Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:


*رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی:شاخص اصلی وحدت، فلسطین است؛ دولت‌هایی که عادی‌سازی کردند خطای خود را جبران کنند

در خجسته سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، دو وظیفه مهم برای امت اسلامی را «تبیین و ترویج جامعیت اسلام در همه شئون زندگی بشر» و «تقویت اتحاد مسلمانان» خواندند و خاطرنشان کردند: وحدت اسلامی یک امر اصولی و فریضه قرآنی است و تحقق هدف والای ایجاد تمدن نوین اسلامی بدون اتحاد شیعه و سنّی ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*آیین اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد/رئیس مجلس: جنبش تقریب مذاهب صدای متحد مسلمانان علیه افراطی‌گری و تکفیر است

آیین اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی عصر امروز با حضور دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

*حجت الاسلام والمسلمین شهریاری: قومی‌گرایی، طائفه‌گرایی و ملی‌گرایی خلاف اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های برگزار شده در این کنفرانس تأکید کرد: قومی‌گرایی، طائفه‌گرایی و ملی‌گرایی خلاف اسلام است و همه ملت های اسلامی باید خود را از این پیرایه‌ها پاک کنند و به دامن اسلام و قرآن و پیامبر اعظم متوسل شوند و ملاک برتری داخل امت اسلامی را به رعایت تقوا و ولایت الهی بدانند.

*بیانیه پایانی سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شامگاه شنبه اول آبان ماه با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

*‌برگزاری یازدهمین همایش گفتمان برادری علمای اهل‌سنت و تشیع در استان کرمان

یازدهمین همایش گفتمان آیین برادری با حضور علمای اهل‌سنت و تشیع و سران طوایف استان کرمان صبح روز چهارشنبه در شهرستان قلعه‌گنج واقع در جنوبی‌ترین نقطه این استان آغاز شد و امروز پنج شنبه به کار خود پایان داد.

  *مولوی فاضل حسینی در گفتگو با تقریب:برادری و اخوت نیاز مبرم جهان اسلام است / تفرقه و نزاع، برادری را کمرنگ و نابود خواهد کرد

عضو شورای عالی مجمع تقریب، بیان کرد: مسئله وحدت، واقعیت اسلامی و جهانی است فلذا بر مسلمانان لازم است متحد باشند و قدرت خود را حفظ نمایند و تفرقه را کنار بگذارند زیرا دشمنان اسلام نمی خواهند مسلمانان متحد باشند؛ تفرقه امت اسلام را برای دشمنان لقمه آسانی می گرداند و مسلمان ها را قطعه قطعه و نابود می سازد.

*لزوم موضعگیری درست حوزویان و دانشگاهیان درباره پیام وحدت

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید درباره پیام وحدت، اخوت و برادری برای اینکه بتوان این پیام را به درستی در تمام جهان رساند، درست موضع‌گیری کرده و روی موضوعات غیرمهم متمرکز نشوند تا دشمنان آن را دستاویزی برای تفرقه بین شیعه و سنی قرار ندهند.


*عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با تقریب تاکید کرد:"یدواحده" و "امت واحده" لازمه جهان اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: همگان باید به مثال "ید واحده" ، "امتی واحد" در برابر مسائلی که به امت اسلامی مرتبط می شود، همدیگر را همپوشانی و همراهی کنند تا به موفقیت دست یابند.

*امام جمعه جوانرود در گفت و گو با تقریب: قرآن و رسول اکرم (ص) دو عنصر تقریب مذاهب در جهان اسلام هستند

ماموستا احمد فخری گفت: قرآن و وجود رسول اکرم (ص) دو عنصر تقریب مذاهب و وحدت بخش بین برادران اهل سنت و شیعیان می باشند و باید با تمسک به این دو از تفرقه و دودستگی پرهیز کنیم.

*آخوند میرابی در گفت و گو با تقریب:همدلی و همفکری، نزاع و تشتت را میان امت اسلامی از بین می برد

مدیر حوزه علمیه اهل سنت حامد قره تپه، بیان کرد: عمل نمودن به سنت وسیره پیامبر اکرم صلوات الله علیه، راه نجات امت اسلام است.


*عضو شورای عالی مجمع تقریب در گفتگوی تفصیلی با تقریب:جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای ایجاد وحدت در سراسر جهان است

ماموستا فایق رستمی از تمام کشورهای جهان دعوت کرد که به ایران به عنوان یک الگو نگاه کنند و اینکه دست دوستی برای همه جهان اسلام دراز کرده است تا همه جهان بخصوص مسلمانان با هم متحد و همدل شوند.

*امام جمعه موقت بانه: تفرقه باعث شکست مسلمانان و تقویت دشمنان دین و نظام می شود

امام جمعه موقت بانه گفت: تفکرات سلفی و داعشی توسط استکبار هدایت و حمایت می شوند و امروز عامل اصلی اختلاف میان مسلمانان هستند و تفرقه باعث شکست مسلمانان و تقویت دشمنان دین و نظام می شود.

*شیخ جمالی در گفت و گو با تقریب: توصیه امام صادق(ع) به مسلمانان عمل به وحدت و تقریب است

امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان، بیان کرد: افرادی که پیرو مکتب اسلام هستند باید از توصیه ها و رهنمود های ارزشمند امام صادق(ع) پیروی نموده و در راستای وحدت و تقریب امت اسلام گام بردارند.

*آیت الله احمدی فقیه یزدی در گفت و گو با تقریب: امام صادق(ع) واسطه فیض میان تمام مذاهب اسلامی هستند

استاد حوزه علمیه قم، بیان کرد: بسیاری از افراد و شخصیت های علمی از اقصی نقاط عالم با تشرف در محضر امام صادق، کسب علم می کردند؛ حضرت صادق(ع) منبع فیضی برای ایجاد ارتباط و گفتگو میان مذاهب هستند.



انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تقریب مذاهب امت اسلامی جهان اسلام امام صادق امام جمعه امت اسلام اهل سنت صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و مؤمنان شهر سنندج در مسجد دارالاحسان این شهر اظهار داشت: این دیار مرکز طریقت و شریعت و مرکز اولیا و اوصیا و مرکز شرف و عزت و مرکز مسجد و محراب و مناره و مرکز تکیه و خانقاه و مشایخ و زادگاه و مأمن ماموستا مفتی و هنرمندان و آیت الله مردوخ و جایگاه انسان‌های بزرگ و وارسته ای همچون مستوره اردلان و هزاران عالم دینی و مؤلفان کتاب‌های معنوی و شعرا بوده است.

وی در ادامه گفت: به راستی که کردستان مرکز مساجد و مناره هاست و پیامبر گرامی اسلام در وصف نماز در مسجد فرمودند اقامه یک رکعت نماز در مسجد قبای پیامبر و یک رکعت نماز در بیت المقدس به منزله اقامه هزاران رکعت نماز در بیت الله الحرام است بنابراین مسجد دارالاحسان نیز مرکز علما و روحانیون بزرگی بوده است و باید در مسجد نماز بپا دارید چون مساجد دانشگاه انسان سازی و پرورش روح است.

امام جمعه سنندج در ادامه به جانفشانی و از خودگذشتگی و فداکاری جوان سنندجی، زنده یاد آرمان بنفشی اشاره و شهادت ایشان را تسلیت گفت و افزود: امیدوارم که خداوند متعال به دل خانواده ایشان تسلی و صبر دهد.

ماموستا رستمی در ادامه به هفته کار و کارگر و موتور محرکه جامعه اشاره و این‌مناسبت را به کارگران زحمتکش تبریک گفت و افزود: عرق کارگر تا از جبینش خشک نشود باید حقش پرداخت شود و پیامبر بزرگوار اسلام این روایت را در مقام این عزیزان بیان کرد.

وی با تبریک هفته معلم به همه معلمان و کسانی که در امر تعلیم و تربیت فعالیت دارند تبریک گفت و افزود: شغل معلمی شبیه شغل انبیاست چرا که تعلیم و تربیت انسانها را بر عهده ایشان قرار داده است تا موجب رشد و تعالی آنها شود.

ماموستا رستمی در ادامه سخنانش از همکاری و همراهی  مردم کردستان به ویژه دختران و بانوان در اجرای طرح حجاب و عفاف یا طرح‌ نور که با نیروی انتظامی کردستان نهایت همکاری و تعامل دارند تشکر کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: ایجاد امنیت و آرامش کشور و ایجاد امنیت زندگی فردی، اجرای عدالت اجتماعی، رسیدگی به مسکن و  ایجاد اشتغال جوانان از جمله مواردی است که جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت می برد و این موارد از مطالبات مردمی است که امروز دولت در تلاش است که آن را توسعه دهد و اکنون وقت آن رسیده که با فرمایشات رهبری امروز مردم خودشان در سرنوشت خود سهیم باشند‌.

سکوت مجامع بین‌المللی به کشتار مسلمانان فلسطین درد بسیار بزرگی است

ماموستا رستمی خاطر نشان کرد: جنایت رژیم کودک کش و انسان کش صهیونیستی از حد درندگی و وجدان بالاتر رفته است و بی تفاوتی مجامع بین المللی در این میان درد بزرگی است به طوری که در طول مدت 200 روز جنگ و خونریزی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر کشته شده اند که از بین آنها ۱۴ هزار و ۷۸۵ مورد کودک و ۹ هزار و ۷۰۰ زن، ۴۸۵ کادر درمانی، ۱۴۰ نفر خبرنگار، 2 میلیون نفر آواره، ۱۸۰ ساختمان دولتی تخریب و ۲۳۹ مسجد مخروبه و   ۱۰۳ مدرسه مخروبه و ۳۲ بیمارستان از ارائه خدمت خارج شدند که  متاسفانه مجامع بین المللی باید این جنایت را محکوم کنند اما سکوت اختیار می کنند.

عفت و پاکدامنی زنان از جانب خداوند ارزانی شده است

وی در ادامه خطبه های عبادی این هفته افزود: این دین اسلام که ما به وسیله آن آزمایش و مورد آزمون قرار می گیریم، دینی است که رحمت بی کران دارد و مایه نجات انسانها و مسلمانان است. امروز اگر معنویت ضعیف شود جامعه به فنا می رود چرا که ما تاریخ داریم و از آنها مطلع هستیم.

وی به عفت زنان و بانوان و به الگوگیری از زنان بزرگ تاریخ بشریت و به شخصیت و پاکدامنی حضرت مریم علیها السلام مادر حضرت عیسی مسیح علیه السلام اشاره کرد و گفت: از جانب خداوند برای زنان احترام و عفت و حجاب و کرامات آمده است و حجاب و عفت مایه شرف و کرامت زنان مؤمنه و مسلمان است که نباید مورد خدشه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه شهر سنندج از ماموستایان و علما به عنوان وارثین رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم نام برد و افزود: علما و ماموستایان حق دارند نسبت به شما وفادار باشند و امیدواریم خداوند متعال به تمام مؤمنان توفیق سعادت و سربلندی و قدم‌ نهادن در راه اعتلای پرچم اسلام عطا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی