Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح جدید نمایندگان برای حمایت و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی درجلسات این هفته کمیسیون متبوعش خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دستورکار اعضای کمیسیون صنایع و معادن در این هفته مشخص شد که بر اساس آن اعضای کمیسیون در روز (یکشنبه نهم آبان ماه) گزارش رئیس سازمان توسعه تجارت ایران را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش اعضای کمیسیون صنایع و معادن در روز دوشنبه (10 آبان ماه) گزارش عملکرد مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل را بررسی می‌کنند. همچنین ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور و طرح اصلاح ماده 24 قانون معادن و طرح استفساریه تبصره 3 ماده 6 قانون اصلاح معادن کشور و  طرح اصلاح مواد 9 و 15 قانون معادن در دستورکار روز دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.

همچنین بررسی پیش‌نویس طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی» دیگر دستورکار اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسات این هفته است.

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح حمایت و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، گفت: نمایندگان مجلس همواره از بخش تولید حمایت کرده و این حمایت‌ها را ادامه خواهند داد، به طور نمونه در اواخر سال گذشته برخی از نمایندگان به دیدار رئیس قوه قضاییه رفته بودند که از وی درخواست داشتند تا کمک شود با تصویب قانونی مانع تعطیل شدن کارگاه ها و کارخانه های تولیدی شویم.

وی افزود:با هماهنگی‌هایی که با رئیس قوه قضائیه داشتیم مقرر شد که طرحی در جهت حمایت از تولید تدوین و در مجلس مصوب شود که این طرح از سوی نمایندگان تهیه و تدوین و در دستورکار این هفته کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح جزئیات این طرح،اظهار داشت: مهمترین نکته موجود در این طرح این است که واحدهای تولیدی تحت هیچ عنوانی تعطیل نشوند و فعالان اقتصادی نیز به دلیل بدهی به هیچ وجه زندانی نشوند، زیرا این دو موضوع خلاف تولید و منافع ملی است و اقتصاد کشور را از بین می برد.

اکبری تالارپشتی در پایان تصریح کرد: در این طرح پیشبینی شده است که خط مجازاتها برای تولیدکنندگان عوض شود و به جای اینکه مجازات‌ها تعطیلی کارگاه ها باشد،به سمت این برویم که ظرفیت کارگاه‌ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی اعضای کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم