Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست خبری گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با بیان این که کشاورزی استان همچون نگینی در کشور می‌درخشد، گفت: ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی روزانه از مازندران به خارج از استان و کشور صادر می‌شود.

او افزود: امروز فضای ذهنی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی مازندران نسبت به اهمیت تولید و ارزش گذاری آن تغییر کرده است، یعنی آنان به اهمیت امنیت غذایی استان پی برده و در اجرای طرح‌های کشاورزی همراه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهیدی فر هرگونه انتقاد بر کمبود‌های کشاورزی صنعتی را با توجه به اهمیت امنیت ملی غذایی تولیدات کشاورزی استان حق مردم دانست و گفت: مازندران همواره تصمیم گیر بسیاری از مسایل مواد غذایی استان نیست و تصمیم گیری‌ها جنبه ملی دارد، یکی از این نمونه ها، نوسانات قیمت مرغ است، مازندران تامین کننده مرغ تهران به عنوان پایتخت کشور است و همواره همه مسوولان استان برای تامین مرغ مردم تهران کوشا بوده و تلاش کرده اند و همچنان در حال انجام این کار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نوسانات قیمت مرغ را یک مشکل ملی و بر اساس تصمیم گیری کشوری دانست و افزود: امیدواریم دست دلالان مرغ با تصمیم جدی مسوولان کوتاه شود.

شهیدی فر با تاکید بر این نکته که شرایط کشاورزی مازندران با توجه به اهمیت امنیت ملی چنین ایجاب می‌کند که حفظ زمین اولویت پدافند غیرعامل استان باشد، ادامه داد: تغییر کاربری غیرمجاز و ساخت و ساز‌های بی رویه از دغدغه‌های جدی است که البته با صنعتی و مکانیزه شدن فعالیت‌های کشاورزی مازندران به ویژه ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی و همچنین توسعه گلخانه‌ها و از همه مهمتر توجه به صادرات محصولات مازاد بر مصرف بخش کشاورزی شاهد کاهش این دغدغه هستیم.

او درباره حذف یارانه برنج وارداتی، افزود: نمونه دیگر اهمیت تولید محصولات کشاورزی و حمایت از بازرگانی آن حذف یارانه برنج وارداتی با هدف توجه به حفظ کشاورزی برنجکاری در استان است که این طرح در واقع کشاورزی استان را امسال نجات داده است.

شهیدی فر گفت: امروز قیمت برنج در استان جایگاهش را به عنوان مهمترین محصول درآمدی کشاورزان استان پیدا کرده است، اکنون برنج کیفی قیمت مناسبی برای تولیدکنندگان و مصرف کننده پیدا کرده است چراکه کشاورزان منطق درستی از قیمت محصولات کشاورزی دارند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران پدافند غیرعامل صادرات غیرنفتی کشاورزی مازندران محصولات کشاورزی شهیدی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه جمعه پس از بازدید از کشتارگاه صنعتی ساوانا گلوگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه روز کارگر این روز را تبریک گفت و این مجموعه بزرگ ساوانا به واسطه ایجاد زنجیره تأمین، ارزش آفرینی بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: مجموعه ساوانا ۴۰ هزار تن در سال تولید دارد و امسال با مشارکت‌مردم به ۶۰ هزار تن هدف گذاری شد.

استاندار مازندران یادآور شد: با جدیت و پیگیری مدیر ارشد و مدیران مجموعه، زنجیره تأمین را کامل ایجاد کرده و تا انتهای زنجیره و پساب برای زنجیره بعدی بهره برداری می‌کنند.

نوری گفت: این صنعت از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است و با توجه به شعار سال با مشارکت مردم این مجموعه مواد اولیه جوجه یک روزه، خوراک دام و خرید تضمینی را از تولیدکننده اصلی و مردم تأمین می‌کنند.

به گفته استاندار مازندران، موانع قیمت‌های دستوری و صادرات برای مجموعه وجود دارد که باید پیگیر باشیم تا زمینه صادرات این مجموعه که استانداردها و کنترل کیفیت جهانی را تأمین کند، را فراهم کنیم.

وی افزود: نیازهای ارزی و دریافت ارز برای خرید تجهیزات و همچنین صادرات از نیازهای مهم مجموعه است.

به گفته استاندار مازندران، این مجموعه باید تکثیر شود که البته سخت است و با مشارکت مجموعه‌ها، تلاش شود تا در این صنعت که استان مازندران رتبه اول و تأمین کننده است، نقش ممتازتری داشته باشیم.

نوری با برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشاورزی استان و قابلیت صادرات گسترده محصولات تولیدی مازندران به خارج از کشور، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد.

استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود.

وی در ادامه بازدید از مراحل مختلف کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در گروه تولیدی ساوانا، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای زنجیره تولید در محصولات مختلف کشاورزی استان در دستورکار قرار گیرد.

یوسف نوری استاندار مازندران با همراهی بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار گلوگاه از مجموعه تولیدی ساوانا در شهرستان گلوگاه بازدید کرد.

کد خبر 6089324

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود