Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای عموم توصیه نمی‌شود.

دکتر محسن اسدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر همچون بیماران خاص، دیالیزی، تنفسی و قلبی و عروقی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه تزریق این واکسن برای عموم توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر این واکسن در داروخانه‌های استان موجود بوده و قیمت آن بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدبیگی بیان کرد: افرادی که دچار عفونت هستند نباید واکسن کرونا ویروس را تزریق کنند بلکه باید دو ماه از بیماری آنان بگذرد و سپس اقدام به تزریق واکسن کنند.

وی با تاکید براینکه مصرف خودسرانه دارو هیچ تاثیری در درمان کرونا ویروس ندارد، اضافه کرد: مردم برای مصرف دارو با پزشک مشورت کنند نه فضای مجازی، چراکه فضای مجازی ناامن است و توصیه به استفاده دارو از طریق فضای مجازی مسمومیت و عوارض دارویی را برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه نوع، مقدار و میزان دز دارو بسیار مهم است، بیان کرد: در این برهه رسانه‌های محلی می‌توانند در آگاهی‌بخشی مردم بسیار موثر باشند.

اسدبیگی گفت: تجویز و مصرف منطقی دارو برای درمان کرونا ویروس ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی در خصوص مصرف مخدر که از سوی افراد برای درمان کرونا ویروس توصیه می‌کنند واکنش نشان داد و تصریح کرد: مخدرها برای درمان کرونا خوب نیست و حتی اثر منفی دارد و هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: مخدرها نوعی مسکن هستند، هنگامی‌که درد بیمار با یک استامینوفن ساده تسکین می‌یابد چرا باید به سمت مخدرها بروند و دچار اعتیاد شوند.

اسدبیگی بیان کرد: متاسفانه در این دوران کرونایی شاهد سوء مصرف الکل در جامعه هستیم، در ابتدای امسال تاکنون ۸۸۵ مورد مسمویت با داروهای اعتیادآور و الکل به بیمارستان‌های استان گزارش شده است.

وی به یک نمونه سوءمصرف از الکل اشاره و بیان کرد: مسمومیت با متانول(الکل صنعتی) سبب کوری، از کارافتادن کلیه‌ها و در نهایت مرگ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی استامینوفن آنفلوآنزا دانشگاه علوم پزشکی لرستان مسمومیت دارویی ایسنا تزریق واکسن کرونا واکسن آنفلوانزا کرونا در ایران استامينوفن آنفلوآنزا برای درمان کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی

ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان از تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی خبر داد.

مصطفی زبردست امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) گفت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است. در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بودند و به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تامین دارو و واکسن‌های دامی مورد نیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

او اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان ارزیابی کرد و هدف از این اقدام را در دسترس بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران دانست.

وی افزود: با اقدامات انجام‌شده، کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد