Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس ژائله روز یکشنبه در جلسه با اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی اظهار کرد: از اتحادیه صادرکنندگان چرم انتظار داریم تدوین کننده نقشه راه چرم و کفش تبریز باشد چرا که بدون راهبردهای درست نمی توانیم شاهد تبدیل کفش چرم تبریز به یک برند معتبر ملی باشیم.  

وی با اشاره به توان و ظرفیت تبریز در حوزه چرم و کفش و بی مانند بودن فرهنگ کار در این شهر گفت: هم اکنون قطار تکنولوژی و پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سراسر جهان با سرعت در حال حرکت است و اگر ما متناسب با سرعت این قطار حرکت نکنیم، از قافله پیشرفت و توسعه جا خواهیم ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ژائله با تاکید بر احداث و تاسیس واحدهای بزرگ چرم در شهر تبریز گفت: هم در حوزه چرم و هم کفش باید شاهد راه اندازی واحدهای بزرگی باشیم به گونه ای که درصد بالایی از کفش های تولیدی کشور مربوط به شهر تبریز باشد که البته این شهر پتانسیل این امر را دارد به شرطی که فعالان این حوزه به فکر کارهای بزرگی برای پیشرفت صنعت چرم و کفش باشند و اتاق بازرگانی نیز آماده همکاری برای تحقق این موضوع است.  

رییس اتاق تبریز ادامه داد: چرم تولید شده باید به کفش و یا دیگر ملزومات چرمی تبدیل شود تا ارزش افزوده آن چندین برابر شده و به دنبال آن ارزش صادراتی و دستاورد حاصل از آن برای سرمایه ملی چند برابر شود.  

وی با بیان اینکه بخش خصوصی استان باید در کنار هم و به فکر توسعه و پیشرفت یکدیگر باشند، گفت: فرد کارآفرینی که حتی برای یک نفر اشتغالزایی می کند، باید مورد احترام قرار گیرد و اینکه سرمایه گذارانی به خاطر شرایط، مجبور به مهاجرت به ترکیه یا دیگر کشورها می شوند، برای تمامی ما دردناک است.  

ژائله با تاکید بر هم بستگی میان صنعت چرم و کفش در استان گفت: باید شاهد تبدیل چرم تولیدی به کفش باشیم اینکه تاجری از چین کفش وارد کشور کرده و این کفش ها خریدار نیز داشته باشند، باید بررسی شود.

وی ادامه داد: باید منتظر روزی باشیم که ۲۰ میلیون جفت کفش در خود شهر تبریز تولید شده و این شهر به قطب تولید کفش در کشور تبدیل شود و برند ویژه و خاص خود را در جهان داشته باشد که برای این کار نیاز به تنظیم استراتژی های کوتاه و بلند مدت است و تشکل های فعال در حوزه چرم و کفش باید در این راستا، هم نظر شوند.  

رییس اتاق تبریز افزود: برای ایجاد شرکت و کارخانه ای بزرگ هم تراز با نام تبریز، می توان شاهد تشکیل یک شرکت تعاونی از فعالان این حوزه باشیم تا بهترین کارخانه ها با جدیدترین تکنولوژی روز را در این شهر راه اندازی کنیم.  

در این جلسه جمعی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه ها و دغدغه های موجود در صنف خود پرداختند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی انجمن کارفرمایی کارآفرینان صنعت کفش تبریز تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تجارت آذربایجان شرقی تجارت چرم و کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری سال۱۴۰۳ تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: چندین سال است که شعار سال در حوزه اقتصاد انتخاب می‌شود و رهبر معظم انقلاب هر بار از یک زاویه به این موضوع می‌پردازند و عنوان کردند که توجه به شعار سال تنها محدود به یک سال نیست و در طول سال باید مد نظر قرار بگیرد.

️وی افزود: دولت ارائه تسهیلات را در برخی حوزه‌ها مصوب می‌کند، اما زمانی که کار به بانک می‌رسد این تسهیلات پرداخت نمی‌شود که در این صورت مردم بانک را مقصر می‌دانند و لازم است تا مسوولان بانکی برای اعاده حیثیت خود کاری کنند و اقناع عمومی داشته باشند.

️امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید مشخص شود که جهت گیری کلی بانک‌ها درآمدزایی است یا حل مشکل مردم؟ هر چند که بانک باید پول و سرمایه داشته باشد تا بتواند مشکلی از مردم را حل کند، اما اگر تنها به فکر منافع خود باشد یک آسیب است و باید جهت گیری خود را مشخص کند.
وی بیان کرد: دولت‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های اقتصادی آمار‌های زیبایی ارائه، اما کمتر آن را در زندگی مردم مشاهده می‌کنیم.
آیت‌الله محامی با اشاره به معضلات پیش روی متقاضیان دریافت تسهیلات گفت: جمع زیادی از مردم از سختی و طولانی بودن فرآیند دریافت وام اشتغال و وام ازدواج گلایه دارند و لازم است تا بانک‌ها در این جهت تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

️وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در حوزه وام‌های اشتغالزایی این است که بانک‌ها باید نظارت لازم را صورت دهند و این گونه نباشد که تسهیلات ارائه شده جهت ایجاد اشتغال در حوزه‌های دیگر مصرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم