Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلساتی که با مسئولان وزارت نفت داشته‌ایم هشدارهای لازم درباره قطعی احتمالی گاز در فصل سرما را داده‌ایم. - اخبار سیاسی -

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و احتمال قطعی گاز، گفت: با توجه به تولید و مصرف گاز در فصل زمستان در سال گذشته در این زمینه ناترازی وجود داشت که باید برای سال جاری این مشکل حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ناترازی در تولید و مصرف در سال جاری نیز وجود خواهد داشت، ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان وزارت نفت  درباره این موضوع داشتیم هشدارهای لازم به آنها داده شد و مجلس نیز از دستگاه‌های متولی خواسته برنامه‌های خود را برای جلوگیری از برخی اتفاقات اعلام کنند.

نماینده نهبندان در مجلس با اعلام اینکه وزارت نفت در حال انجام 2 اقدام برای کاهش قطعی احتمالی گاز در فصل زمستان است، اضافه کرد: اولین اقدام کوتاه مدت پیگیری قرداد گازی با ترکمنستان است که مذاکرات با طرف مقابل در حال انجام شدن است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:دومین اقدام وزارت نفت افزایش سطح ذخیره گاز مایع است، سال گذشته در این زمینه بی‌تدبیری انجام شد که باعث ایجاد چالش در این حوزه شد.

نخعی با اعلام اینکه وزارت نفت کمیته‌ای را برای ذخیره سوخت زمستانی تشکیل داده است، عنوان کرد: در این کمیته در حال برنامه‌ریزی برای مدیریت ذخیره گاز مایع برای فصل زمستان هستند تا نیروگاه‌های که از این گاز استفاده می‌کنند دچار مشکل نشوند.

وی با تاکید براینکه مشکل گاز در فصل سرما باید به صورت ریشه‌ای حل شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران دومین کشور دارنده ذخیره گاز در جهان است شایسته نیست که در فصل زمستان با مشکلاتی همچون قطعی گاز مواجه باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید اصلاح الگوی مصرف نیز داشته باشیم، گفت: باید در میان مدت و دراز مدت با برنامه‌ریزی‌های مناسب برای همیشه مشکل قطعی گاز در زمستان را حل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس فصل زمستان گاز در فصل وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی گاز در کرج
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟