Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه زندگی: ورزش نسخه تایید شده و مشترک بسیاری پزشکان و روانشناسان در درمان بیماران و مراجعان است. عاملی که پیوند دهنده و تضمین کننده روح و جسم سالم در کنار یکدیگر است اما چطور؟

یکی از مهمترین اثرات ورزش به جز تقویت قوا و ایمنی بدن، گردش کامل و صحیح خون است. با انجام حرکات ورزشی مناسب اولین فایده که شامل حال فرد می شود، کمک و تسریع دفع مواد زائد انباشته شده در اندام های داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل برای درمان کبدچرب، چربی خون، دیابت، چاقی و ناراحتی های کلیه، ورزش کردن تاکید و تجویز می شود. همچنین سوخت و ساز بدن، ذخیره مواد مفید و لازم برای سلامتی با انجام نرمش روزانه، روند بسیار بهتری پیدا می کند.

معجزه خون و اکسیژن

نکته کلیدی دیگر، رسیدن اکسیژن مفید به سلول ها و مغز است که مثل سوخت مضاعف عمل می کند یعنی بدن فعالیت های درونی خود را روی روال و بهترین شکل ممکن انجام می دهد. ترشح و تنظیم هورمون ها هم به موقع انجام می شود چون دریافت اکسیژن کافی سبب شده گردش خون در بهترین حالت ممکن خود قرار بگیرد. مغز در چنین شرایطی عملکرد مناسب پیدا می کند و جوان می ماند. با افزایش سن این مسئله؛ پیر یا جوان ماندن مغز اهمیت حیاتی پیدا می کند. پدیده «مغز پیر» حتی می تواند در میانسالی یا جوانی هم بروز کند، افرادی که به دلیل مشکلات جسمی و روحی همچنین ورزش نکردن و نداشتن تغذیه مناسب به شدت مستعد پیری مغز و آلزایمر می شوند.

ورزش هم نسخه دارد

اگر قرار به جمع بندی باشد، جز موارد نادر و شرایط خاص که ممکن است پزشکان برای مدتی کوتاه فرد را از انجام ورزش منع کنند، دردی نیست که ورزش در پیشگیری، درمان یا کنترل آن موثر نباشد. مهمترین دلیل بسیاری از افرادی که ورزش نمی کنند این است که می گویند اراده و انگیزه لازم برای ورزش کردن را ندارند. این اینفوگرافیک که جمع بندی مصور آخرین و جدیدترین مقالات علمی درباره ورزش است، نشان می دهد حتی برای داشتن و تقویت اراده و انگیزه هم باید ورزش کرد.

کمترین مدت زمان ورزش برای هر فرد دست کم ده دقیقه در روز و بهترین زمان صبح زود است. بیشترین مدت هم برای افراد عادی و نه ورزشکاران یک ساعت که می توان آن را به دو بازه صبح(حرکات ورزشی) و عصر(پیاده روی) تقسیم کرد. برای ورزش لزوماً استفاده از وسایل کمکی و پوشش خاص نیاز نیست. در خانه هم می توان بدون هزینه ورزش کرد. اما بهتر است با راهنمایی یک مربی، پزشک یا فیزیوتراپیست(در صورت داشتن پلاتین در بدن و آسیب دیدگی در استخوان بندی یا ماهیچه ها به دلیل سوانح) نسخه ورزش مناسب با شرایط بدن را دریافت کرد. نکته دیگر اینکه چنانچه هر روز و به مدت  قابل توجه پیاده روی می کنید حتماً کفش مناسب بپوشید. کفش های خوبی داخل کشور با قیمت مناسب به همین منظور تولید می شود که اتفاقاً کارایی لازم را هم دارند.

/انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت ورزش در خانه زندگی سالم بدن سالم ورزش حرفه ای سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا