Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار جلالی گفت:شاهد تغییر شکل تهدیدات نسبت به گذشته مانند حملات سایبری هستیم بنابراین تغییر سلاح و تغییر راهبرد دشمن از حمله نظامی به خاطر افزایش قدرت بازدارندگی ماست که سبب شده، دشمن خیال جنگ مستقیم را از سر بیرون کند چون به قدرت بازدارندگی ما واقف است.

به گزارش خبرنگار برنا؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل در این سازمان، گفت: شهدای بسیاری از دانش آموزان در دوران دفاع مقدس وجود داشتند که حس کردند بزرگ شدند و می توانند در مقابل تهدیدهای کشور مقاومت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دانش آموزان قهرمانان بزرگی در طول تاریخ بودند که شجاعت را از ابتدا تا حال داشته اند.

سردار جلالی بیان کرد: امسال شاهد قهرمانی شهید علی لندی بودیم که در یک حادثه آتش سوزی با شجاعت و ایثار به همسایگان خود کمک کرد.

او ادامه داد: دفاع امر فطری و ذاتی است که در زندگی بشر نهادینه شده تا چنانچه آدمی در برابر حمله و تهدیدی قرار گرفت، بتواند از خود دفاع کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: دفاع انواع و اقسام مختلفی دارد، گاهی از جنس حمله متقابل است، گاهی اختفا و استتار. در دین مبین اسلام نیز دفاع امری مقدس و واجب عنوان شده است.

سردار جلالی با اشاره به اینکه پدافند یک واژه ایرانی مترداف دفاع است که به زبان ساده، دفاعی که در آن اسلحه نباشد، دفاع یا پدافند غیرعامل گفته می‌شود، اضافه کرد: زمانی سلاح‌ شمشیر و نیزه و تیر و کمان بود و متناسب با آن ابزار دفاع نیز سپر و مانند آن بود اما همزمان با پیشرفت بشر، تکنولوژی ساخت سلاح نیز تغییر کرد، بنابراین نوع سپر و وسیله دفاعی نیز باید تغییر کند؛ چرا که اگر ابزار دفاعی متناسب با نوع تهدید نباشد، آسیب پذیر خواهیم شد.

او ادامه داد: در پدافند غیرعامل به منظور جلوگیری از آسیب پذیری همواره باید یک گام از تهدید جلوتر باشیم و قدرت دفاعی خود را متناسب با تغییر تهدیدات روز به روز تقویت کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: شاهد تغییر شکل تهدیدات نسبت به گذشته از تهدیدات سخت مانند جنگ مستقیم به سمت تهدیدات نوین مانند حملات سایبری هستیم. بنابراین تغییر سلاح و تغییر راهبرد دشمن از حمله نظامی به خاطر افزایش قدرت بازدارندگی ماست که سبب شده، دشمن خیال جنگ مستقیم را از سر بیرون کند چون به قدرت بازدارندگی ما واقف است.

سردار جلالی افزود: قدرت بازدارندگی نظامی ایران حاصل تلاش های شهدایی همچون شهید طهرانی مقدم، شهید کاظمی و شهید حاج قاسم سلیمانی است که با خستگی ناپذیری و پشتکار، این توان بازدارندگی را به ارمغان آوردند.

//در حال تکمیل

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانش آموزان دوران دفاع مقدس آتش سوزی دین مبین اسلام تیر و کمان جنگ ایران پدافند غیرعامل حمله سایبری قدرت بازدارندگی پدافند غیرعامل سردار جلالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است