Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجبا در ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» در آیین اختتامیه کنفرانس «دین و دنیا؛ گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در جهان جدید» که از سوی اتحادیه جهان مسیحیت در روسیه برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری محیط اجتماعی بر شاکله فرهنگ و ایده‌ها، گفت: امروزه گسترش فناوری همراه با تهاجم آشکار به ارزش‌های سنتی در جوامع مختلف، حتی به تغییر اصول ثابت انجامیده و به مثابه سلاحی مرگبار در حوزه فرهنگ و اندیشه رسوخ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از «ایدئولوژی ارتباطات» بعنوان یک تهدید یاد کرد و افزود: این ایدئولوژی که برای ترویج تندروی و تبلیغ رویکردهای انحرافی و مشکوک، مورد بهره‌برداری برخی جریان‌ها قرار می‌گیرد، پدیده‌ای خطرناک‌تر از جنگ‌های سایبری و با هدف تسخیر اذهان است.

دبیرکل نُجبا راهکار احیای فرهنگ و عقاید را آگاهی‌بخشی دانست و خاطرنشان کرد: ما با یک هجوم تمام‌عیار فرهنگی ـ فکری مواجه هستیم که بیگانه از باورهایمان، درصدد ترسیم یک ایدئولوژی مستهجن است.

الکعبی ایمن‌سازی عرصه‌های فرهنگی و علمی در برابر خطر نفوذ را ضروری برشمرد و تصریح کرد: حضور و مشارکت ما در جبهه نفی افراط‌گرایی و یکجانبه‌گرایی، تنها نشانه امید واقعی به انگیزه‌ها و مقاصد انسانی برای تقریب، مودت و صلح است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم خود را بی‌نیاز از شبکه اینترنت بدانیم، درباره کنترل تبعات منفی این تکنولوژی ـ به‌ویژه در نهاد خانواده ـ گفت: جبهه افراط‌گرایی با بهانه‌های دینی و نژادی، اصول انسانی را در وجدان مردم تضعیف می‌کند.

دبیرکل نُجبا کمک به ایجاد آگاهی مولّد را مانع گرایش به افراط دانست و ادامه داد: این امر به‌واسطه ابزارهای مقبول نزد جامعه و گروه هدف (جوانان)، امکان‌پذیر است.

الکعبی با بیان اینکه فاصله نگرفتن از هویت انسانی از ساختارهای فکری تثبیت‌کننده همزیستی و وحدت، است، تاکید کرد: با آگاهی‌بخشی در کارزار رسانه‌ای، مخالفان تندرو را تضعیف کنیم.

برچسب‌ها اکرم الکعبی روسیه امنیت سایبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اکرم الکعبی روسیه امنیت سایبری اکرم الکعبی روسیه امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه همزمان با روز معلم در دیدار با خانواده معلم شهید ترور «نادر تقی پور» که فرزند این شهید بزرگوار از کارکنان اداره کل صمت است با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵ شهید ترور گیلان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: خانواده‌های شهدا با ایثارگری‌هایی که در حق ما انجام داده‌اند تکیه گاه معنوی جامعه ما به شمار می‌روند.

وی ضمن تکریم صبر و صلابت خانواده متدین شهید تقی پور تصریح کرد: حفظ شأن شهدا و جایگاه رفیع آنها در درجه اول توسط خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل آنها انجام می‌شود که به حق ستودنی است و تربیت فرزندان صالح توسط همسر مومنه شهید نیز افتخار آفرین و شایسته تحسین است.

پورحیدری با آرزوی سلامتی و سعادت خانواده مکرم شهید تقی‌پور ادامه داد: مهمترین درس معلم شهید خلوص ایمان و آزادگی است یادشان همواره گرامی و نامشان در تاریخ ایران ثبت و جاودانه است.

گفتنی است، شهید معلم نادر تقی‌پور در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ توسط منافقین کوردل در شهر آستانه اشرفیه مورد سو قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل شد.

کد خبر 6094187

دیگر خبرها

  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود