Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده آمریکا به شاخ آفریقا در سخنانی از گفت‌وگوی خود با مقامات مختلف سودان درباره تحولات این کشور خبر داد.

 به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر امور آفریقای وزارت خارجه آمریکا با انتشار توییتی اعلام کرد که جفری فلتمن، فرستاده این کشور به شاخ آفریقا جمعه با عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان درباره تحولات این کشور گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، فلتمن همچنین با عبد الفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و مریم الصادق المهدی، وزیر خارجه این کشور گفت‌وگو کرد.

فلتمن در گفت‌وگو با مقامات سودان بر ضرورت اجازه برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز توسط شهروندان سودانی تاکید کرد.

وی همچنین گفت که آمریکا اوضاع و تحولات سودان را از نزدیک زیر نظر دارد.

قرار است که طی امروز (شنبه) تظاهرات میلیونی در سودان در محکومیت کودتای نظامی در این کشور برگزار شود.

در همین حال تدابیر فوق‌العاده‌ای در سودان در آستانه تظاهرات امروز اتخاذ شده و تمامی پل‌ها در خارطوم به جز دو پل حلفایا و سوبا مسدود شده‌اند.

عبد الفتاح البرهان دوشنبه گذشته ضمن اعلام وضعیت فوق العاده، شورای حاکم انتقالی را منحل، استانداران را برکنار و اجرای برخی بندهای سند قانون اساسی مرتبط با اداره مرحله انتقالی را معلق کرد.

در پی این اقدامات و به راه افتادن موجی از بازداشت مقامات دولت انتقالی، مردم در اعتراض به کودتای نظامی به خیابان‌ها آمدند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالفتاح البرهان» رییس شورای انتقالی حاکمیتی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در سخنانی تاکید کرد: تنها در صورتی سودان شاهد صلح خواهد بود که نیروهای پشتیبانی سریع از منطقه‌هایی که به اشغال خود درآورده‌اند خارج شوند و به منطقه‌هایی بروند که مورد پذیرش قرار بگیرند.

رییس شورای انتقالی حاکمیتی سودان در ادامه با اشاره به زمان آغاز روند سیاسی در این کشور افزود: تا زمانی که جنگ در کشور پایان نیابد هیچ‌گونه روند سیاسی وجود نخواهد داشت.

البرهان تاکید کرد: آتش جنگ را کسانی روشن کردند که سلاح به دست گرفتند، افراد بی‌گناه را کشتند و هم‌وطنان ما را از خانه‌هایشان آواره کردند.

وی افزود: ارتش به نبرد و پیشروی تا شهر الجنینه مرکز استان دارفور غربی ادامه خواهد داد.

در بُعد میدانی نیز ارتش سودان حمله‌ای پهپادی را علیه مراکز تجمع نیروهای پشتیبانی سریع در «خارطوم» پایتخت این کشور به انجام رساند.

ارتش سودان اعلام کرد که این حمله شامل برخی شهرک‌های خارطوم چون «الامتداد»، «الصحافات»، «الطایف» و «الجریف غربی» شده است.

همچنین بر اساس اعلام ارتش سودان، این حمله پهپادی تلفاتی مالی و جانی را به نیروهای پشتیبانی سریع وارد کرده است.

گفتنی است از نیمه ماه آوریل سال گذشته میلادی درگیری‌های داخلی در سودان میان ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی «ژنرال محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) آغاز شد.

بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان ملل متحد درگیریِ بیش از یک ساله میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به کشته‌شدن حدود ۱۵ هزار سودانی و آوارگی نزدیک به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیگر انجامیده است.

کد خبر 6094684

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور