Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:36:01 GMT

شارژ ساختمان شامل چه مواردی می باشد؟

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۴۷۳۲

شارژ ساختمان شامل چه مواردی می باشد؟

اگر شما تجربه زندگی در یک آپارتمان را داشته باشید و یا هم اکنون در حال زندگی در یک آپارتمان یا ساختمان هستید احتمالا با این موضوع آشنایی دارید که باید هزینه ای را تحت عنوان شارژ ساختمان پرداخت کنید. - اخبار بازار -

این موضوع در برخی از ساختمان ها یا آپارتمان ها برای ساکنین آنجا به عنوان یک چالش می باشد چرا که برخی از افراد هزینه مربوط به شارژ را به عنوان یک مورد و هزینه ی اضافی می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این مقاله قصد داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم و بگوییم که شارژ ساختمان شامل چه مواردی است. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شارژ ساختمان در واقع هزینه های مشترکی است که در یک واحد مسکونی وجود دارد و همه ی ساکنان باید سهم خود را در زمان مقرر پرداخت کنند. البته میزان این هزینه ها به موارد گوناگونی از جمله نوع مجتمع مسکونی و امکاناتی که در آن وجود دارد، بستگی دارد و بر طبق آن ها مشخص می شود.

معمولا شارژ و هزینه های مربوط به ساختمان باید به صورت ماهیانه پرداخت شود و این مورد در سال 1343 بر اساس قانون وصول شارژ ساختمان که در مجموع کلی قوانین تملک آپارتمان ها وجود دارد،ر به تصویب رسیده است.

البته برای محاسبه آن روش های متنوعی وجود دارد که در مقالات گذشته به آن ها اشاره کرده ایم.

شارژ ساختمان شامل چه مواردی می شود؟

در کل هزینه ای که به عنوان شارژ پرداخت می شود براساس ماده 28 قانون تملک آپارتمان ها برای مواردی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم در نظر گرفته می شود که شامل :

هزینه‌های مربوط به سرایدارهزینه‌ی آب، برق و گاز مشترک هزینه‌ی تعمیرات و نگهداری از قسمت‌های عمومی آپارتمان هزینه‌ی نگهداری از گیاهان در محوطه‌ی عمومی و رسیدگی به باغچه و هزینه‌ی اقلام مورد نیاز برای استفاده در بخش‌های عمومی(مانند تجهیزات نظافت، تجهیزات الکتریکی و…)

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تشخیص این موارد و هزینه ای که باید بابت آن ها پرداخت شود بر عهده ی مدیر ساختمان و هیئت مدیره می باشد و چنانچه هریک از ساکنین واحد ها به نحوه ای به بخش های عمومی ساختمان خسارتی را وارد کنند، برعهده ی آن شخص می باشد و هزینه های تعمیرات را باید به طور کامل پرداخت کند و این هزینه ها از شارژ کسر نخواهد شد.

حالا به چند سوال مهم می پردازیم:

آیا شخصی که در ساختمان مستاجر است موظف است تا شارژ ساختمان را پرداخت کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فرقی نیم کند که شما در ساختمان نقش موجر یا مستاجر را برعهده دارید در هر حال هزینه های مربوط به شارژ باید ماهیانه و در زمان مقرر پرداخت شود و یک امر توافقی است که در زمان عقد قرداد اجاره نامه نیز در آن بیان می شود.

آیا واحد های که خالی هستند و کسی در آن ها زندگی نمی کند نیز باید شارژ ساختمان را پرداخت کنند؟

بر طبقماده 4 از قانون تملک آپارتمان‌ها تمام واحدهای یک مجتمع آپارتمانی چه واحد هایی که مورد استفاده واقع شده اند و شخصی در آن ها مشغول به زندگی است چه واحدهایی که خالی از سکنه هستند، موظفند تا به صورت ماهیانه مبلغ شارژ را پرداخت کنند. البته واحدهایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند از پرداخت هزینه‌های مشترک ساختمان معاف هستند و لزومی برای پرداخت این هزینه ها برای آنان دیده نمی شود.

چنانچه واحدی از پرداخت شارژ ساختمان خودداری کرد،‌ چه کار باید بکنیم؟

همانطور که در طول مقاله بارها به آن اشاره کردیم ، پرداخت شارژ ساختمان  به عنوانیک امر قانونی می باشد که در قانون تملک آپارتمان ها نیز به آن اشاره شده است و این بدان معناست مشکلات مربوط به آن از طریق حقوقی قابل پیگیری و حل می باشد.

در ماده 10 قانون تملک آپارتمان‌ها بیان شده است در صورتی که واحدی از پرداخت شارژ ماهیانه خود را پرداخت نکند، هیئت مدیره می‌تواند با پر کردن اظهارنامه مبنی برعدم پرداخت حق ماهیانه و درج مبلغ بدهی به طور حقوقی درخواست پرداخت شارژ کند.
چنانچه این کار انجام شود و فرد بدهکار باز بدهی خود را پرداخت نکرد هیئت مدیره می‌تواند به صورت قانونی این کار را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند یعنی در نزد آن ها شکایت کند و دادگاه‌ها ملزم است که این دسته از پرونده‌ها را سریع و خارج از نوبت رسیدگی و بررسی کند. بر اساس حکم دادگاه بر اساس تا زمانی که فرد  بدهی خود را پرداخت نکند و اقدامی نداشته باشد، از استفاده از امکانات عمومی مجتمع محروم خواهد بود.

استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

البته این روز ها نرم افزارهای متنوع و با امکاناتی برای پرداخت و محاسبه هزینه های مربوط به شارژ ساختمان وجود دارد. نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک یکی از محبوب ترین نرم افزارها در این زمینه است که با استفاده از آن می توانید هزینه های مربوط به شارژ ساختمان را محاسبه کنید، همچنین این هزینه را پرداخت کنید و در نهایت واحد هایی که نسبت به پرداخت شارژ خود نیز دیر کرد داشته اند، را شناسایی کنید. با نرم افزار هومتیک می توانید به راحتی از مجموع پرداخت ها و دریافت ها نیز گزارش تهیه کنید و یک تابلوی اعلانات برای اطلاع رسانی نیز داشته باشید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون تملک آپارتمان ها هزینه های مربوط مربوط به شارژ شارژ ساختمان پرداخت شارژ هزینه ها ی عمومی هزینه ی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات مرتبط با مواضل اضطراری بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه ساز شدن اقدام کنند

وی با بیان اینکه تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان سمنان در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: ارتقا و تقویت پایش تصویری دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: این استان دارای واحد های تولیدی مواد غذایی و همچنین واحد های صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم بوده و باید مراقبت ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

وی افزود: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق که اخیراً با حضور رئیس جمهور نیز فاز سه و چهار نیروگاه سیکل ترکیبی نیز بهره برداری شد، از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب ساز و کارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می سازد.

استاندار سمنان بیان کرد: پراکندگی روستاها، راه های مواصلاتی مهم، شبکه های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می سازد.

کد خبر 6092879

دیگر خبرها

  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان