Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:57:19 GMT

قبل از رواج منکر در جامعه به فکر اصلاح آن بود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۴۱۸۶

قبل از رواج منکر در جامعه به فکر اصلاح آن بود

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: قبل از رواج منکر در جامعه باید به فکر اصلاح آن بود.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب پیش از ظهر امروز (۸ آبان‌ماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه دوران نوجوانی یکی از حساس‌ترین و بااهمیت‌ترین دوران زندگی انسان است، دوره‌ای که فرد نه کودک است و نه به بلوغ کامل رسیده، عنوان کرد: در دین مبین اسلام در زمینه توجه به جوان و نوجوان بسیار تاکید ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشریح روایاتی در زمینه اهمیت دوره جوانی و نوجوانی پرداخت و بیان کرد: قلب جوان و نوجوان همچون زمین خالی آماده پذیرش است، به همین خاطر باید تلاش شود قلب پاک و آماده جوان و نوجوان با معارف دین آشنا شود تا بتوانند در مقابله تهاجمات فرهنگی دشمنان از خود دفاع کنند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه هر چه اسباب و زمینه‌های فساد و انحراف در جامعه زیاد شود، فعالیت نهادهای فرهنگی نیز به تبع آن باید بیشتر خواهد شد، گفت: باید با برنامه‌های اسلامی و دینی با توطئه و تهاجم فرهنگی دشمن مقابله به مثل کرد تا نقشه دشمن خنثی شود.

وی با گرامی‌داشت هشم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده که با ۱۳ سال سن در مقابل دنیا ایستاد و همچنین گرامی‌داشت نوجوانانی مانند شهید لندی که با الگوگیری از شهدا خود را برای نجات دیگران به آتش زد، ادامه داد: جوانان و نوجوانان بسیاری همچون این شهید در کشور وجود دارند؛ جوانانی که با تاسی به فرهنگ عاشورا همواره وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده‌اند.

حسینی‌نسب با تاکید بر گرامی‌داشت روز نوجوان و روز دانش‌آموز با برنامه‌های پر محتوای فرهنگی و مناسب، متذکر شد: امور جوانان ستاد نماز جمعه، سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، معاونت پرورشی آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان در طول سال خصوصاً در مناسبت‌های مرتبط باید فعال باشند.

امام جمعه سلطانیه به اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و با بیان اینکه مسائل سیاسی و اقتصادی و بهداشتی نباید ما را از مسائل فرهنگی غافل کند، بلکه باید از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در فرهنگ‌سازی اقتصاد، صرفه‌جویی اقتصادی و مسائل بهداشتی استفاده کرد، افزود: شناسایی و تقویت نقاط قوت و ضعف مسائل فرهنگی شهرستان و بررسی و ارائه راهکار از مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سلطانیه با بیان اینکه طبق قانون و آیین‌نامه، حضور اعضا در جلسات شورای فرهنگ عمومی قائم به شخص است، بر حضور اعضا در جلسات تاکید و اضافه کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید منظم و فعال برگزار شود.

امام جمعه سلطانیه به ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و یادآور شد: هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی مسئول یک اداره و نهاد هستند و هر یک از اعضا باید از ظرفیت و مسئولیت خود در اجرای مصوبات استفاده کنند.

حسینی‌نسب با اشاره به وجود برخی منکرات از جمله بدحجابی و دوچرخه‌سواری بانوان که مورد اشاره برخی اعضای جلسه نیز بود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داده شود منکری در جامعه رواج پیدا کند و بعد به فکر اصلاح آن باشیم، بلکه از همان اول باید با فراگیر شدن منکر برخورد شود و نهادهای فرهنگی هم به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان فرهنگ برخورد با منکرات شورای فرهنگ عمومی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد که در مسجد ملااسماعیل برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب یک مسئله شخصی و فردی نیست، افزود: رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است و آنان می‌خواهند نوجوانان و جوانان ما را گمراه و نسبت به دین بی تفاوت کنند.

وی افزود: بدخواهان این مرز و بوم همواره نواقص و مشکلات را بزرگنمایی می‌کند تا با ایجاد تفرقه به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه یزد تأکید کرد که توطئه‌های مستمر دشمنان نظام اسلامی به فضل خدا و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه‌ای ناکام مانده و نظام در همه عرصه‌ها سرافراز است.

وی با اشاره به اقدامات بازدارنده فرزندان این ملت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت: شجاعت و ایستادگی نیرو‌های مسلح در برابر دشمن نیازمند تقدیر و شکرگزاری است.

ناصری با گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: کارگر‌ها یک رکن اقتصاد و کار در کشور هستند و باید در جامعه رشد کنند. با همکاری و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و فعالان اقتصادی می‌توانیم در حوزه‌های مختلف خودکفا شویم.

وی همچنین روز معلم را گرامی داشت و تصریح کرد: معلمان نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارند و باید نسبت به این مسائل احساس مسئولیت کرده و کتاب‌های شهید مطهری را در زمینه‌های مختلف مطالعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: شهید مطهری یک دانشمند و عالم برجسته و دلسوز و دغدغه‌مند مردم بود و زمینه سازی بزرگ برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد.

دیگر خبرها

  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه