Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- طرح پیاده‌ راه‌سازی خیابان امام خمینی (ره) سمنان بنا به درخواست بسیاری از مردم سمنان و همچنین کسبه این بازار به مسئولان مربوط اجرایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، زمزمه پیاده راه شدن خیابان امام خمینی (ره) سمنان از سال 98 شنیده می‌شد تا اینکه عملیات اجرایی این طرح در زمان «محمد ناظم رضوی» شهردار پیشین سمنان اجرایی شد و این خیابان مهم و قدیمی سمنان با هدف مناسب‌سازی شهری و همچنین توجه و نگاه ویژه به گردشگری تبدیل به پیاده راه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح پیاده‌رو، مرمت پیاده‌رو و سنگفرش کردن خیابان و همسطح کردن، تعویض لوله‌های آب و کشیدن خط اصلی فاضلاب شهری برخی از عملیات‌های عمرانی انجام شده در این خیابان بود که با صرف هزینه‌هایی هنگفت صورت گرفت تا خیابان امام خمینی (ره) سمنان نیز به جرگه پیاده‌راه‌های موفق خیابان پانزده خرداد تهران، نقش جهان اصفهان، خیابان امام خمینی (ره) قم، شهرداری رشت بپیوندد.

شهردار وقت سمنان آن موقع گفت: این طرح آزمایشی و به‌صورت سه‌ماهه اجرا می‌شود و در این طرح تلاش می‌کنیم تا هم به رونق گردشگری کمک کنیم و هم کسبه فعالیت تجاری مطلوب‌تری را داشته باشند.

پیاده‌راه سازی خیابان امام خمینی (ره) به‌منظور حفظ بافت تاریخی در دستور کار مسئولان قرار گرفت و این‌یکی از دلایل مهمی بود که سبب شد این طرح عملیاتی شود طرحی که پس از اخذ مجوز شورای ترافیک استان سمنان حدوداً 80 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شد.

حالا این سؤال پیش آمده است که اکنون که با صرف هزینه‌های هنگفت، این خیابان قدیمی سمنان به پیاده راه تبدیل شد؛ چرا دوباره سر و کله ماشین‌ها در آن پیدا شده است؟

از قرار معلوم رئیس شوراری شهر سمنان دستور بازگشایی پیاده راه امام خمینی (ره) را صادر کرده است.

خراسانیان رئیس شورای شهر سمنان گفته است من گفتم خیابان امام را باز کنند و با قدرت و شهامت کامل می‌گویم که خودم گفتم و از یک تجمع امنیتی جلوگیری کردم.

یکی از شهروندان سمنان دراین‌باره به تسنیم گفت: رئیس شورای شهر سمنان چرا به آرای شهروندان بصیر وفادار نیستید؟ مگر جنابعالی بالاترین قدرت اجرایی استان هستید که باقدرت دستور غیرقانونی صادر می‌کنید؟ آیا وظایف شورای شهر و وظایف خود را در چارچوب قانون شهرداری‌ها و شوراهای شهر کشور نمی‌دانید؟

چرا سخنگوی رئیس شورای تأمین شهرستان و استان شده‌اید؟ چگونه احساسات مردم نجیب سمنان را نادیده می‌گیرید؟ مگر شما باید به‌جای شهروندان سمنانی تصمیم‌گیری نهایی کنید؟

یکی دیگر از شهروندان سمنان به تسنیم گفت: اگر رئیس شورای شهر سمنان باز کردن پیاده راه را به روی وسایل نقلیه شجاعت می‌داند؛ توصیه می‌کنم سفری به شهرهایی که برای آسایش مردم و رواج گردشگری اقدام به ایجاد پیاده راه‌های بسیار زیبا کرده‌اند داشته باشند و از تجارب آنان در این امر استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال شهر رشت که سه خیابان در اطراف شهرداری را به نحو احسن و بسیار زیبا و گردشگرانه به دور از هرگونه مسائل حاشیه‌ای تبدیل به پیاده راه کرده و مردم با خیالی آسوده در فضایی بسیار زیبا مشغول گشت‌وگذار و خرید از مغازه‌های آن هستند.

یک شهروند دیگر سمنان در گفت‌وگو با تسنیم افزود: اگر هدف از بازگشایی خیابان تاریخی امام (ره) سمنان جابه‌جایی مردم است که از ابتدا هم قرار بر خرید یک یا دو دستگاه خودرو برقی (نمونه آن در حرم امام رضا (ع) موجود است) بوده است؛ از طرفی تخلیه بار کسبه خیابان امام هم که حل شده است پس دیگر چه بهانه‌ای برای بازگشایی آن پیاده راه زیبا دارید!

رئیس شورای شهر سمنان مرجع تصویب یا رد طرح پیاده‌راه امام نیست

عضو شورای اسلامی شهر سمنان گفت: رئیس شورای شهر سمنان مرجع تصویب یا رد طرح پیاده‌راه امام نیست.

علی همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، در مورد پیاده محور شدن خیابان امام و مجوزهای قانونی آن، مطالب مختلفی مطرح شده که همگی قابل‌تأمل است و فعالان این حوزه، مرجع تصویب این طرح را کمیسیون ماده 5، شورای برنامه‌ریزی استان، شورای ترافیک، شورای تأمین یا شورای عالی معماری و شهرسازی می‌دانند.

وی گفت: اما نکته مشترک همه نظرات این است که رئیس شورای شهر سمنان، مرجع تصویب یا رد این طرح نیست و حتی اگر کل اعضای شورای شهر هم با بازگشایی یا مسدود شدن این خیابان موافق باشند، قانون‌گذار اجازه چنین کاری را به مجموعه شورا نمی‌دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر سمنان گفت: میزان دخالت شورای شهر در چنین موضوعاتی به اندازه نماینده‌ای است که احتمالاً در این شوراها و کمیسیونهای فرادستی دارند و رأی خود را اعمال می‌کنند و ازاین‌رو به نظر می‌رسد که رئیس شورای شهر سمنان به علت عدم اشراف به قانون و با شجاعتی توهم آمیز دستور بازگشایی این خیابان را صادر کرده‌اند تا به‌زعم خویش از یک تجمع و بحران امنیتی جلوگیری کنند.

همتی افزود: بنده در جلسه رسمی شورا هم‌عرض کردم که این اقدام ایشان به دلایلی از جمله مستند به ماده 95 قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، صدور دستور توسط اعضای شورا به کارکنان شهرداری ممنوع بوده و خلاف نص صریح قانون است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس شورا مدیریت جلسات شورا را به عهده دارد و نمی‌تواند بدون مصوبه شورا، موردی را به شهرداری ابلاغ کند. هر چند که موضوع بازگشایی خیابان امام در صلاحیت شورا نیست اما شورای شهر سمنان به گواهی بیانیه شش نفر از اعضای آن اصلاً چنین مصوبه‌ای نداشته تا رئیس شورا آن را ابلاغ کند.

عضو کمیسیون عمران و خدمات شورای اسلامی شهر سمنان اضافه کرد: این طرح در دوره پنجم مدیریت شهری تصویب و اجرا شده است و شورای ششم میراث دار آن است. اگر آقای خراسانیان این طرح را غیرقانونی یا غیر کارشناسی می‌دانسته‌اند، می‌بایست در همان زمان موضوع را به نهادهای نظارتی گزارش می‌کرده‌اند نه اینکه پس از اجرای طرح و صرف هزینه میلیاردی، خودسرانه و با توهین به‌جای گاه دستگاه‌های متولی امنیت، مردم را در مقابل مردم قرار دهند.

همتی عنوان کرد: نقض مصوبه شورای ترافیک شهرستان، دخالت واضح و اخلال در وظایف قانونی شوراهای تأمین و ترافیک و اقدام بر علیه مصالح عمومی شهر از دیگر مواردی است که مستند به ماده 92 قانون فوق‌الذکر، می‌بایست توسط استاندار سمنان به هیئت حل اختلاف استان ارجاع و برخورد قانونی با رئیس شورای اسلامی شهر سمنان صورت گیرد.

وی افزود: مستند به بند 33 از ماده 80 قانون فوق‌الذکر، شورای شهر موظف به همکاری با شورای تأمین شهرستان است که در مورد این خیابان، چنین همکاری رخ نداده است. لذا مستند به مواد 92، 93، 95 قانون فوق‌الذکر و نیز شرح وظایف رئیس شورا، قصور و تقصیر ایشان در انجام وظایف قانونی و اخلال در کار دستگاه‌های متولی که نمونه آشکار آن، عدم اطلاع رئیس پلیس راهور شهرستان از بازگشایی این خیابان بود، قطعی به نظر می‌رسد.

این عضو شورای اسلامی شهر سمنان تصریح کرد: گویا جناب خراسانیان با استفاده نادرست از جایگاه خود به‌عنوان رئیس دفتر نماینده محترم، ریاست شورا را محلی برای تکروی و صدور دستورات فراقانونی قرار داده‌اند که با هوشیاری جناب دکتر گلرو و اظهارنظر دقیقشان مبنی بر عدم دخالت در موضوعات شهری، انتظار تغییر رویکرد رئیس شورای شهر سمنان وجود دارد.

همتی با خودساخته خواندن موضوع پیش‌آمده درباره پیاده‌راه خیابان امام خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده برای حل این معضل خود ساخته، بازگشت به قانون و طرح مجدد موضوع در شوراهای ترافیک و تأمین استان است تا تصمیم‌گیری نهایی در مورد این پروژه انجام شود.

وی ضمن قدردانی از دادستان سمنان برای ورود به موقع به این مسئله گفت: امیدواریم با پیگیری مناسب، دیگر شاهد چنین تخلفاتی در شهر سمنان نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان با تأکید بر اینکه هر مسئول متخلف در هر رده مسئولیتی می‌بایست پاسخگوی تخلف خود باشد اظهار داشت: اگر در مراحل تهیه طرح و اجرا نیز تخلفاتی صورت گرفته و کیفیت اجرا متناسب با کاربری مورد انتظار نیست؛ لازم است این موضوع نیز مورد بررسی دقیق قرار گیرد؛ چراکه حفظ بیت‌المال و پایبندی به قانون ملاک سنجش عملکردهاست.

مرجع اصلی تصمیم برای پیاده راه خیابان امام (ره) فرمانداری است

دادستان مرکز استان سمنان با ورود مجدد به موضوع پیاده راه امام خمینی (ره) سمنان گفت: مرجع اصلی تصمیم برای پیاده راه سمنان فرمانداری است.

برای دومین بار دادستان مرکز سمنان با هدف رسیدگی به اعتراضات مردمی مبنی بر تصمیم خارج از چارچوب عوامل شورای شهر سمنان به این موضوع ورود پیدا کرده و این بار به شورای ترافیک گفته است که در این راستا و برای رفع این مشکل فوراً جلسه تشکیل دهد.

محمد شریف ابراهیمی دادستان مرکز استان افزود: برای جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال باید سریع جلسه‌ای از سوی شورای ترافیک تشکیل و این موضوع بررسی شود.

وی مرجع قانونی تصمیم‌گیرنده در موضوع پیاده راه امام خمینی (ره) را فرمانداری سمنان عنوان کرد و گفت: در مکاتبه‌ای که با سرپرست فرمانداری شهرستان سمنان شده است ذکر شده که مرجع اصلی برای تردد وسایل نقلیه در آن خیابان فرمانداری سمنان است و در این راستا فرمانداری باید از مداخله عوامل و نهادهایی که اقدامات آنان وجاهت قانونی ندارد جلوگیری کند.

دادستان مرکز استان سمنان با بیان اینکه تصمیم جدید عوامل شورای شهر سمنان مبنی بر تردد خودروهای شخصی در پیاده راه امام خمینی (ره) سبب از بین رفت بیت‌المال و تضییع اموال دولتی و عمومی است و در حال حاضر زیرساخت لازم بر تردد خودروها وجود ندارد از شورای ترافیک خواست تا برای موضوع سریع تشکیل جلسه دهد.

بررسی مجدد موضوع در شورای ترافیک شهرستان سمنان

سرپرست فرمانداری سمنان اقدام رئیس شورای اسلامی شهر سمنان مبنی بر صدور دستور بازگشایی خیابان امام خمینی (ره) برای خودروهای شخصی را خلاف مصوبه شورای ترافیک و تخلف دانست.

مهدی صمیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، درباره وضعیت پیاده راه امام خمینی (ره) سمنان با اشاره به جلسه شورای ترافیک استان سمنان در بیست و پنجم شهریورماه امسال گفت: بر اساس مصوبات این جلسه 45 روز به شهرداری سمنان فرصت داده شد تا وظایف خود را انجام دهد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای ترافیک تا پانزدهم آبان ماه پیاده راه امام خمینی (ره) تنها برای خودروهای تاکسی عمومی، تاکسی تلفنی و اسنپ از ساعت 7 صبح تا 10 شب باز بوده و همچنین تردد خودروهای ماشین‌های امدادی و وانت‌بار و تخلیه بار در این پیاده را بر اساس مصوبات این شورا مشکلی نداشت.

سرپرست فرمانداری سمنان اضافه کرد: در این جلسه شورای ترافیک، به شهرداری سمنان فرصت داده شد تا در مدت 45 روز موضوعات ایمنی سازی، تفکیک پیاده‌رو و سواره‌رو، روشنایی، تکمیل زیرساخت‌ها، تکمیل پارکینگ، تکمیل باراندازها و همچنین در نظر گرفتن خیابان جایگزین برای تردد خودروهای عمومی و شخصی، اقدامات لازم را انجام دهد؛ چراکه در این موارد تصمیمی در قبل گرفته نشده بود.

صمیمیان تصریح کرد: شهرداری سمنان علی‌رغم تصویب مصوبات شورای ترافیک مبنی بر انسداد خیابان برای عبور سواری‌های شخصی، اقدام به بازگشایی این خیابان کرده است.

وی اضافه کرد: برای بررسی این موضوع از شورای ترافیک استان سمنان درخواست کردیم تا نسبت به این موضوع ورود کند و در این جلسه شورای ترافیک، دستگاه‌های شهرداری، میراث فرهنگی، نماینده راه و شهرسازی، اصناف، مسکن و شهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، پلیس راهور نیروی انتظامی و 2 نفر نماینده دوستداران میراث فرهنگی حضور دارند موضوع بررسی‌شده و در نهایت پس از تصمیم‌گیری نتیجه به شورای ترافیک شهرستان سمنان اعلام شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام دادستان سمنان و سرپرست فرمانداری شهرستان سمنان، اکنون شورای ترافیک این شهرستان است که باید درباره آینده این پروژه که با صرف هزینه هنگفت اجرا شد؛ تصمیم بگیرد.

نامگذا‌ری‌های ماندگار| استاندار مازندران: نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدا "کمترین کار"‌ استدادستان سمنان: مرجع اصلی تصمیم برای پیاده راه خیابان امام (ره) فرمانداری استتصمیم رئیس شورای شهر برای بازگشایی پیاده راه خیابان امام سمنان قانونی نیست

به‌هرروی باید منتظر ماند و دید که تصمیم مهم‌ترین مرجع تصمیم‌گیری‌های ترافیکی شهرستان سمنان درباره آینده پیاده‌راه امام خمینی (ره) چه خواهد بود؟ آیا شهروندان سمنانی دوباره شاهد بسته شدن این خیابان تاریخی به روی خودروهای سواری و بازگشایی آن به روی مردم و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و گردشگری خواهند بود؟

انتهای پیام/363/ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر سمنان پیاده راه خیابان امام پیاده راه امام خمینی رئیس شورای شهر سمنان خیابان امام خمینی فرمانداری سمنان شورای ترافیک شهروندان سمنان شهرستان سمنان دادستان مرکز استان سمنان مصوبه شورا مرجع تصویب تصمیم گیری سمنان گفت رئیس شورا مرجع اصلی صرف هزینه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز طراحی ۷ خیابان اصلی در قم

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: هفت خیابان و بلوار اصلی در شهر قم به منظور اصلاح گره‌های ترافیکی، بهبود وضعیت عبور عابر پیاده و بهبود وضعیت منظر شهر بازطراحی می‌شود.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: هفت خیابان اصلی شهر قم با هدف شناسایی و بهبود وضعیت گره‌های ترافیکی، بهبود وضعیت دسترسی‌های عابر پیاده، اجرای مبلمان شهری زیبا و متناسب و بهبود وضعیت فضای سبز و منظر شهری بازطراحی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محورهای صدوقی، امام خمینی (ره)، انقلاب، شهید کله‌ی و شهیدان فاطمی از جمله این محورها هستند، افزود: رفع گره‌های ترافیکی و عبور ایمن عرضی عابر پیاده از جمله مسائلی است که در تمام این محورها پیگیری می‌شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اضافه کرد: متناسب با هر خیابان و شرایط تاریخی و فرهنگی آن، مبلمان شهری در آن طراحی می‌شود.

نیک خلق احمدی با اشاره به طراحی باغچه‌ها و فضای سبز در این خیابان‌ها، خاطرنشان کرد: در این طرح‌ها تابلوهای راهنمایی و اطلاع‌رسانی و کیوسک تلفن نیز جانمایی می‌شود.

وی با اشاره به تهیه این طرح برای بلوار آیت‌الله صدوقی ادامه داد: گزینه‌های مختلف توسط مشاور تهیه و بررسی شد که در نهایت گزینه برتر انتخاب شده است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم تاکید کرد: در این گزینه تقاطع خیابان اخلاقی با بلوار آیت الله صدوقی باز می‌شود تا بار ترافیکی بلوار صدوقی را وارد محور عمار یاسر کند و بار ترافیکی بلوار امین کاهش پیدا کند.

نیک خلق احمدی ادامه داد: طبق این طرح دوربرگردان مقابل ورزشگاه حیدریان و خیابان جهان‌بینی بسته خواهد شد، چراکه تقاطع همسطح اخلاقی ایجاد می‌شود، همچنین خیابان‌های مهدیه و بوعلی برای رفت و برگشت یک طرفه خواهد شد.

کد خبر 749723

دیگر خبرها

  • باز طراحی ۷ خیابان اصلی در قم
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • فیلم/وضعیت خیابان‌های تل آویو و تظاهرات ضددولتی صهیونیست‌ها
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم