Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – آرتین زهرابی؛ داوری از داوران فوتبال ایران در مصاحبه ای مفصل و رسمی با صداوسیمای جمهوری اسلامی، پرده از رازهایی در زمینه داوری برداشت.

اتهامات سنگینی به داوری ها در فوتبال کشور وارد شد؛ تا جایی که بحث حتی تا تغییر نتایج، سوت های کاملا مشکوک و چینش داوران در مسابقات خاص بالا گرفت.

در چنین شرایطی، واضح و مبرهن است که نهاد رسمی فوتبال کشور؛ یعنی فدراسیون فوتبال باید ضمن اعلام رسمی به رسانه ها، داور مذکور را به خیابان سئول فرا می خواند و با او وارد یک مناقشه مشخص می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشوری که کوچک ترین اتهام به شخصیت های حقیقی و حقوقی، تاوانی سنگین دارد و همه مدیران و مسولان و فرد مدعی باید پاسخگوی نهادهای رسمی مملکت باشند؛ عجیب است که فدراسیون فوتبال، سخنان داور فوتبال ایران را جدی نگرفته و حتی در این باره زحمت انتشار یک بیانیه ساده را متقبل نشده است!

فدراسیون فوتبال با رئیس جدید خود ادعای شفافیت و مدیریت مدرن دارد و آقای رئیس در مصاحبه های متعددش از موضع بالا و با ادعای تسلط بر تمامی امور فوتبال سخن می گوید.

اگر چنین ادعاهایی در فدراسیون فوتبال مطرح نبود شاید امروز توقعی در این راستا نداشتیم اما عجیب است که حتی چهره های منتقد سیاسی ایران نیز از این بی تفاوتی ها شگفت زده شده اند و مانده اند که چگونه فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی به سخنان آن داور نشان نمی دهد؟

فدراسیون فوتبال کمترین کاری که می توانست انجام دهد تشکیل یک کمیته تحقیق و تفحص از داوری است که به برنامه فوتبال برتر رفت و با رسانه رسمی کشور مصاحبه کرد.

تحقیقات باید خیلی سریع انجام و نتایج آن به افکار عمومی اعلام می شد اما حضور تکراری رئیس فدراسیون در اردوی تیم ملی بانوان و … به ادعاهای عجیب و شگفت انگیز داوری که به پشت پرده وحشتناک فوتبال کشور اشاره کرده بود ترجیح داده شد!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران کمیته داوران فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال

به گزارش "ورزش سه"، یوفا یکی از بهترین داوران خود را برای قضاوت بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن و رئال مادرید، انتخاب کرد. تورپن ستاره داوران فوتبال فرانسه است، داوری که پیروزی رئال مادرید مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان 2022 را نیز سوت زده بود.

او در دوران حرفه‌ای خود 6 بار برای رئال مادرید سوت زده است و در همه آنها پیروزی برای سفیدپوشان بوده است (16 گل زده برای رئال، 5 گل خورده، اعلام یک پنالتی به نفع رئال). اولین داوری او برای رئال برتری 4-0 مقابل لودوگورتس (2014) و آخرین در این فصل، برتری 2-3 در ناپل بود. در آوریل 2022، او پیروزی 1-3 رئال را در برابر چلسی توخل، سرمربی فعلی بایرن، سوت زده بود. دیداری که در آن کریم بنزما درخشان بود.

تیم باواریایی نیز با داوری تورپن شکست نخورده است: پنج برد و سه تساوی، 25 گل زده و 8 گل خورده. آخرین داوری تورپن برای بایرن در یک چهارم نهایی فصل گذشته بود: 1-1 در آلمان مقابل منچسترسیتی.

تورپن از سال 2008 وارد فهرست برترین داوران فرانسه شد و در سال 2010 به فهرست بین‌المللی وارد شد. در آن زمان او با 28 سال سن، به جوان‌ترین داور بین‌المللی تاریخ فرانسوی تبدیل شد. او در جام جهانی قطر حضور داشت و در آن سه بازی را داوری کرد: اکوادور 1 - سنگال 2. اروگوئه 0 -0 کره جنوبی و برزیل 4 -1 کره جنوبی.

تورپن که علاقه زیادی به فناوری و دنیای آموزش دارد، عاشق ورزش راگبی است. او معتقد است فوتبال باید چیزهای زیادی از راگبی بیاموزد، فراتر از احترامی که بازیکنان این ورزش به داوران می‌گذارند، چیزی که در فوتبال دیده نمی‌شود، تورپن می‌گوید داوران باید به صحبت‌های همکاران خود در راگبی گوش کنند تا بفهمند چگونه فناوری توانست ورزش آنها را بهبود بخشد، تورپین وسواس زیادی به تجزیه و تحلیل فیلم تیم‌هایی که قرار است بازی آنها را داوری کند، دارد. 

در زندگی حرفه‌ای تورپن، مقطع تلخی هم وجود دارد، زمانی که یک فروشنده مواد مخدر هویت او را جعل کرد. در سال 2015، یک رنو لاگونا در تحقیقات پلیس پیدا شد و مشخص شد که به نام او است. زمان مشخص کرد که این یک سرقت با جعل هویت او بوده است.

دیگر خبرها

  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • فیلم پربیننده؛ صحبت‌های ضداسرائیلی گزارشگر فوتبال صداوسیما در شروع بازی
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • (ویدئو) افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب