگاه‌های اروپایی و عربی گسترش یافته است امروز دانشجویان لبنان نیز در تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ این کشور به اعتصابات و تظاهرات‌های ضد صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین پیوستند.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف لبنان با برگزاری تجمعات و تظاهرات‌ها بر همبستگی خود با مردم غزه تاکید کرده و خواستار توقف جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین شدند.

این تظاهرات‌ها و اعتصابات در دانشگاه آمریکایی در بیروت، دانشگاه لبنان- شعبه بیروت، دانشگاه عربی بیروت در همه شعبه‌های آن، دانشگاه بین المللی لبنان- شعبه بیروت و البقاع، دانشگاه حدث لبنان، دانشگاه قدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح القدس الکسلیک برگزار شد.

موج تظاهرات‌ها و تجمعات دانشجویان آمریکایی در راستای حمایت از مردم فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

این اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 900 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟10 پیام یک خیزشخیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان