Web Analytics Made Easy - Statcounter

​به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از تنش در روابط لبنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس ابراز نگرانی کرد بویژه آنکه این تنش در زمانی رخ می‌دهد که تلاش می‌شد این روابط تا حدی وارد روندی مثبت شوند تا شاید بتواند به لبنان در پشت سر گذاشتن چالش‌های فعلی کمک کند.

بر اساس وب‌سایت رسمی اتحادیه عرب، یک منبع مسؤول در این نهاد گفت، دبیرکل به دوراندیشی و توانایی «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان برای اتخاذ گام‌های ضروری جهت جلوگیری از متشنج شدن این روابط و آرام شدن فضا بویژه با رابطه با عربستان سعودی اطمینان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر احمد ابوالغیط از مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست تا درباره اقدامات احتمالی خود که ممکن است تأثیرات منفی بر اقتصاد فروپاشیده لبنان بگذارد، تدبر کنند.

 پس از انتشار اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه، منابع رسانه‌ای نزدیک به سعودی در لبنان به وی حمله کردند و مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

قرداحی در پاسخ به این سوال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم» .

پس از کشورهای کویت، عربستان سعودی، امارات و بحرین سفرای لبنان در کشورهای خود را فراخواند و به این اظهارات اعتراض کردند.

همچنین روزنامه «عکاظ» گزارش کرد،  گروه رسانه‌ای «ام بی سی» (متعلق به سعودی) تصمیم گرفت که دفاتر خود در لبنان را ببندد و تجهیزاتش را به ریاض منتقل کند.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه عرب خلیج فارس تنش احمد ابوالغیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 69 موشک ضدکشتی «خلیج فارس»، یک موشک شبه‌بالستیک تک‌مرحله‌ای سوخت جامد با بردی تقریباً ۳۰۰ کیلومتری است و می‌تواند سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند. «خلیج فارس» که بر پایه‌ موشک «فاتح-۱۱۰» ساخته شده، به سامانه‌ هدایت با قابلیت «گریز از رهگیری» مجهز است. لحظه تست این موشک برای هدف قرار گرفتن مدل ناو هواپیمابر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • واکنش تماشایی دروازه بان در لیگ لبنان / فیلم
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه