Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - کارگردان نمایش دگردیسی از تهران از نبود امکانات لازم برای هنرمندان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان انتقاد کرد و گفت: امیدوارم متولیان امر برای سال‌های آینده مدیریت و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند! - اخبار استانها -

زهرا موریدی، کارگردان نمایش دگردیسی از تهران در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  مریوان  اظهار داشت: موضوع برنامه درباره مضرات دنیای مجازی و دور کردن بچه‌ها از دنیای واقعی به دلیل سرگرم شدن به فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که کودکان و نوجوانان ما سرگرم فضای مجازی می‌شوند، رنگ، انرژی، بازی و نشاط کودکانه خود را از دست می‌دهند و همه چیز مکانیکی شده و باید فرهنگ بازی و حرکت را در میان آنها الگوسازی کنیم.

این کارگردانی تهرانی با اشاره به اینکه از سال 90 تاکنون در هر دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت داشته‌ام، خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره به صورت مجازی برگزار شد و قطعا جشنواره مجازی جذابیت لازم را نخواهد داشت و امسال خوشبختانه با تمام سختی و شرایط موجود جشنواره برگزا شد.

وی گفت: امسال به دلیل دغدغه شخصی نسبت به آسیب‌ها، تهدیدات و مضرات دنیای مجازی این موضوع را دنبال کردم چراکه ایجاد فاصله کودکان از دنیای واقعی حقیقتاً نگران‌کننده است؛ امیدوارم پدران و مادران با فرزندان خود همبازی و به خود سختی دهند و کرونا را بهانه نکنند. 

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان|آغاز اجراهاى تئاتر خیابانى از امروز/40 گروه با هم به رقابت می‌پردازندپانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان|وزیر ارشاد: تئاتر خیابانی محملی وجیه برای بیان معضلات و کاستی‌هاستپانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان|جشنواره با استقبال پرشور مردم کلید خورد؛ «جان من ایران من» به اجرا درآمدپانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان|کارگردان تئاتر: تئاتر خیابانی مریوان یک برند جهانی است

موریدی درباره اجرای بازی گروه خود بیان کرد: اجرا خوب بود اما چون ما همیشه در پلاتو اجرا داریم به همین دلیل مقداری بابت کثیف بودن زمین و فضای بازی نگران بودم کمااینکه این اولین اجرای این دوره ما بود و از یک ساعت قبل امکانات در اختیار من قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از حضور تماشگران خیلی خوشحالم، عنوان کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی انتظار نداشتیم که مردم این‌گونه استقابل پرشوری داشته باشند اما حقیقتا ما را غافلگیر کردند!

کارگردان نمایش دگردیسی با انتقاد از نبود امکانات لازم در اختیار هنرمندان بیان کرد: همه گروها منتظر استقبال خوب مسئولان و تهیه امکانات لازم برای هنرمندان همانند سال‌های 90 تا 91 را داشتند اما متأسفانه در این چند سال اخیر هر کسی را در یک جا اسکان می‌دهند، گروه‌ها را از هم جدا می‌کنند، امیدوارم متولیان امر برای سال‌های آینده مدیریت و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند!

انتهای پیام/484/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست

داود زارع گاریزی، که این روز‌ها تهیه‌کنندگی نمایش «طلوع خونین» کاری از مسعود طیبی را برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: طیبی را از حدود ۵ سال پیش و به واسطه حضور در کلاس‌های بازیگری و بیان و بدن او می‌شناسم و از نزدیک با نمایش‌ها و اجرا‌های وی آشنا شدم. او متنی با عنوان «انتقام سیاوش» داشت که من دوست داشتم آن را روی صحنه ببریم. این متن مدرنیزه شده سیاوش شاهنامه بود و از ویژگی‌های جالبی برخوردار بود که با ایرادات مرکز هنر‌های نمایشی عنوان اثر به «طلوع خونین» تغییر کرد.

وی درباره میزان موفقیت این اثر در اجرا تشریح کرد: گروه اجرایی نمایش «طلوع خونین» با اعتقاد بر اینکه باید چراغ تئاتر روشن نگه داشته شود برای اجرای این اثر زحمات زیادی کشیدند و بازیگران چیزی حدود ۱۰ماه به تمرین اثر پرداختند ولی با توجه به شرایط جامعه، تئاتر ما آنچنان که باید حمایت نشد. من از شرایط جامعه ناراضی هستم و با اینکه تولید، تبلیغات و اجرای یک اثر نمایشی هزینه‌های بسیار گزافی دارد، اما هیچ ارگانی از تولید تئاتر حمایت نمی‌کند و جامعه هنری هم پشتیبان و حامی یکدیگر نیستند. این شرایط به گونه‌ای است که حتی وقتی از بازیگرانی که به واسطه تئاتر به جایگاه و نامی رسیده‌اند، دعوت می‌کنیم برای دیدن اثر به سالن‌های نمایشی نمی‌آیند.

این تهیه کننده تئاتر ادامه داد: علی‌رغم اینکه عاشق تئاتر هستم و دوست دارم به عنوان تهیه‌کننده از نمایش و فعالیت جوانان حمایت کنم، اما دلم پر از درد است و نمی‌دانم نمایش بعدی را تولید کنم یا نه؟ تا کی می‌توان ادامه داد و در بحث فروش متحمل ضرر و زیان شد؟

وی درباره کمک ارگان‌های دولتی بیان کرد: هر ارگان دولتی یک واحد فرهنگی دارد و طبیعتا برای خانواده‌های کارمندان و نیرو‌های خود یک بسته فرهنگی دارند و می‌توانند از تخفیف‌های نمایش‌ها بهره‌مند شوند و از طریق آوردن خانواده‌های هنردوست به سالن‌ها از تئاتر حمایت کنند.

زارع گاریزی درباره اجرای نمایش «طلوع خونین» در تماشاخانه ایرانشهر اظهار کرد: ۲۰درصد از فروش یک اثر نمایشی مختص سالن است، که نسبت به سالن‌های خصوصی که ۴۰ تا ۵۰درصد از فروش نمایش را طلب می‌کنند، بسیار شرایط مساعدتری دارند. همچنین نوع سالن و امکانات فضای نمایش و موقعیت جغرافیایی و دسترسی آن برای مخاطب اهمیت زیادی دارد. من موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم، چون هزینه‌های گزافی از گروه‌های نمایشی گرفته می‌شود. اما تماشاخانه ایرانشهر یکی از سالن‌های خوب دولتی با امکانات و دیسیپلین خوبی است و من از اجرای نمایش در این سالن راضی هستم. دراین تماشاخانه از نمایش «طلوع خونین» هم به لحاظ تبلیغاتی و هم از نظر احترام به گروه اجرایی و مخاطب حمایت خوبی شد و امکان بسیار خوبی برای گروه نمایش مهیا شد.

وی ادامه داد: مرحوم آتیلا پسیانی قبل از فوت خود اشاره کرد که از تئاتر باید حمایت شود و هنرمندان نباید از تئاتر فاصله بگیرند، اما متاسفانه برخی هنرمندان وقتی وارد عرصه تئاتر می‌شوند، دستمزد‌های نجومی می‌گیرند و چون اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست هزینه مضاعفی برای تهیه کننده اثر و کم شدن رغبت برای تولید از حمایت تئاتر می‌شود.

این تهیه کننده تئاتر «طلوع خونین» گفت: در این اجرا علیرضا جلالی‌تبار، هیچ بحثی نسبت به میزان دستمزد با ما نکرد. او تئاتر را دوست دارد و فردی بسیار حرفه‌ای و باشخصیت است و فقط به تئاتر و اجرا فکر می‌کند و من از نحوه برخوردش نکات زیادی را آموخته‌ام.

وی در پایان اظهار کرد: ما می‌توانستیم در کار فروش بهتری داشته باشیم، ولی تبلیغات هزینه گزافی دارد و گروه «طلوع خونین» بیش از ۱۵۰میلیون صرف طراحی و ساخت اقلام تبلیغاتی کرده در حالی که فروش نمایش تا الان ۱۶۰میلیون تومان به رسیده است. جدای از این هزینه دستمزد بازیگران و عوامل و طراحی‌ها و ... چیزی حدود ۶۵۰میلیون هزینه داشت. با اینکه از گروه نمایشی‌ام بسیار راضی هستم و افراد کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند، اما این میزان فروش در مقابل این حجم تلاش برای من دلشکستگی ایجاد کرد. از تئاتر ما حمایت نشد تا گروه نمایشی دیده شوند.

نمایش طلوع خونین تا اواخر هفته آینده، هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان