Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از ایرنا، تعطیلات عمومی روسیه که از امروز شنبه ۳۰ اکتبر در این کشور آغاز شد تا روز نهم اکتبر ادامه خواهد یافت.  

رییس جمهوری روسیه هفته گذشته به دنبال سیر تصاعدی شمار بیماران کرونایی و افرادی که بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را از دست می دهند این تعطیل عمومی در روسیه را  اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم به دنبال پیشنهاد تاتیانا گولیکووا رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه گرفته شد که وضعیت همه گیری کرونا در بسیاری از مناطق این کشور را خطرناک خوانده و به رئیس جمهوری روسیه توصیه کرده بود تا باتوجه به ناکافی بودن تدابیر برای مقابله با کرونا، تدابیر جدید اعمال کند.

اعلام  این تعطیلی عمومی در روسیه، مهم ترین این تدابیر بود که پوتین در پیام تلویزیونی خطاب به مردم روسیه آن را اعلام کرد و از مردم این کشور خواست تا کسانی که واکسن کرونا نزده اند حتما در این مورد اقدام کنند.   

پوتین به سران مناطقی که وضعیت همه گیری کرونا دشوار بود اجازه داد تا از روز ۲۳ ماه اکتبر تعطیل عمومی را اعلام کنند.  

به همین دلیل ۱۳ منطقه روسیه و در راس آنها مسکو و استان مسکو و استان وارونژ که دارای بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلای به کرونا بودند قبل از ۳۰ ماه اکتبر تعطیل عمومی را اعلام کردند.  

در این روزها، همه مدارس و کودکستان ها در روسیه تعطیل شده است و فقط در برخی دبستان ها و کودکستان ها در صورت نیاز فوری گروهی بصورت کشیک حضور خواهند داشت تا به کودکان کمک کنند.تمام مراکز تفریحی و آموزش ورزشی در روزهای تعطیل عمومی تعطیل خواهند بود.

مراکز تجاری و فروشگاه های کفش و لباس و لوازم تزیینی ،آرایشگاه ها ؛ پاساژها ، تئاترها و سینماها در روزهای تعطیل کرونا بسته خواهند بود و فروشگاه هایی که مایحتاج عمومی و مواد غذایی عرضه می کنند با رعایت تدابیر پیشگیری به فعالیت تجاری خود ادامه می دهند.  

 دانشگاه ها و کالج ها در روسیه هم موظف شده اند تا دروس را از طریق آموزش مجازی تدریس کنند، اما با این وجود در برخی مناطق ازجمله استان مسکو، دانشگاه ها بطور کامل تعطیل شده اند.

در یک هفته آینده علاوه بر فروشگاه های مواد غذایی، مراکز درمانی و پزشکی، مراکز امنیتی و پلیس به کار خود ادامه می دهند و در اماکن عمومی بر تردد مردم نظارت خواهد شد و افراد بالای ۶۰ سال محدودیت تردد خواهند داشت.

این طبقه از مردم حتما باید برای خروج از خانه کدهای ویژه در گوشی های همراه خود داشته باشند و افرادی که واکسن زده باشند یا فاقد بیماریهای مزمن باشند  چنین کدهایی را که به کیوآر-کد معروف است می توانند دریافت کنند.  

به گزارش ستاد کرونای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ هزار و ۸۴۹ نفر به این بیماری مبتلا شدند که در مجموع تعداد بیماران کرونایی در این کشور به هشت میلیون و ۴۳۲ هزار و ۵۴۶ نفر رسیده است.

یکهزار و ۱۶۳ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را در اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند و مجموع جان باختگان نیز به ۲۳۶ هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است.  

در همین حال واکسیناسیون کرونا در روسیه جریان دارد هرچند که مقامهای این کشور از آهنگ واکسن زدن مردم این کشور رضایت ندارند.  

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه به تازگی در این رابطه اعلام کرد که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.  

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، ۴۷ میلیون و ۴۴۱ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده  و ۵۵ میلیون و ۱۴۸ هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

پربیننده ترین این موز را هرگز نباید بخورید! در عرض ۱۱ دقیقه با چربی شکم خداحافظی کنید! رنگ‌ بندی جدید کرونایی کشور برای پیر نشدن این کارها را انجام دهید؟! آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۸/۶)​​

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا کرونا در روسیه تعطیل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.

به گزارش ایسنا، آن‌ها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی، اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشورها در روزهای تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشورهای همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه