Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه گفت: پس از شیوع بیماری کرونا 90 درصد مربیان رشته‌های همگانی در کرمانشاه بیکار شدند.

نریمان رحمانی به مناسبت روز جهانی مربی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آمار بالای مربیان رشته های همگانی در کرمانشاه، اظهار کرد: در استان حدود سه هزار مربی دارای کارت رسمی در رشته های همگانی فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود 700 باشگاه ورزشی خصوصی در سطح استان داریم که در 350 مورد از این باشگاه ها رشته های همگانی راه اندازی شده و مربیان در این رشته ها فعالیت می کنند.

رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه 15 رشته همگانی بیشتر مربیان را به خود اختصاص داده اند، گفت: بادی بالانس، ایروپامپ، کار با ابزار و دستگاههای آمادگی جسمانی، فیوژن فیتنس، دوچرخه ثابت و چرخ های سالنی، کلستینکس، جامپینگ فیتنس،  EMS ،کراس ترینینگ، تی آر ایکس، فانکشنال، کراس فیت، ایروبیک، یوگا، پیلاتس، آمادگی جسمانی، ورزش و بازی کودکان، پرثوآ و مینی فوتبال رشته هایی هستند که مربیان همگانی بیشتر در این رشته ها فعالیت هستند.

وی در ادامه در خصوص شرایط این روزهای مربیان رشته های همگانی هم در کرمانشاه گفت: شیوع بیماری کرونا لطمه زیادی را به فعالیت مربیان همگانی در سطح استان وارد کرد، بگونه ای که طی 18 ماه گذشته حدود 90 درصد از مربیان ما از کار بیکار شده اند.

رحمانی افزود: علیرغم نقش مهم این مربیان در توسعه ورزش، اما متاسفانه چندان حمایتی طی این مدت از آنها صورت نگرفت، درحالی که معیشت حدود 70 درصد از مربیان از این راه است.   

وی یکی از مهمترین مشکلات مربیان ورزشی را نوع نگاه به فعالیت آنها دانست و گفت: متاسفانه مربیگری هنوز به عنوان یک شغل مورد توجه قرار نگرفته و همین مسئله باعث شده تا تحت بیمه حمایتی قرار نگیرند.

رئیس هیات ورزش همگانی کرمانشاه افزود: درحالی که هنرمند بودن، کارگری ساختمان، زنبورداری، راننده تاکسی و ... همگی به عنوان شغل محسوب می شوند و تحت بیمه حمایتی قرار دارند، اما هنوز مربیگری را به عنوان شغل در کشور ما نمی شناسند و این یک احجاف در حق این قشر زحمت کش است.

وی بااشاره به اهمیت جایگاه مربیان ورزشی، گفت: شاکله ورزش و پیشرفت در ورزش در دستان مربیان ورزشی خصوصا مربیان همگانی است، چراکه تا زمانی که ورزش همگانی توسعه پیدا کند، نباید انتظار معجزه ای در ورزش قهرمانی داشته باشیم.

رحمانی با بیان اینکه هیات کرمانشاه تاکنون بارها با فدراسیون نامه نگارهایی داشته تا به مشکلات مربیان ورزشی در این شرایط کرونایی رسیدگی شود، گفت: از نماینده های مجلس هم می خواهیم تا طی قانونی مربیگری را هم به عنوان شغل مصوب کنند.

وی ادامه داد: هنگام انتخابات و در برنامه های تبلیغاتی در تمام مراسم و برنامه ها مربیان ورزشی حضور دارند، اما زمانی که پای مشکلات آنها به میان می آید، نماینده ها آنها را فراموش می کنند و پیگیر کارشان نیستند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی كرمانشاه مربی ورزشی ورزش همگاني رشته های همگانی مربیان ورزشی ورزش همگانی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جمع زیادی از مردم شهر یاسوج در آخرین روز هفته سلامت که باشعار سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده بود مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را پیاده روی کردند.
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای یادآوری نعمت سلامتی برشمرد و گفت: مراقبت از سلامتی، قدردانی از این نعمت بزرگ خدادادی است که همواره باید مدنظر قرار دهیم. 
جاودان سیرت با بیان اینکه ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها که با هدف تقویت سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده در تحقق رسالت حرفه‌ای و خانوادگی خود نیز موفق باشیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • همایش پیاده روی در یاسوج