Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تحقیقی جدید که در فرانسه به انجام شده است، دانشمندان دریافتند که وجود چین و چروک‌های قسمت پیشانی می‌تواند نشانه‌ای از احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی باشد. البته این موضوع در مورد افرادی است که نسبت به همسن‌های خود که این چین و چروک‌ها را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این تحقیق حاصل کاری آماری است و هنوز دلیل بروز بیماری قلبی در این افراد ناشناخته است، اما دانشمندان ارتباط بین این دو را به عواملی که منجر به ایجاد پیری زودرس و مشکلات عروقی می‌شود، مرتبط می‌دانند.

دانشمندان اعتقاد دارند که برای یافتن دلیل واقعی ارتباط بین چروک‌های پوست و بیماری‌های قلبی نیاز به تحقیقات بیشتری است، اما می‌توان با نگاه کردن به چروک‌های پوستی افراد مستعد، احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی عروقی را با درصد بهتری تشخیص داد و چراغ خطر را برای آن‌ها روشن کرد. با این حال، این دانشمندان ارتباط چروک‌های پوستی با بیماری‌های فشار خون بالا و کلسترول خون را رد کردند.

کد خبر 634725 برچسب‌ها پوست بیماری - قلبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پوست بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در روز‌های آفتابی و به ویژه گرم سال، آنچه در استان خوزستان و به خصوص اهواز نایاب می‌شود، سایه‌ای برای در امان ماندن از تابش مستقیم خورشید و اشعه‌های مضر آن است.

نور آفتاب همه طول موج‌ها را در خود دارد، طول موج‌هایی که به راحتی به قسمت‌های مختلف چشم آسیب می‌رسانند.

دکتر خاتمی نیا، متخصص بیماری‌های چشمی در اهواز می‌گوید: نور آفتاب علاوه بر ایجاد آب مروارید، می‌تواند به قرنیه و حتی شبکیه چشم آسیب بزند.

وی ناخنک را یکی از بیماری‌های شایع در استان خوزستان عنوان کرد و افزود: این بیماری به علت نور شدید آفتاب بروز می‌کند.

دکتر خاتمی نیا ادامه داد: اگر با هر وسیله محافظتی که در اختیارمان قرار دارد بتوانیم شدت نور آفتاب و اشعه خورشید را کم کرده و در حد متعادل نگه داریم، می‌توان از عوارض یادشده جلوگیری کنیم.

در استان خوزستان که شدت نور آفتاب زیاد است، استفاده از چتر می‌تواند یک فرهنگسازی مناسب و مهم در حوزه سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های پوستی، چشمی و ... باشد.

دکتر پازیار، متخصص پوست و مو می‌گوید: امواج نامرئی آفتاب در تابستان آسیب جدی به پوست می‌زند و باعث التهاب پوست، قرمزی، ایجاد تاول و... می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی، می‌توان از چتر‌های که اثر مهاری روی امواج مضر نور خورشید دارند، استفاده کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر