Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:37:09 GMT

تورم در آمریکا؛ افزایش بی سابقه قیمت ها

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۲۳۸۷

تورم در آمریکا؛ افزایش بی سابقه قیمت ها

به گزارش روز شنبه ایرنا، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز دراین باره نوشت: افزایش تقاضا از سوی مشتریان از یک سو و نبود عرضه کالا از سوی دیگر و همچنین افزایش دستمزدها، اقتصاد آمریکا را درفشار قرار داده و موجب تورمی بی سابقه شده است.

نیویورک تایمز در ادامه افزود: تورم سالانه در آمریکا طی سه دهه گذشته به سرعت رو به فزونی نهاده بطوری که خزانه داری آمریکا و کاخ سفید را برای هماهنگ کردن سیاست های اقتصادی برای مقابله با کاهش گسترده کالا، افزایش شدید تقاضا از سوی مشتریان و بالا رفتن سریع دستمزدها تحت فشار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه آمریکایی نوشت:  بنابر شاخص «هزینه های مصرفی شخصی» که در روز جمعه (روز گذشته) انتشار یافت،   قیمت ها منتهی به ماه سپتامبر گذشته ۴.۴ درصد افزایش داشت؛ افزایش قیمت ها طی  ماه ها اخیر از سال ۱۹۹۱ رشد فزاینده و سریعی داشته اند، تنها بین ماه اوت تا ماه سپتامبر گذشته قیمت ها ۰.۳ (سه دهم) درصد (در آمریکا) افزایش داشته است.

آمریکا با رشد کند اقتصادی ۲درصد مواجه شد

در حالی نیویورک تایمز از افزایش قیمت ها و تورم در آمریکا خبر می دهد که اقتصاد این کشور در سه ماه سوم  ۲۰۲۱ تنها دو درصد رشد داشته است.

شبکه خبری سی ان ان در ۶ آبان در این باره می نویسد،  بنابر اعلام  «دفتر تحلیل  اقتصادی آمریکا» (BEA)، نرخ سالانه رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم ۲۰۲۱ به  دو درصد رسید.

این رسانه خبری آمریکایی در ادامه گزارش داد: عوامل داخلی همچون ادامه همه گیری و ابتلای بالای افراد به ویروس کرونا بخصوص ویروس «سویه دلتا»، اختلال در تامین کالاهای اساس، کمبود کارگر و رانندگان کامیون، رشد اندک مشغال و بالا رفتن قیمت ها از جمله مواردی هستند که بر فعالیت و رشد اقتصادی آمریکا اثر گذاشته اند.

معضل اختلال در تامین کالا در آمریکا همچنان باقی است

این رسانه آمریکایی افزود: هرچند اقتصاد دانان وضعیت رشد اقتصادی آمریکا را در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ را خوشبینانه پیش بینی  می کنند اما اختلال در تامین کالاها در تابستان همچنان غیر قابل حل مانده و با وجودی که  ماه اکتبر در حال اتمام است، میلیاردها دلار کالا در بنادر غربی از جمله بنادر ایالت کالیفرنیا همچنان  سرگردان باقی مانده اند.

خالی ماندن قفسه فروشگاه ها در آمریکا

درحالی سی ان ان به رشد کند اقتصاد آمریکا در سه ماه سوم سال جاری میلادی اشاره کرد که پیشتر نشریه آمریکایی «یو. اس. ای تودی» (USA Today) در ۲۶ مهر گزارش داد که تاثیرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی ازجمله آمریکا خود را نشان داد به نحوی که اکنون این کشور با کمبود یا نبود کالاهای اساسی مواجه شده و قفسه های فروشگاه ها دربرخی از ایالات آمریکا خالی مانده است.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها اشتغال زایی ایالات متحده آمریکا تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی ایالات متحده آمریکا تورم اشتغال زایی ایالات متحده آمریکا تورم اقتصادی آمریکا سه ماه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور احتمالاً در شرایط مستحکم‌تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی قرار دارد. از طرف دیگر نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت به خاطر ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هنوز پابرجاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

جانت یلن وزیر خزانه جاری آمریکا در روز پنجشنبه گفت رشد اقتصاد این کشور احتمالاً بهتر از آن چیزی است که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی نشان دادند.

وی گفت رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته و تورم تا سطح متعادل‌تری پایین آمده است.

اطلاعات نشان می‌دادند رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول آهسته شده است. قبل از اظهارات یلن، همه چیز حاکی از افزایش تورم بود که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذاشت، چون سرمایه‌گذاران تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از ماه سپتامبر پایین نمی‌آورد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی برای ماه مارس که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست قرار است امروز منتشر شود.

از طرف دیگر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان بر نگرانی نسبت به عرضه نفت افزوده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی حمله هوایی خود به شهر رفح را علی رغم هشدار به متحدانش در مورد تلفات زیاد آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی